and6412 pisze:
My jako znawcy
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
poslugujemy sie nazwami W107, W123, W124. Sa to fabryczne oznaczenia modeli nadwozi (bez rozroznienia na Coupe, kombi itp...). Nie bylo ono nigdzie umieszczane na aucie.
Było - pierwsze 3 cyfry nr VIN, jak najbardziej powinny być umieszczone na aucie.
Cytuj:
Do tego rownolegle jest inne nazwnictwo (lub dwa nazewnictwa jak kto woli) jak np. SL 450, S 280, E 200 lub 200CE, 220D, 220TE. Liczba zawsze oznacza pojemność.
Też nie zawsze, 201 jest tu wyjątkiem, bo zawsze ma oznaczenie 190 (bez literki, D lub E). Także 140 400S stanowi wyjątek, bo silnik to 4200ccm.
Cytuj:
Natomiast w pierwszym z nich (S 280) litery przed liczba zawsze oznaczaja "klasę" czyli A,C,E,S,SL (nie odnosi sie do najnowszych modeli). Stad np. oznaczenie E200 oznacza ze jest to E klasa z silnikiem 2.0 i nie wiadomo w której budzie i z jakich roczników (to jest nam w stanie powiedziec tylko oznaczenie W...).
Jeżeli jest E200 to już coś wiemy - będzie to 124 produkowane od końca 1993 roku. Wcześniej najpierw były oznaczenia cyfrowe potem literowe, n.p. 200E czy 200D. Gdzie "E" nie oznaczało klasy, tylko rodzaj zasilania paliwem. Potem wprowadzono oznaczenia typu E200, gdzie "E" oznaczało klasę, więc E200 mógł być benzyną lub dieslem. Wtedy po prawej stronie klapy widniał piękny napis "DIESEL".