MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 2:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 08, 2007 8:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
:evil: :pala1x:
Jest tak: W 126 300 SE, '88 piękny ale

wczoraj nagle nie odpalił, zdiagnozowałem- pompa nie podaje paliwa, po wyjęciu przekaźnika i spięciu na krótko, drucikiem, pompa ruszyła i odpalił bez problemu;

dzisiaj kupiłem inny, używany przekaźnik, zamontowałem, pięnie, nawet lepiej odpalił, pojeździłem trochę, po postoju zapalam- odpalił, włączam światła i zgasł znowu. Przyczyna jak poprzednio. Wrcałem "na druciku". :evil:

Co może być przyczyną?

1. Nowy przekaźnik też do bani? Kupić kolejny i po sprawie.
2. COŚ powoduje, że przekaźniki padają? Gdzie TO znaleźć?

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
Post: czw lut 08, 2007 9:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
kalach pisze:
:evil: :pala1x:
2. COŚ powoduje, że przekaźniki padają? Gdzie TO znaleźć?

Hmmm.... A potrafisz bliżej opisac jak padają? Przekaźnik musi "cykać". Bo istnieją 2 możliwości:
1. Faktycznie COŚ przepala przekaźnik (byłby to nadmierny pobór prądu - drut wytrzyma). :lol:
2. Przekaźniki (obydwa) są dobre a "nie styka" sygnał sterujący do nich doprowadzony najprawdopodobniej w kabelkach od spodu gniazda przekaźnika. Przy wkładaniu tego drugiego przekaźnika poruszyłeś i działa. Trzeba poruszać i "obsikać" sprayem Kontakt gniazdo i spód gniazda..
Osobiście uważam tą drugą ewentualność za dużo bardziej prawdopodobną (i częściej spotykaną). To tyle.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 08, 2007 10:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 16, 2007 11:53 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Tarnów
Sprawdź czy przekaźniki są dobre, nie w gnieździe, tylko podłącz do akumulatora i zobacz czy się załącza. Mało prawdopodobne, żeby coś "psuło" przekaźniki.

_________________
VW - ten błąd popełnia się tylko raz.......


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 09, 2007 10:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
AndyS pisze:
"nie styka" sygnał sterujący do nich doprowadzony najprawdopodobniej w kabelkach od spodu gniazda przekaźnika


To rzeczywiście to, poruszałem i działa. Dzięki [zlosnik]. Ale jakie cholerstwo tam siedzi? Woda? Rdza? "Na oko" styki wyglądają bez zarzutu. Muszę jesze zasprejować dla pewności.

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 12:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
kalach pisze:
To rzeczywiście to, poruszałem i działa. Dzięki [zlosnik].

Już 11-ty rok jeżdżę 126. Znam chyba wszystkie "numery".

kalach pisze:
Woda? Rdza? "Na oko" styki wyglądają bez zarzutu.

To starość. :lol: Ale na pocieszenie powiem że wiele aut innych marek w tym wieku już dawno nie jeździ. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 9:02 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
..::wojtek::.. pisze:
Sprawdź czy przekaźniki są dobre, nie w gnieździe, tylko podłącz do akumulatora i zobacz czy się załącza. Mało prawdopodobne, żeby coś "psuło" przekaźniki.


No to mi opisz, jak podłączysz do akumulatora w celu sprawdzenia przekaźnik, który ma ok. dziesięć "nóżek"


????????

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 11:28 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wyprowadzenia sa rozrysowane na schemacie (trzba go niestety posadac - albo sie zapytac o takowy na forum). Po podlaczeniu zasilania do odpowiednich pinow powinien na chwile zewrzec styki zasilania pompy (sa tam dwa przekazniki w srodku).
Tez mialem problemy z tym "przekaznikiem" wystarczylo przelutowanie pinow przekaznikow na plytce drukowanej.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl