MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 11:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 11:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Szanowny Romiku,
w porządnym towarzystwie nie mówi sie takich brzydkich słów jak, tfu, tfu, za przeproszeniem "klasa polityczna" albo, co nie daj Boże, "prezydentopremier i jego wesoła kompanija". Żeby mi to było ostatni raz :)
A tak na marginesie, byłeś łaskaw zapodać: " Jeżeli wskazania spadaja widocznie poniżej 1 to wg instrukcji należy podjąć kroki w celu ustalenia przyczyny tak niskiego wskazania". Tą informację, jako nieścisłą, pozwoliłem sobie skomentować. Eh, że też mnie diabeł podkusił, żeby się w ogóle odezwać....
Pozdrawia, skołowany Leopold

PS. Dr Leopold zaleca trzy dni ścisłego postu od czytania gazet i oglądania telewizji w celu zduszenia w zarodku symptomów infekcji demagogopolitykierozą :)

PS2. Poddaję się!!! Nie strzelaj!!! Czyli: kończmy, Waść, ten wątek, bo sromota z tego tylko być może a i nas obu wywalą z forum.... :roll:

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 11:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Mirmur pisze:
Widzę, że dyskusja się mocno rozwinęła. Olej aż tryska z Waszych wypowiedzi a ja w dalszym ciągu nie wiem jakie były prawdziwe przyczyny słabego ciśnienia oleju w tym W126 560SEC.
Pozdrawiam.


A już minęło?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 5:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Fakt, z Remikiem troche zdryfowaliśmy...
A co do meritum problemu: chyba nikt nie jest w stanie dać Ci lepszych rad niż AndyS, Mirmur, Merc for ever i inni, którzy się wypowiadali. Ja bym tylko skłaniał się do Twojej hipotezy, że to raczej nie problem z silnikiem a z układem pomiarowym.
Pozdrawia, bezradny Leopold

PS. Nie śmiejcie się, ale w Skodzie 105 (no dobra, dobra, wyśmiejcie się, poczekam....) miałem taki numer, że czujnik ciśnienia oleju po rozgrzaniu wykazywał zanik ciśnienia. Jak ostygł było znow OK. Może masz coś w tym stylu...

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 5:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
georem pisze:
Mirmur pisze:
Widzę, że dyskusja się mocno rozwinęła. Olej aż tryska z Waszych wypowiedzi a ja w dalszym ciągu nie wiem jakie były prawdziwe przyczyny słabego ciśnienia oleju w tym W126 560SEC.
Pozdrawiam.


A już minęło?

JUtro będę działał jak dojde co to oczywiscie dam znać co było przyczyną. [oczko]

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 6:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
A więc tak po przeczytaniu wszystkich opini na temat olejów postanowiłem ze zdecyduje nalac półsyntetyka. Wiedzialem ze to na pewno nie jest przyczyna ze olej nie pokazuje max po dodaniu gazu a po zgaszeniu i zapaleniu jest 3 ale tylko chwile i pozniej znow zaczyna opadac. Więc oczywiscie na poczatku zrobilem płukanke silnik preparatem stp engine flush następnie wykręcam filtr oleju i co sie okazało nie ma na nim tej siateczki z okrągłymi dziurkami wyjęłem filtr a ta siateczka latała sobie oddzielnie także mysle ze to było na 100% przyczyną że cisnienie wariowało. Ale jeszcze muszę dodać że po zalaniu półsyntetyka silnik pracuje CISZEJ szczególnie samoregulatory zaworów a wskazania cisnienia oleju na wolnych nie spadaja ponizej 2,4 po ostrym przegazowaniu wczesniej po ostrym przegonieniu było 1,9 1,8. Jak wszystko będzie ok to przy nastepnej wymianie spróbuje przejsc na pełny syntetyk ciekawe czy będzie tez taka róznica jak po przejsciu z minerała na półsyntetyka. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 8:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Czyli jednak filtr. Ja od tamtej pory kupuję tylko markowe filtry Mann lub Knecht. Co do syntetyka to trudno coś doradzić. Główna obawa przed tym olejem to możliwość pojawienia się wycieków. Najczęściej na uszczelnieniach wału korbowego. Jeżdżę zawsze tylko na syntetykach. Nawet do mojej byłej W123 300TD z 1981r. wlałem syntetyk. Zrobiłem tym autem 320tys. km i nie zmieniło sie wskazanie ciśnienia oleju po tym przebiegu. Autko zawsze zapalało w mrozy od dotknięcia. Następna była FRONTERA 2,8TDI i też wszędzie syntetyk - 210tys.km. Póżniej W126 500SEL i 170tys. na syntetykach. Teraz mam W124 300TDT i też na oleju Mobil1. Nawet w ASB mam syntetyk. Mam go dopiero rok i zrobiłem na syntetyku 60tys.km. Silnik suchy i mruczy. Syntetyk wymieniam co 15tys. w silniku i co 70tys. w ASB.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 9:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
art pisze:
Jak wszystko będzie ok to przy nastepnej wymianie spróbuje przejsc na pełny syntetyk ciekawe czy będzie tez taka róznica jak po przejsciu z minerała na półsyntetyka. Pozdrawiam.

Aż tak wielkiej różnicy na wskaźniku ciśnienia nie zobaczysz. Może jeszcze wzrosnąć ale naprawdę minimalnie. Za to jeszcze bardziej silnik się wyciszy (popychacze ucichną po sekundzie albo wogóle ich nie usłyszysz) :)
Ciśnienie wzrośnie do "3" już przy "piłowaniu" rozrusznikiem. Dla próby wystarczy zdjąć na chwilę kabel z cewki żeby silnik nie zapalił. Po 8-10 sek kręcenia masz "3" na wskaźniku. Syntetyk czy jest mróz czy upał zawsze smaruje jak należy.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 9:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
AndyS pisze:
art pisze:
Jak wszystko będzie ok to przy nastepnej wymianie spróbuje przejsc na pełny syntetyk ciekawe czy będzie tez taka róznica jak po przejsciu z minerała na półsyntetyka. Pozdrawiam.

Aż tak wielkiej różnicy na wskaźniku ciśnienia nie zobaczysz. Może jeszcze wzrosnąć ale naprawdę minimalnie. Za to jeszcze bardziej silnik się wyciszy (popychacze ucichną po sekundzie albo wogóle ich nie usłyszysz) :)
Ciśnienie wzrośnie do "3" już przy "piłowaniu" rozrusznikiem. Dla próby wystarczy zdjąć na chwilę kabel z cewki żeby silnik nie zapalił. Po 8-10 sek kręcenia masz "3" na wskaźniku. Syntetyk czy jest mróz czy upał zawsze smaruje jak należy.

Wiem wiem chodzi mi właśnie o różnice akustyczne [zlosnik] bo cisnienie oleju uważam za wystarczające. Dzięki Andy'a za porady bo to między innymi dzięki twoim sugestiom zdecydowałem się na zmiane oleju na klase wyzej ale pozostała jeszcze klasa najwyzsza czyli full synthetic przy nastepnej wymianie spróbuje. Dzięki i pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 11:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
AndyS pisze:
Aż tak wielkiej różnicy na wskaźniku ciśnienia nie zobaczysz. Może jeszcze wzrosnąć ale naprawdę minimalnie. Za to jeszcze bardziej silnik się wyciszy (popychacze ucichną po sekundzie albo wogóle ich nie usłyszysz) :)


W wypadku kolegi będzie właśnie duża róznica bo wcześniej było "przytkane" i wskazanie były nieprawidłowe ogólnie. Teraz jest OK i pewnie na mineralnym byłyby podobne wskazanie.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 17, 2007 1:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
georem pisze:
AndyS pisze:
Aż tak wielkiej różnicy na wskaźniku ciśnienia nie zobaczysz. Może jeszcze wzrosnąć ale naprawdę minimalnie. Za to jeszcze bardziej silnik się wyciszy (popychacze ucichną po sekundzie albo wogóle ich nie usłyszysz) :)


W wypadku kolegi będzie właśnie duża róznica bo wcześniej było "przytkane" i wskazanie były nieprawidłowe ogólnie. Teraz jest OK i pewnie na mineralnym byłyby podobne wskazanie.

Na mineralnym jak było ok bylo 1,8 1,9 a na półsyntetyku jest 2,4 po przytkaniu to najmniej był 1,4 na wolnych ale niechodziło mi o wolne tylko o to ze po wcisnieciu gazu nie bylo 3 tylko 2,5 2,6. Różnica jest w cisnieniu i w kulturze pracy silnika po zmianie na olej półsyntetyczny. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 17, 2007 9:50 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
art pisze:
Na mineralnym jak było ok bylo 1,8 1,9 a na półsyntetyku jest 2,4 po przytkaniu to najmniej był 1,4 na wolnych ale niechodziło mi o wolne tylko o to ze po wcisnieciu gazu nie bylo 3 tylko 2,5 2,6. Różnica jest w cisnieniu i w kulturze pracy silnika po zmianie na olej półsyntetyczny. Pozdrawiam.


To dość dziwne że jest aż taka różnica, nie zauważyłem u siebie takich różnic, nawet bym się pokusił o stwierdzenie, że na półsyntetyku wskazania na nagrzanym dobrze silniku są niższe.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 17, 2007 3:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
georem pisze:
art pisze:
Na mineralnym jak było ok bylo 1,8 1,9 a na półsyntetyku jest 2,4 po przytkaniu to najmniej był 1,4 na wolnych ale niechodziło mi o wolne tylko o to ze po wcisnieciu gazu nie bylo 3 tylko 2,5 2,6. Różnica jest w cisnieniu i w kulturze pracy silnika po zmianie na olej półsyntetyczny. Pozdrawiam.


To dość dziwne że jest aż taka różnica, nie zauważyłem u siebie takich różnic, nawet bym się pokusił o stwierdzenie, że na półsyntetyku wskazania na nagrzanym dobrze silniku są niższe.

No ja dopiero pierwszy raz taką "operacje" zrobiłem czyli przejscie z mineralnego na półsyntetyczny no jest tak jak pisałem. z tego co czytałem to i u Andys i u paru innych osób tez było wyzsze po zmianie na syntetyk czy półsyntetyk. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl