MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 25, 2007 11:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 12, 2006 12:48 am
Posty: 178
Lokalizacja: Szczecin
Pilnie szukam auta dla taty, przeglądając tematy o lpg przeczytałem że 220 + sekwencja to dobre rozwiązanie. Jednak nie interesowałem się nigdy tymi silnikami ani na tyle nowymi Mercedesami i nie wiem czy dobre to? Równie udane jak stary 230? A może lepsze? Czy ma jakieś typowe wady? Jak jest z trwałością? Planujemy kupić auto z przebiegiem ok 220 tys...
Dziękuje za opinie, dodam że szukałem i nie znalazłem nic wiecej ponad 2 tematy o lpg ,że sie nadaje, jednak nic o samym silniku...

_________________
W123 300d Automat



ex: W123 200D, S124 250D, W123 200D, W124 250D, W123 240d, S124 300TDT, W210 320cdi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 12:25 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
markslav pisze:
Jak jest z trwałością?


bedzie dobrze jak sobie oszczedzisz w nim LPG [szalone]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 12:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 12, 2006 12:48 am
Posty: 178
Lokalizacja: Szczecin
aegm pisze:
markslav pisze:
Jak jest z trwałością?


bedzie dobrze jak sobie oszczedzisz w nim LPG [szalone]


Właśnie pod tym kątem myślę aby go kupić... to może jednak 300d

_________________
W123 300d Automat



ex: W123 200D, S124 250D, W123 200D, W124 250D, W123 240d, S124 300TDT, W210 320cdi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 12:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
markslav pisze:
to może jednak 300d


No to widze, ze nie bardzo jestes zdecydowany co do silnika, 300D a 220E to spora rozbieznosc :) Jak bedziesz jezdzil glownie po miescie, to 300tka nie bardzo wyjdzie Ci na korzysc, przynajmniej u mnie w miescie miedzy ON a benzynka jest jeszcze spora roznica cenowa, takze przy roznicy powiedzmy 1-1,5 w spalaniu (bo raczej nie wiecej ;) )wychodzi na to samo. Jedynie na trasie mozna spokojnie zejsc do tych 6-6,5 litra, co przy 220E jest raczej nieosiagalne. A o gazie przy tym silniku w zyciu bym nie pomyslal, jak bedziesz spokojnie jezdzil to w miescie 11 litrow powinno wystarczyc, takze inwestycja w instalacje jest chyba w tym wypadku nieuzasadniona..

Zalezy gdzie tym samochodem zamierzasz jezdzic. No i 220tka nie przejedziesz calego miasta na 4ce bez zadnego szarpniecia :) Ze juz o wrazeniach akustycznych nie wspomne. Ale co kto lubi..

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 1:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 12, 2006 12:48 am
Posty: 178
Lokalizacja: Szczecin
beet pisze:
markslav pisze:
to może jednak 300d


A o gazie przy tym silniku w zyciu bym nie pomyslal, jak bedziesz spokojnie jezdzil to w miescie 11 litrow powinno wystarczyc, takze inwestycja w instalacje jest chyba w tym wypadku nieuzasadniona..



Zakłądając że będzie palił 12-13 gazu to czemu nie? Jednak tylko wtedy gdy będzie to bezawaryjne i bezproblemowe, bo inaczej to wole 300d

_________________
W123 300d Automat



ex: W123 200D, S124 250D, W123 200D, W124 250D, W123 240d, S124 300TDT, W210 320cdi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 1:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Jeszcze raz powtorze ze nie zdecydowalbym sie na zakladanie przy tym silniku instalacji gazowej :roll: Co innego gdyby ona juz byla, ale i tak jestem zdania, ze przy takim spalaniu LPG to niewielka oszczednosc, a na benzynie nie ma zadnych problemow ze swiecami, kablami itp. Ludzie jezdza rzedowymi 6tkami czy nawet V8kami bez gazu i nie narzekaja na spalanie, jak chcesz zeby samochod sam w sobie byl oszczedny, to masz rozwiazanie - diesel.

Przy mojej jezdzie nawet polowka siostry pali prawie 12 litrow (sic!) w miescie przy zwyklym 8 zaworowym 1,4.. Co innego ze sonda lambda jest walnieta, ale to i tak duzo za duzo.

Wszystko zalezy do czego ma sluzyc ten samochod (powtarzam sie [zlosnik] ). Ja przy 15 tys km rocznie, glownie po miescie, moglbym spokojnie jezdzic i 320tka i nie odczulbym zbytnio roznicy w spalaniu nawet porownujac do 300D. A nie ukrywam, ze za dobre pieniadze ciezko jest trafic zadbanego diesla, benzyne znajdziesz duzo szybciej. Takze wszelka sprawa ekonomiki i utrzymania samochodu z wiekszym silnikiem benzynowym jest dyskusyjna, kupisz taniej, to zaoszczedzone pieniazki mozesz wydac na paliwo, a i przyjemnosc z jazdy zupelnie inna. Mam nadzieje, ze chociaz jednego MB swoim wywodem uratuje od LPG :)

Chcesz jezdzic na prawde tanio, to kup sobie Volvo V70 z oryginalna instalacja CNG, pomijajac ceny czesci bedziesz zadowolony. A Mercedesa zostaw w oryginalnym stanie, moze spalaniem Ci sie nie odwdzieczy, ale zadnych klopotow na przyszlosc nie bedzie.
:roll:
Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: pt sty 26, 2007 1:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
markslav pisze:
Pilnie szukam auta dla taty, przeglądając tematy o lpg przeczytałem że 220 + sekwencja to dobre rozwiązanie.


Kupuj 220 i gazuj.
To jeden z lepszych silników MB 4-cyl, które nadają się do LPG.
Zakładaj sekwencję i śmigaj ile wlezie.
Koszty paliwa na pewno będziesz miał mniejsze niż 300D lub 300DTurbo, Poza tym cena zakupu jest trochę niższa niż Diesela.
Te auta z sekwencyjnym LPG jeżdżą bez problemów z silnikiem do około 500-600kkm.
Nie liczę uszczelki pod głowicą i osprzętu.
I jescze jedno: opłaca się zagazować jeśli robisz w roku dużo kilometrów (pow 20k), bo jak nie to nie ma sensu.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 1:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
To jest przeciez elektroniczny wrtrysk - nie ma problemow z gazowaniem - zaloz sekwencje i bedzie pieknie smigal!!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 1:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Idealny silnik do zagazowania, tak samo jak 16 zaworowa 200. Instalacja sekwencyjna będzie kosztować około 2.700zł (dane z Warszawy). Nie czuć różnicy między jazdą na Pb i LPG. 150KM daje sporą frajdę z jazdy. Oszczędności na LPG będą spore, bo jak to już bywa przy sekwencyjnych instalacjach, spalanie Pb i LPG nie różni się tak bardzo jak przy zwykłych instalacjach.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 4:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Bukol pisze:
Idealny silnik do zagazowania, tak samo jak 16 zaworowa 200. Instalacja sekwencyjna będzie kosztować około 2.700zł (dane z Warszawy).


220 uważam za NAJLEPSZY silnik do W124/W202.
Już jedzie, a jeszcze mało pali.
Sekwencja u mnie 2400PLN.
Polska STAG.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 6:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Przy obecnych relacjach cen gazu do benzyny mam mocno mieszane uczucia co do gazowania, zwłaszcza wysłużonych silników. Żeby nie było - jak na razie, z wyjątkiem Trabanta (nie da się) i Skody (wtedy gazu nie było) WSZYSTKIE moje auta śmigały na LPG, ale jak zakładałem pierwszą instalkę to gaz kosztował 99 gr a benzyna 3,20 - i wtedy się opłacało. Teraz... trzeba się poważnie zastanowić.

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł: E220
Post: sob sty 27, 2007 10:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 27, 2007 10:02 pm
Posty: 1
Ja mam juz rok E220 załozyłem zwykła instalację, tyle tylko ze o nia dbam i wszystko jest w porzadku. regulacja kosztuje w wwie 30 zł a więc nic. pali mi w mieście nie mniej niż 14 l gazu w trasie nie mniej niz 11,5/12. nie ma takiej kultury jak R6. Ale cóż nie wszystko naraz. A tak wogóle to polecam 300td, ojciec ma go w gelendzie przełożył właśnie z 124 i gruchocze "prawie" jak cdi.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 01, 2007 7:38 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lut 01, 2007 7:18 pm
Posty: 1
a powiedzcie mi jak to wyglada z w124 230 coupe na automacie. ile on pali ale benzyny? bardziej oplaca sie go kupic na gazie czy benz?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 02, 2007 3:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kyto pisze:
bardziej oplaca sie go kupic na gazie czy benz?


Ja bym zagazowanego nie kupił. Jeżeli bym się zdecydował na LPG, to tylko zamontowane za mojej kadencji.

O LPG w 230 poczytaj posty kolegi zebda - miał z tym trochę przygód.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 02, 2007 4:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... hlight=230.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl