MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 8:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
georem pisze:
A jak się kontroluje poślizg tylnonapędowym autem,


kontrolowanie poslizgu a zniego wychodzenie to przynajmniej dla mnie dwa inne pojecia
;) <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
georem pisze:
Hołek kiedyś pokazywał jak się wychodzi z poślizgu


ale w jakim aucie pokazywal! przedno czy tylnionapedowcu, bo to tez ma wielkie znaczenie.no chyba ze w ogole jechal 4x4 to calkiem inna historia...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 8:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
aegm pisze:
kontrolowanie poslizgu a zniego wychodzenie to przynajmniej dla mnie dwa inne pojecia

ale w jakim aucie pokazywal! przedno czy tylnionapedowcu, bo to tez ma wielkie znaczenie.no chyba ze w ogole jechal 4x4 to calkiem inna historia...


No wg mnie ujmowanie gazu podczas wpadnięcia w poslizg to słaby pomysł, nie mówię tu o zabawach na śniegu tylko prawdziwym poślizgu.

Tylnionapędowym, inaczej bym nie zawracał głowy. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 9:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
georem pisze:
No wg mnie ujmowanie gazu podczas wpadnięcia w poslizg to słaby pomysł,


o to jakas nowa szkola jazdy chyba :-? to ty przy wpadnieciu w poslizg dodajesz gazu??? [totalszok] bo jak mi sie cos takiego zdarzy ze mi tyl ucieknie to raczej zdecydowanie puszczam gaz i wciskam sprzeglo...no i oczywiscie kontra. przeciez dodanie gazu na slizkiej nawierzchni zwlaszcza w tylnonapedowcu i zakrecie powoduje wlasnie wpadniecie w poslizg... czy ja nie rozumuje praw fizyki [usmiech]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 9:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
aegm pisze:
o to jakas nowa szkola jazdy chyba :-? to ty przy wpadnieciu w poslizg dodajesz gazu??? [totalszok] bo jak mi sie cos takiego zdarzy ze mi tyl ucieknie to raczej zdecydowanie puszczam gaz i wciskam sprzeglo...no i oczywiscie kontra. przeciez dodanie gazu na slizkiej nawierzchni zwlaszcza w tylnonapedowcu i zakrecie powoduje wlasnie wpadniecie w poslizg... czy ja nie rozumuje praw fizyki [usmiech]


Ja myslę, że należy LEKKO!!! ująć gazu i skontrować kierownicą i tak do skutku. Prawa fizyki mówią że:

wciśnięcie pedału sprzęgła przy większej prędkości, gwałtowne ujęcie gazu, lub naciśnięcie hamulca – nie ustabilizuje auta, lecz spowoduje odwrotną reakcję, dużą nadsterowność i odniesiemy wrażenie, jakby tył chciał wyprzedzić przód. Czyli w myśl tego co piszesz popełniasz podstawowe błędy [szalone] ;)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 9:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
miales kiedys "dzwonka"...? [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 9:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
aegm pisze:
miales kiedys "dzwonka"...? [oczko]


Ja nie a Ty? [zlosnik] Ale może dlatego, że staram się przewidzieć wcześniej i nie doprowadzać do wpadania w niekontrolowane poślizgi.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 9:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
georem pisze:
Ja nie a Ty? Ale może dlatego, że staram się przewidzieć wcześniej i nie doprowadzać do wpadania w niekontrolowane poślizgi


a ja tez nie! 8) choc mam juz sporo km na koncie. kazdy ma tam swoja technike jazdy,ale jak by nie patrzec tez jestem zdania, ze nie jest sztuka wyjsc z poslizgu, ale jachac tak by do niego nie doprowadzic, jak to kiedys zreszta stwierdzil inny znany polski kierowca rajdowy...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 10:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
aegm pisze:
co ty Benzem wychodzisz z poslizgu gazem?!


Nie. Bokiem.

georem pisze:
odczas poślizgu, prawdziwy facet zawsze doda gazu!


Powiem to zonie przed snem
[zlosnik]

My tu smichu hihu a tak naprawde uratowalo mnie te 5m suchej nawierzchni, nie wiem czy bym opanowal ten poslizg, probowalem sie poprostu nie odbic od drzew :roll:

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 10:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Jak myślicie jaka będzie cena lakieru na pomalowanie przodu (czarny metalik), oraz ile litrów będzie potrzebne, pytam orientacyjnie.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 10:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
mati124 coupe pisze:
Jak myślicie jaka będzie cena lakieru na pomalowanie przodu (czarny metalik), oraz ile litrów będzie potrzebne, pytam orientacyjnie.


Sam chcesz malowac? U lakiernika za 3 elementy zaplacisz od 600 zlociszy wzwyz chyba ze masz kogos znajomego.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 10:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:24 pm
Posty: 20
Lokalizacja: koszalin/gdańsk
co do poślizgu, to czasami odjęcie gazu na zakręcie powoduje hamowanie tylnych kół i własnie powoduje poślizg. to w manualnej skrzyni, bo przy automacie silnik nie hamuje tak gwałtownie.
Generalnie trzeba tak gazem operować, żęby złapać tą samą prędkość kół co powierzchnia pod nimi się przesuwa. Czyli usunąć buksowanie kół, pozostanie nam wtedy już tylko pośliżg kół boczny, a to już trzeba sobie poćwiczyć na parkingu, lotnisku czy gdzies tam.

_________________
vw1300 `70 poj 1600


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 10:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Nie, będe dawał jakiemuś lakiernikowi tak pytałem o cene.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 10:12 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
georem pisze:
wciśnięcie pedału sprzęgła przy większej prędkości, gwałtowne ujęcie gazu, lub naciśnięcie hamulca – nie ustabilizuje auta, lecz spowoduje odwrotną reakcję


ale tym zdaniem odwracasz kota ogonem! mi nie choczilo jak wprowadzic auto w poslizg tylko jak z niego umejetnie wyjsc. czytaj uwaznie! przeciez kazdy wie, ze przyklady ktore podales na sliskiej nawierzchni i zwlaszcza w zakrecie przyczaniaja sie wlasnie do tego pierwszego.
mi chocdzilo o to, ze jak auto juz wpadlo w poslizg i tyl auta zamierza wyprzedzic jego tyl, naciskajac sprzeglo odciazamy tylna os i tym samym auto wraca na wlasciwy tor, oczywiscie jak nie jedziemy zdecydownie za szybko bo wtedy to nic nie pomoze...proponuje sprobowac

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 10:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
z calym szacunkiem aegm i gregorem, ale to wlasnie vw1300 ma najwięcej racji ...

jak juz popełnimy błąd w obliczeniach lub "lepkość" nawierzchni nas zaskoczy i wpadniemy w poslizg TYLNYMI KOŁAMI (tzn mielismy nogę na gazie, bo jakbysmy jechali bez "gazu to raczej przednie kola by nam się uslizgnęły) to:
- nie nalezy zdejmowac calkiem nogi z gazu
- nie należy wciskac sprzęgła
- nie nalezy dodawać gazu (bo gazu bylo za duzo jak nas tył zaczął wyprzedzać)
Należy ująć gazu tak jak to opisał vw1300 ... tak żeby prędkosc obrotowa kół zrównała sie z prędkością gruntu, i obracając kierownicą walczyć z prędkością kątową która się pojawiła a jest nieporządana ... wyczucie momentu kontry i długości jej trwania ...

tego nabywa sie z ilością przejechanych kilometrów i ćwiczeniami na parkingach zimą ....

wcisniecie sprzęgła nie jest tak złe jak dodanie gazu, lub odjęcie gazu na zero, i jest dla niektorych latwiejsze od wyczucia optymalnego poziomu otwarcia przepustnicy o ktorym pisze vw1300, ale nie jest lepsze niz kontrola predkosci obrotowej kół za pomocą pedału gazu ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 11:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
erio pisze:
z calym szacunkiem aegm i gregorem, ale to wlasnie vw1300 ma najwięcej racji


no! to nas pogodziles... [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl