MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 3:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 04, 2007 11:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 03, 2007 10:27 pm
Posty: 10
Witam, jestem fanem mercedesa juz od bardzo dawna, do tej pory poruszalem sie 123 240D (chyba najmocniejsze auto na swiecie) jednak brak mocy daje sie we znaki i postanowilem ze czas na zmiany, pytanie tylko jaki silnik Diesla wybrac? Mowie o aucie z roku 98-99 bo chyba do 99 byly TD a od 2000 juz chyba CDI? Chociaz jesli uwazacie ze CDI sa lepsze to tez piszcie chetnie wyslucham waszych opinii. Po samochod wybiore sie sam, pytanie tylko jaki ten silnik? Osobiscie myslalem o 2,9 TD lub 3,0 TD (wyczytalem ze ponoc sa najlepsze) moze ktos wie jaka jest roznica w spalaniu w obu przypadkach? Chociaz nie wykluczam CDI, zawsze cos nowszego no i ponoc tez dobre?! Wiem ze postow o podobnej tematyce jest duzo i chyba wszystkie przeczytalem ale ja prosze o fakty, moze ktos wie ktore czesciej bywaja na serwisie? Jakies wady rocznikow itp itd...? Czekam na wasze odpowiedzi! z gory dzieki!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 9:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Zalezy co kto lubi. Osobiscie szukalbym 3.0 na turbinie. Stara dobra konstrukcja, bez wodotryskow, elektroniki itp. Ale to moje zdanie, a ja nie przepadam za zbyt wielka iloscia krzemu w aucie.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 12:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 24, 2006 9:09 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Bychawa
Polecam E290 turbodiesel. ok 130KM

_________________
`84 W123 230CE


Na górę
 Tytuł: 290
Post: sob lut 10, 2007 11:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 20, 2007 9:46 am
Posty: 20
spalanie 2-3 l mnij niż 300 - nie udało mi sie przekroczyć 6,5 polecam - prawda inna kultura pracy, ale motor sprawdzny w Sprinterze. Spory moment 300 Nm przy 1800 obr/min - super sprawuje się w górach. Motory te dobiegaja do 1000000 km, a często więcej.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 12:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 3:18 pm
Posty: 162
witam,proponuje autko z końca roku 98-99 z silnikiem 2.9Turbo diesel z manualna skrzynia biegów,(które osobiście polecam,poniewaz mój tata ma takiego mesia) autko jest naprawde nie do zajechania,a silnik bardzo dobrze znany ze sprinterów ktore robia miliony tys km. a odradzałbym silniki CDi poniewaz to jest tak nafaszerowane elektronika ze w nie których przypadkach to servis merca sie nie daje rady poprostu mercedes po 99roku to kupa złomu.

jest dobre przysłowie ktore popieram:


..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

_________________
MERCEDES W210 290TD 98rok
MERCEDES W123 240D 81/83rok
MERCEDES W123 240D 81rok(dawca na cześci)
VOLKSWAGEN PASSAT B3 1.9TD 93 rok
http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20165
http://marcin-liput.fotosik.pl/albumy/255649.html


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 12:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
diablo107Podkarpacie pisze:
jest dobre przysłowie ktore popieram:


..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..



W zyciu nie myslalem ze ktos mnie zacytuje ;) Fakt faktem, nowsze MB juz nie sa takie jak kiedys, ale mnie chodzilo w zamysle o model W140, jak dla mnie ostatni prawdziwy mercedes. Niestety ojciec ma taka prace, ze W140tka nie wchodzila raczej w rachube, chociaz nawet jak podjezdzal W124 do pracy, to zaraz byly komentarze, ze sluzba zdrowia taka biedna, a tu sie mercedesem podjezdza.. Brak slow, no ale jesli chodzi o W/S210 (ktore "niestety" ostatnio ojciec kupil), to ja bedac zwolennikiem wolnossacych diesli polecalbym "zwyczajna" 300 D 24V. Jak dla mnie tym modelem tak na prawde MB skonczylo produkcje prawdziwych diesli i nic lepszego (a juz na pewno trwalszego) do tej pory nie opuscilo fabryki w Stuttgardzie. Wszelkich opinii bedzie tyle ile samych uzytkownikow 210tek, ale jesli komus az tak nie zalezy na dynamice, to bedzie z tego silnika zadowolony.

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 2:45 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 03, 2007 10:27 pm
Posty: 10
dzieki za odpowiedzi, generalnie chyba bede szukal auta z silnikiem 2,9 a ewentualnie 3,0 no i tak jak ktos napisal, 98-99 rok z manualna skrzynia biegow, napewno czarny i w skorach ;) 98-99 rok to pierwszy lifting dobrze mowie? i jak z czesciami zamiennymi do tych aut??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 8:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

beet pisze:


..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..




Kiedyś się zastanawiałem o co chodzi, z tym podpisem, teraz rozumiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 10:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 3:18 pm
Posty: 162
Eldorado pisze:
dzieki za odpowiedzi, generalnie chyba bede szukal auta z silnikiem 2,9 a ewentualnie 3,0 no i tak jak ktos napisal, 98-99 rok z manualna skrzynia biegow, napewno czarny i w skorach ;) 98-99 rok to pierwszy lifting dobrze mowie? i jak z czesciami zamiennymi do tych aut??

Najlepiej z silnikiem 2.9 a napewno nie bedziesz załował, a co chodzi o model auta to bedzie przed liftingiem bo po liftingu wychodziły tylko silniki cdi(napewno ładniejszy ale co z tego jak ta elektronika to porażka)

MERCEDES 210 od 08.1995 do 06.1999-przed liftingiem z silnikami TD ale pod koniec były tez nowe cdi w starej budzie(bez kierunków na lusterkach)

MERCEDES 210 od 07.1999 do 04.2002 - po liftingu z silnikami CDI (z kierunkami na lusterkach)

ps.jak cos kupisz to sie pochwal!!!

_________________
MERCEDES W210 290TD 98rok

MERCEDES W123 240D 81/83rok

MERCEDES W123 240D 81rok(dawca na cześci)

VOLKSWAGEN PASSAT B3 1.9TD 93 rok

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20165

http://marcin-liput.fotosik.pl/albumy/255649.html


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 10:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 03, 2007 10:27 pm
Posty: 10
napewno sie pochwale jesli juz cos przyciagne, koszty juz znam mniej wiecej 32 tysie ze wszystkimi oplatami. Moze za jakies 2-3 tygodnie juz bedzie?!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 11:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
diablo107Podkarpacie pisze:

MERCEDES 210 od 07.1999 do 04.2002 - po liftingu z silnikami CDI (z kierunkami na lusterkach)

nie zapomnij, że to już był drugi model silnika CDI - jeszcze ładniejszy i jeszcze mocniejszy
elektroniki jest w nich dużo - nie powiem, ale czy w starszych jej nie było ... (nie licząc silnika)
A spalinami z nich to się można delektować - no ale jak nie lubicie mikroprocków to trudno :beksa3x: :beksa3x:


Na górę
 Tytuł: Co wybrać ?
Post: czw mar 01, 2007 10:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 20, 2007 9:46 am
Posty: 20
Są róże szkoły. Na pewno 2,9 to inna kultura pracy, ale cóż tam - wytrzymałość i dobieg do remontu przede wszystkim - Są to pierwsze tdi merca / 2,9 ma podwyższone ciśnienie wtrysku -rzędu kilkuset bar - stare 300-ki, rzedu kilkudziesięciu, Cdi powyżej tysiąca/. Naturalnie, stare pompy rzędowe przełkną wszystko / opał i olej do sałatek /, a rotacyjne / inne niż Bosch'a są marne/ nie radzą sobie tak dobrze i nie jest wskazane nic poza dobrą ropką. Więc jeżeli mamy lać z paliwo z dystrybutora, to nie ma nic co dawałoby przewagę czegoś innego nad 2,9. Niemcy mówią - zabytek, ale oni mają kasę i nic poza 320 cdi i wyżej nie uznają. U nas sa inne realia i uważam, że 2,9 to bardzo rozsądne rozwiązanie.

Pozdrawiam

CD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 9:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 15, 2006 12:56 pm
Posty: 25
Jak masz kase to szukaj z rzędową pompą wtryskową i cztery zawory na cylinder jak nie masz kasy to kup jak pisali 290 dwa zawory na cylinder i rotacyjna pompa lucas . CDI(common rail) też jest dobry ale mając pecha musisz mieć w skarpecie 4tys. na naprawe pompy i 4 tys. na wtryski no i tylko ropa! Co do kultury pracy 290 (ma 5 cylindrów) w porównaniu z 300(ma 6 cylindrów) mogłbym podyskutować!
Mój przedmówca napisał że inne pompy niż boscha są marne to właśnie taka jest w 290.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 10:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
yacek4 pisze:
.... CDI(common rail) też jest dobry ale mając pecha musisz mieć w skarpecie 4tys. na naprawe pompy i 4 tys. na wtryski no i tylko ropa! ....


Gdzieś już pisałem, ale jeszcze raz: pompa jest ale innego rodzaju - mała wysokiego ciśnienia - koszt nowej 2 tys.
Wtryski koszt 500/szt. (nowe)
i na rzepaku można jeździć - u mnie jest na wlewie "diesel/rzepak:)" no nie pamiętam jak dokładnie jest napisane, bo to w języku zachodnich sąsiadów, ale nawet w VIN była wzmianka, że silnik przystosowany do Eko-ON

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 03, 2007 12:23 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 20, 2007 9:46 am
Posty: 20
To do Yacka,

NIe o końca masz rację. W mojej 290 jkest Bosh - nie jest więc to regułą.

CD <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Yacek zobacz tu http://macmerc.eltrakon.pl/dane/239050DT.HTM - wyraźnie na wyposażeniu jest pompa Boscha.

CD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl