MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 11:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 19, 2006 5:17 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 4:38 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Płock
Mam W 210 2,9 TD 1997 r, automat. Samochód nie ma mocy przy przyspieszaniu. Najpierw mi powiedzieli, że to turbina. Zregenerowałem i było jeszcze gorzej. Potem, że żle podłączona pneumatyka turbiny. Zrobili w Mercedesie w Opolu i... stwierdzili, że to przepływomierz. Jak wymieniłem przepływomierz na nowy, to dynamika zdechła całkiem i zaczął dymić na czarno. Poprzełączali jeszcze raz wężyki pneumatyki i jest trochę lepiej, ale stwierdzili: że turbina jest złom!! Mam już dosyć. Wydałem chyba z 5 tys zł i jest nadal żle. Teraz po przejechaniu ok 20 km całkiem się dusi na wysokich obrotach. Jak go wyłączę i odpalę ponownie, to znów ok 20 km jest lepiej. Może ktoś wie o co chodzi? Mam wrażenie, że turbina raz się załącza, a raz nie. Ratunku!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 19, 2006 7:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Witamy tez serdecznie. [szalone] ateraz do sedna-zadajesz sie z amatorami(ASO) oni nie naprawiaja tylko wymieniają.Tak to i ja bym naprawiał -wymieniał bym po kolei wszystko az by sie trafiło.Wejdz na tą stone www.tdi-tuning.pl znajdz telefon do Mastersa i zadzwon!!! nie zakładaj nastepnego tematu bo przez net nikt nie zdiagnozuje samochodu tylko zadzwon!!! Masters napewno podpowie co i jak lub skieruje do takiego specjalisty ktory napewno naprawi! Ten silnik powiem ci ma troche elektroniki-np czujnik wzniosu iglicy,rozne czujniki od turbiny,pompa itp lub masz poprostu zajechane wtryski...przyczyn moze byc dziesiatki-musi go dotknac fachowiec!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 19, 2006 7:29 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 4:38 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Płock
Dzięki za radę, ale Masters ma stronę w przebudowie i nie można na nią wejść. Może masz jakiś telefon do gościa?
Pozdrawiam
Włodek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 19, 2006 9:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
o kurcze zapomniałem.... -Wejdz na www.streetracing.pl ewentualnie sie zaloguj i poslij mu PW.Tam tez sporo pisze to nie powinno byc problemow...Szkoda ze ta strona jest w przebudowie bo tak był numer telefonu....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł: Brak mocy
Post: ndz sty 21, 2007 7:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 20, 2007 9:46 am
Posty: 20
Cześc,

Zobacz początek forum str 1.
Opisałem tam swój przypadek z tym samym motorem.
Czacza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 22, 2007 11:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Może to w czymś pomoże.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 24, 2007 1:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
[zlosnik] Ooo ja też taki problem mam, dzięki Żeluś za wygrzebanie [zlosnik]

Czacza pisze:
"Witam Wszystkich

Miałem podobny problem z silnikiem 2,9 tdi. Mordowałem się przeokropnie - w mieście bez problemu ale poza po kilkudziesięciu minutach max 130-150 km/h i 2500 - max 3000 obr/min. Wyłączenie na moment silnika przywracała normalny stan na kilkanaście minut. Na forach niemieckich też ten sam problem i to bez względu na silnik / wszystkie diesle /. Rozwiązanie problemu jest złożone. Od turbiny, komputera, przepływomierza, pneumatykę, .....Komputer na ASO nie wykazuje błędów. Ja trafilem ze swoim motorem w miarę szybko. Po czyszczeniu LMM / przepływomierza /, uszczelnieniu turbiny i myciu przewodów od turbiny do kolektora - oczywiście bez efektów - czyli metodą prób i błędów przeszedłem do pneumatyki. Na przewodzie schłodzonego powietrza / po prawej stronie od filtra powietrza na samym wierzchu /jest w 2,9 tdi zawór - przepustnica sterowana pneumatycznie / puszka o średnicy baterii takiej grubej chyba R 20 i ok połowy jej długości / . A w niej - bo rozbiera się bardzo prosto uszczelka silikonowa z rantem na którym znalazłem pęknięcie ok 1 cm. Po rozgrzaniu się silnika i wysokim podciśnieniu przepuszczała ta szczeliną i to było przyczyną utraty mocy i przejście w tryb awaryjny. Koszt uszczelki niestety z puszką ok 180 zeta - dostępna jedynie serwisie. Uszczelka warta z 5 zł, a robty / szukania /po kokardy.

<br>Dodano po 1 minutach.:<br> Aha dopiszę jeszcze dla szukających za jakiś czas, że ten sam silnik ma Sprinter 312D.

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Ostatnio zmieniony śr sty 24, 2007 6:44 pm przez Grigorij0, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 24, 2007 4:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Grigorij0 pisze:
dzięki Żeluś

.


[ok][ok].


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 24, 2007 5:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 20, 2007 9:46 am
Posty: 20
Cześć,

To nie Żeluś napisał tylko ja - Żeluś mnie cytował.
Jeżeli potrzebne będą ci szczegóły to się odezwij.

Czacza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 24, 2007 6:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Czacza pisze:
Żeluś mnie cytował.

Ależ oczywiście! Żeluś wygrzebał ten temat w szukajce, ale post oczywiście jest Twój (już poprawilem)[zlosnikz]

Co do szczegółów o myślę że post bardzo wiele wyjaśnia, muszę to sprawdzić w Sprinterze, jeśliby to pomogło, bardzo bym się cieszył bo teraz zdarza sie że nie mogę wyciągnąć więcej niż 80 km/h :-?

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
Post: czw sty 25, 2007 5:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 20, 2007 9:46 am
Posty: 20
Sprawa nie jest oczywiście taka prosta. Nie mam pojęcia czy w Sprinterze jest to samo rozwiązanie pomimo tego samego motoru. U mnie strzał był w 10 - ale jak napisałem przy okazji zrobiłem parę innych spraw. Na forach niemieckich takich przykładów jest multum. Dotyczą bardzo różnych motorów również CDI. Chłopaki też szukają pomocy i bardzo chętnie dzielą się swymi doświadczeniami. W serwisie też nikt nie potrafił sprecyzować dokładnie źródła usterki. Diagnoza była taka : od jednostki komputerowej, przez system doładowania, przepływomierz, układ sterowania podciśnienia - itd.... tak to można pół auta rozebrać i nic nie znaleźć. A rzecz jest wkurzająca - bo w trasie kicha. Po mieście to tak nie przszkadza. [/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 6:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
No i dupa :evil: :(
Silnik może i ten sam ale już osprzęt i sterowanie nim zupełnie inne...
Rozebrałem cały dolot powietrza, obmacałem przewody, kable i nic nie znalazłem...

W sprinterze nie ma niestety żadnego podciśnieniowego siłownika na dolocie.

Jak wygląda przepływomierz?

Jedyna dziwna rzecz jaką zauważyłem to olej w siłowniku od turbiny. jeśli się nie mylę to steruje nim nadciśnienie zza sprężarki.

Powoli ręce opadają....
Ma ktoś moze jakiś pomysł?

W dolocie są dwa czujniki, temp. powietrza i ciśnienia - oba wymienione...
Nic się nie zmieniło.

Być może to jakiś kolejny czujnik? Tylko który??
Z wtryskiwacza z którego wychodzi kabelek trochę wycieka czy to może wpływać na pracę silnika?

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl