MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sty 28, 2007 7:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
podepne sie pod temt:
Jaką prędkośc obrotowa na biegu jałowym powinien mieć M103, pracujący z ASB
Na N oraz na D

na D - jest ok 550obr/min ponieważ do takiej prędkości obrotowej ASB hamuje silnik
Przeregulowałem silnik, wymieniłem zawór wolnych obrotów, i teraz chce dokładnie wyregulowac prędkośc na biegu jałowym.
Wstepnie wyregulowałem na ok 800obr, miałem gdzieś zapisane jakie obroty powinien miec M103, i jak potrzeba to nie moge znaleść [szalone] .
Poszukuje dokładnych danych.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 28, 2007 8:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
psinthos pisze:

BTW, jak widac po wskazaniach ekonomizera, uklad zasysal gdzies 'lewe' powietrze... [oczko] Widac tez kierownice w stylu gangsta nigga. :roll: :oops:


Moze poprostu zla regulacja, tez tak mialem jeszcze do soboty.

kielbik pisze:
w sumie wszystko chodzi jak powinno z tym, ze nie do konca: cisnienie oleju spada po osiagnieciu normalnej temperatury pracy (ok. 90 st C) prawie do 0.
(...)
a u gory cos jeszcze od czasu do czasu grzechocze (jakby lancuch rorzadu o napinacz lub slizgacz).


Obstawiam zawor przelewowy pompy, pewnie sie przytarl i jest w pozycji otwartej (wbrew pozorom to nie jest az tak rzadka usterka), grzechotanie jest nastepstwem niskiego cisnienia zarowno napinacz lancucha jak i hydraulika rozrzadu potrzebuje cisnienia oleju. Powinien byc do tego dostep bez zbytniego rozbierania elementow silnika ale szczerze mowiac jakos nie moge teraz sobie zobrazowac gdzie w M103 ten zawor sie znajduje, zazwyczaj okolice filtra lub pompy.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 9:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Cześć!
Mam problem. Podjechałem dziś pod mieszkanie rodziców, miałem już wyłączać silnik, gdy nagle zaczął dziwnie, arytmicznie pracować na luzie. Zgasiłem, zapaliłem i było ok, z tym, że zawsze ciśnienie oleju leciało do 3 a teraz było nieco ponad 2. Silnik ostygł i po 2ch godzinach wracałem. Wszystko było niby jak dawniej, z tym, że na jednych światłach znowu zaczął dziwnie arytmicznie pracować na luzie.... Ciśnienie oleju zawsze miałem na 3 bez względu na warunki. Teraz jest czasem 3 a czasem spada do poziomu nieco ponad 2 i skacze po dodaniu gazu.
Co może być przyczyną dziwnego zachowania ciśnienia i dziwnej pracy(objawy chyba trochę jak gdyby jeden gar nie palił)? Jakie wartości ciśnienia oleju są bezpieczne? Dodam, że sprawdziłem poziom oleju i było na maxa (nie wziął ani kropelki).

P.S.
Przeważnie jest normalnie, ale czasem wpada w dziwne wibracje a czasem objawy jak nie palący gar. Objawy ustępują po dodaniu gazu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl