MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 7:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 10, 2007 4:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Jak w temacie - czy próbował ktoś może do 2.0 diesla wstawić turbinę ??? (no bo z fabryki nie wyjechał chyba żaden 2.0 turbo o ile mi wiadomo) Ciekawe o ile z 75 PS zwiększyła by się moc ?? Tak po prostu z ciekawości się pytam :P Być może za bardzo się dziś nudzę i mam głupie pomysły [usmiech]


Na górę
Post: sob lut 10, 2007 5:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
master pisze:
Ciekawe o ile z 75 PS zwiększyła by się moc ??

Muszę Ciebie rozczarować - silnik musi być przystosowany do turbiny. Zakres zmian jest spory. Teoretycznie w zależności od przeróbek silnik może zyskać od 20 do 75%. [zlosnikz]

master pisze:
Tak po prostu z ciekawości się pytam :P Być może za bardzo się dziś nudzę i mam głupie pomysły [usmiech]


Można to zrobić z pewnością ale z ekonomicznego (kasa) punktu widzenia to nonsens a i trwałość silnika z pewnością wyraźnie spadnie.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: sob lut 10, 2007 6:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
master pisze:
Jak w temacie - czy próbował ktoś może do 2.0 diesla wstawić turbinę ??? (no bo z fabryki nie wyjechał chyba żaden 2.0 turbo o ile mi wiadomo) Ciekawe o ile z 75 PS zwiększyła by się moc ?? Tak po prostu z ciekawości się pytam :P Być może za bardzo się dziś nudzę i mam głupie pomysły [usmiech]


Sprzedaj auto i kup mocniejsze

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 6:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
no dobra - silnik musi być przystosowany do turbiny - ok - to teraz powiedzcie czym sie różni silnik 2,5 D od 2,5 TD poza tym, że ma turbine - różnią się one czymś konstrukcyjnie (wewnątrz) - czy pompa jest ta sama i daje tyle samo paliwa ?

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 6:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
master pisze:
no dobra - silnik musi być przystosowany do turbiny - ok - to teraz powiedzcie czym sie różni silnik 2,5 D od 2,5 TD poza tym, że ma turbine - różnią się one czymś konstrukcyjnie (wewnątrz) - czy pompa jest ta sama i daje tyle samo paliwa ?


cały silnik inny inna głowica, inny blok

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 8:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Przyłączając sie do tematu,zastanawiam czym różni sie głowica 250D turbo od 250D.

Czy silnik OM 601 ma adaptację smarowania zewnętrznego turbiny?
Jakie części są całkowicie inne niż w wolnossącym?(pomijając kolektor dolotowy,hehe)
Przeczytałem :

"


Komponenty wewnętrzne konstruowano pod kątem zastosowania w nowym, turbodoładowanym silniku Saaba: stalowy, kuty wał korbowy podparty na pięciu łożyskach, wzmocnione korbowody, zmodyfikowane tłoki i sworznie, dysze chłodzenia olejowego tłoków oraz specjalnie profilowane krzywki wałków rozrządu. Głowicę cylindrów - o udoskonalonych kanałach i zaworach dolotowych oraz chłodzeniu sodowym zaworów wydechowych - odlano ze specjalnie wytrzymałej kompozycji stopu dla silników "

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 8:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Emil200D pisze:
Przyłączając sie do tematu,zastanawiam czym różni sie głowica 250D turbo od 250D.



Inaczej poprowadzone kanały wodne.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 10:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Alez powialo pesymizmem [zlosnik]

Do beczki z dieslem montowano "aftermarket" turbo.
I wozy hulały i jakis czas temu nawet widzialem nawet takiego na sprzedaz, ale tu mam na mysli bogatsze krainy oczywiscie.

Firma sie nazywala STT (chyba...) i daje glowe ze montowali do 2.4 i 3.0.



A na marginesie to jak skomentujecie wysyp filmikow w internecie ktore prezentuja jak goscie wożą się dieslami z dokładanymi turbinami i wykrecaja z silnikow niesamowite osiągi? Mowie tu o 123, 201 i 124 - czyli dokladnie to o czym mowa w temacie wątku:)

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 10:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
mMm2 pisze:
A na marginesie to jak skomentujecie wysyp filmikow w internecie ktore prezentuja jak goscie wożą się dieslami z dokładanymi turbinami i wykrecaja z silnikow niesamowite osiągi?


Zapalency.. Dla nich koszty sa sprawa marginalna, a w naszych warunkach to tylko pomarzyc o takim osprzecie jaki oni maja. No ale dla chcacego nic trudnego, w koncu nawet maluchy mogly miec turbinke hehe [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 10:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Jak by się koszty nie liczyły to diesla by sie przerobiło na benzyniaka ... - a zreszta po co przerabiać - można po prostu zmienić silnik albo samochód ...

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 11:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Nie chcialem nic pisac wczesniej, wolalem zaczekac az ktos powie ze to sa zapalency i wożą złoto do swych skarbców na taczkach.

Ale jakby tacy byli to by nie tuningowali takich gniotów jak 124 i 190 które wyglądają jakby pracowały na polu przez całe życie.
Do tego sami właściciele wyglądają nierzadko jak oderwani od pługa i czasem pochodzą z takiego kraju jak Bułgaria :)
Ale umiejetności technicznych im nie odmówię.

A co do samej przeróbki to największy nakład finansowy ponosi się na dobrą turbinę i remont silnika. A potem to już maska na twarz, palnik do ręki i jazda :). Sama istota współpracy turbiny z silnikiem to nie technika rakietowa (ach te amerykanizmy...) Jak się z rurkami dojdzie do ładu to potem już jest z górki. A jakby co to naprawdę godziwe OM617 można wyrwać za tysiąc złotych. Przy małych ciśnieniach kiedy to padnie? Jak dla mnie gra warta świeczki jak ktoś się nudzi w zimowie wieczory a narzędzia w garażu rdzewieją [smiech]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 11:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
master pisze:
Jak by się koszty nie liczyły to diesla by sie przerobiło na benzyniaka ... - a zreszta po co przerabiać - można po prostu zmienić silnik albo samochód ...


Ale to wlasnie odroznia zapalencow od zwyklych ludzi ;) Za te pieniadze, ktore zainwestowali we wszelkie przerobki moze i by kupili W211, a oni po prostu wola miec taka wyrozniajaca sie z tlumu 190tke czy W124. A "zwykly" swap silnika to dla nich po prostu obraza majestatu i plama na honorze.

mMm2, pewnie myslisz, ze oni to wszystko zrobili z kieszonkowych i malej zapomogi z babcinej renty, dla takich ludzi koszty na prawde nie graja roli, sam mam najlepszy przyklad, gosc w cinqucento zainwestowal prawie 15tys i ani mysli przestac go przerabiac, nigdy tych pieniedzy nie odzyska, ale dla niego liczy sie tylko frajda i odstawianie innych seryjnych, niby lepszych autek, na ulicy. Prawdziwy tuning kosztuje i nie ma co tego ukrywac. A zwyczajne "polepszanie" fabryki typu zmiana wydechu, montaz chipa czy zmiana dolotu powietrza.. kazdy jest w stanie to wykonac we wlasnym zakresie w garazu.

A to ze MB moim zdaniem srednio sie do tego nadaje, mimo ze silniki ma niewysilone, to juz inna kwestia.

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 11:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Pamietaj, ze ktos wlozyl 15tysiakow w cienkiego, ale nie robil go sam.
Zrobil go ktos, kto z tych pietnastu tysiecy czesc zuzyl na czesci a reszte jako zarobek, na pokrycie wlasnej robocizny.
Pewnych rzeczy nie da sie zrobic z kieszonkowego od babci, a inne sie da. Ale przy takich pracach koszty dramatycznie sie obnizaja jesli wklada sie wlasna prace w projekt, a nie cudzą. I tu leży pies pogrzebany.

Nie napisalem ze to ma byc latwe i tanie. Im wiecej sie zrobi samemu - tym bedzie to trudniejsze, ale za to w kieszeni wiecej zostanie.
A zauwazcie, ze nie mowimy o dokladaniu turbo do benzyny, gdzie trzeba uwazac na cisnienia i spalanie stukowe.
Tutaj mamy do czynienia ze starymi dieslami ze stosunkowo niskim stopniem sprezania (W123) i mechaniczna pompa - zadnych chipow.
Jesli silnik bez turbo robi 400kkm to jakby z turbiną miał zrobić 150, to uważam że to jest ok, przy cenie silnika na wymiane 1000zł.

Ostatecznie chyba nie ma co się bardizej rozwodzić nad tematem, dopóki ktoś nie podwinie rękawów i sam nie zacznie się w tym babrać. Ja tego nigdy nie robiłem ale chcę mieć czas żeby kiedyś zrobić samemu. Narazie teorie mam opanowaną [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 12:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
mMm2 pisze:
Pamietaj, ze ktos wlozyl 15tysiakow w cienkiego, ale nie robil go sam.


Wszystko robil sam, z tego co wiem jego ojciec pracowal w polmozbycie, takze obaj mieli zajecie w weekendy ;) A sprezarke wpasowali bodajze od volvo ale glowy nie dam..

Jak 300tka jednak zostanie w rodzinie, to moze sam sie pobawie w jakies upgrade'y, juz widze te ucieszone buzki innych forumowiczow ;) Ale dla mnie "tuningiem" w tym przypadku jest wyrzucenie katalizatora albo zalozenie filtra K&N w fabryczne miejsce, moze za to glowy mi nie zetna :roll: Do szczescia brakuje mi tylko mostu z ASD, ale az zal wyrzucac stary, taki jest cichutki.. Moze na starosc jednak zmadrzeje ;)

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 9:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 15, 2006 12:56 pm
Posty: 25
Jak byś chciał jeździć w wyścigach górskich lub streetracing to montaż turbo byłby nieopłacalny ale jak chcesz tylko łatwiej wyprzedzać ciężarówki to tylko kolektor z Vito110 i ciśnienie ograniczyć do 0,6 bar. Golfem2 1,6D z dołożonym tylko Turbo zrobiłem 120tkm.

Ps. Większość W124 Turbo po uszkodzeniu głowicy ma zamontowaną zwykłą głowicę i chodzą-eureka! Z zewnątrz są głowice turbo i nie turbo nie do odróżnienia! Rozróżnia je tylko maluteńki nadlew i minimalnie pochylone wtryski w osi komory wstępnej. Ale to pochylenie występowało też w nowszych silnikach.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl