MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 10:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw lut 01, 2007 11:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 06, 2007 6:37 pm
Posty: 20
No prosze !!! a czemu kolega sie ukrywal :)

1. Czy paliwo na ktorym jezdziles bylo "zalatwiane" czy legalne ?
2. Silnik rozumiem nie posiadal zadnych przerobek ?
3. Ile kilomoetrow przejechales na tym paliwie ?

Jesli chodzi o stacje z bio paliwami to poszukaj na http://www.szukaminwestora.pl tam jakis gosc chcial sprzedac firme biopaliwowa z dwoma stacjami paliw na slasku wraz z wszystkimi koncesjami. <br>Dodano po 17 minutach.:<br> No prosze, a jednak da sie. Prosze przeczytac do konca ten text

http://www.rolpetrol.com.pl/?JOB=wiad&wiersz=643 <br>Dodano po 20 minutach.:<br>
I jeszcze ten link

http://www.biomasa.org/edukacja/biomasa/biopaliwa/


To wsyzstko napawa mnie optymizmem. Co do uszczelek i innych podzespolow to moim zdaniem trzeba sie zwrocic do kolegow z Brazylii.
Przeciez wedlug tych informacji jezdzili na etanolu juz od lat, a przeciez wiekszosc MB z tego forum pochodzi z lat 90ych. Pewnie da sie kupic potrzebne podzespoly (uszczelki i inne) do przerobki auta w normalnych sklepach motoryzacyjnych.


Ostatnio zmieniony pt lut 02, 2007 4:49 pm przez Slawek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 02, 2007 8:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
ad 1:
Paliwo czytaj metanol było legalne, aczkolwiek w takiej cenie nie kupił bym 200l, kolega pracuje w firmie gdzie metanol techniczny wykorzystują do produkcji artykułów chemicznych.
Ale już znalazłem jak coś dostawcę lecz teraz jest kiepski sezon i cena nie jest za ciekawa, na jutro jak cos mogę ustalić po ile jest .... ale to tak dla orientacji

ad 2:

silnik nie posiadał przeróbek
jedyna zmiana to uszczelnienie wlewu paliwa, wymieniłem stare wężyki paliwowe na nowe z uwagi, iż alkohol jest bardzo higroskopijny

lecz na taką ilość km w miesiącu jaką wykręciłem, i na tak częste tankowania to myślę że nie było to konieczne

skąd wogóle wziął się pomysł "vódki" w baku ... dorabiam czasem rozwożąc obiady i pizzę. płacą mi za godzinę i za kilometry
więc zacząłem szukać oszczędności

łącznie na mieszkankach paliwo/alkohol a póżniej sam alkohol przejechałem około 2500 - 3000 km :lol:

kiedyś dawn dawno .... mialem Ogara 201, zabrakło mi benzyny w garażu a do stacji dalek .... poszukałem i zrobiłem mieszankę denaturatu z olejem Lux 7 i ogarek dojechał na stację

moje wnioski po "testach":
- utrudniony start na zimnym silniku
- problem z zakupem normalnych ilości paliwa
- nieodparta chęć do prób w samochodach z elektrycznym wtryskiem

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 02, 2007 8:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Niech ktoś zmieni ten tytuł!
Do podstawówki z powrotem jak się podstawowych zasad ortografii nie zna! :evil:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 02, 2007 8:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Jarzyn pisze:
Niech ktoś zmieni ten tytuł!
Do podstawówki z powrotem jak się podstawowych zasad ortografii nie zna!


Zastanawiałem się, czy w tych 2 stronach znajdę jakiś post o tym, że aż oczy bolą jak sie patrzy na ten temat [szalone]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 02, 2007 4:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 06, 2007 6:37 pm
Posty: 20
Ale tam mowa o Etanolu a nie Metanolu. Metanol jest szkodliwy Etanol nie.

Poza tym Etanol to poprostu spirytus tyle ze prawie calkowicie odwodniony. I to jedyny problem w domowej produkcji paliwa. Narazie nie ma jakiejs latwej i taniej metody do odwodnienia spirytu. A moze koledzy z Brazylii beda wiedziec jak to zrobic :)

Wychodzi na to ze nalezalo by zmienic tylko uszelki w ukladzie paliwowym , zastosowac inne weze paliwowe (metalowe ? ) i to wszystko, mozna jezdzic


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 02, 2007 9:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Slawek pisze:
Metanol jest szkodliwy Etanol nie.


do spożycia i owszem :P

Slawek pisze:
Etanol to poprostu spirytus tyle ze prawie calkowicie odwodniony


Spirytus to destylat bądź wodny roztwór alkoholu etylowego.

Spirytus rektyfikowany to około 96% roztwór i taki produkują gorzelnie

ale mniejsza o nazwy, ważne aby mieć tanie alkoholowe źródełko i takie autko co na tym będzie jeździć

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 02, 2007 9:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 06, 2007 6:37 pm
Posty: 20
Nie macie pojecia ile informacji wygrzebalem w internecie. Brazylia chce sie stac niezalezna energetycznie juz w przyszlym roku !!!

VW, Ford, Opel (GM) no wszystkie marki sprzedaja tam auta tak zwane
"Flex full" czyli calkowice dostosowane do jezdzenia na Etanolu.

http://www.cbsnews.com/stories/2006/03/ ... 4613.shtml

To nie samowite jak tam sie ten rynek rozwinol. Stacje benzynowe porostu maja dystrybutory z etanolem, koszt jednego galona to 50$ !!! a przecierz to prawie 4 litry. Brazylia jest obecnie najwiekszym exporterem Etanolu, opracowala takze genetycznie specjalna odmiane trzciny cukrowej do produkcji Etanolu. No poprostu rewelacja.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 02, 2007 10:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Witam
Tak się składa że od kilku miesięcy dość intensywnie zajmuję się tematem wszelkiej maści biopaliw :) nawet sam zakup mojego Mercedesa był pod olej roślinny ( jakby to powiedzieć zakup auta pod paliwo , gdyż bardzo ale to bardzo zależało mi na obniżeniu ceny paliwa gdyż bardzo lubię jeździć o tak sobie bez celu , tylko po to żeby sobie pojeździć [zlosnikz] i jak się okazało biopaliwa okazały się idealne do tego celu :) ) .
Zastanawiałem też się kiedyś na alkoholem , gdyż nie ma tych wad które ma OR ale ma za to inne [wscieklosc] a dokładnie to fakt że po produkcji należy taki alkohol odwodnić co pociągą dodatkowe koszty jak odpowiednie granulaty + koszty energi do suszenia ich w wysokich temperaturach ; alkohol ma mniejszą energetyczność jak benzyna ( gdzieś czytałem że jest to ok 60-70 % w stosunku do benzyny ) ; cząsteczki alkoholu w swoim składzie mają chyba więcej tlenu niż benzyna i to pewnie było powodem dlaczego ten maluch co był opisywany kilka postów wyżej miał problemy z odpaleniem i jazda na czystym alkoholu , po prostu mieszanka była zbyt uboga .

Dodam jeszcze że mam rodzinę w Szwecji , tam można normalnie kupić na stacji czysty alkohol do baku , w Szwecji też jeżdzą auta które są do tego przystosowane .


Ja osobiście miałbym taki pomysł czy by alkohol zdał egzamin w webasto np. z dodatkowym zbiornikiem .

A tutaj coś ciekawego dla osób które chcą same produkować alkohol :) :


http://www.lr.pl/paliwo.html


pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 02, 2007 11:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
tyle informacji w necie a konkretow brak.

przytocze tylko to co pamietam jak kiedys bylem zywo zainteresowany tematem.

Po pierwsze: fakt, ze silniki spalaja benzyne a nie alkohol to w zasadzie dzielo przypadku. Butelki z benzyna staly w aptekach i byly tanie jak barszcz...

Po drugie: nie da sie uzyskac 100% alkoholu w butelce, czyli BEZ wody sie nie uda.

Po trzecie: Silnik moze jezdzic na alkoholu bez wiekszych przerobek, ale moze jezdzic lepiej (poprawnie) jak sie go do tego dostosuje.

Alkohol ma nizsza kalorycznosc niz benzyna a to oznacza ze trzeba go lac wiecej, by osiagnac te same wyniki (identyczna zasada jak dla gazu, ale taksowkarzom nie wytlumaczysz...). Zeby lac wiecej to albo trzeba dac wieksze wtryskiwacze albo zmieniac cisnienie albo jedno i drugie.

Zeby spalanie bylo jak najczystsze (sonda lambda i utrzymanie samozadowolenia komputerow sterujacych) trzeba by regulowac kat zaplonu. Przyda sie i tak to zrobic, bo przy alkoholu mozna zaplon opoznic i uzyskac lepsze efekty dynamiczne.

Silnik zasilany alkoholem osiaga nizsze temperatury niz na benzynie, co jest jak najbardziej wskazane kiedy mocno dusi sie pedal gazu.

Kwestia wody w ukladzie moze stanowic problem w przyszlosci.


Z poletka amerykanskiego - alkohol jest wspanialym rozwiazaniem dla wyzylowanych silnikow wyposazonych w sprezarki - ale wtedy zawsze to idzie w parze z indywidualnie opracowanym komputerem sterujacym.
Na drugim biegunie mamy amerykanow testujacych alkohol na swoich starych wielkich widlastych osemkach z gaznikami, ktorym to silnikom nic w zyciu nie szkodzi, sa niezniszczalne i idiotoodporne.

Ja poczekam az ktos sie odwazy wlac alkohol do swojego standardowego M104 :)

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl