MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 7:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 14, 2007 8:44 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 8:40 pm
Posty: 15
Lokalizacja: GLIWICE I OKOLICE :)
kurna znowu problem,silnik wydaje dziwny metaliczny odlos na zimnym mniej jak sie nagrzeje to strasznie glosno i nie chodzi rowno-szarpie na biegu jalowym, ale za to jakis dziwnie mocniejszy :)

bylem u mechanika i mowil ze to uszczelka pod glowica ( niby gdzies przepuszcza?)oraz ze moze szklanki do wymiany? ale cos mi tu nie gra, nie dymi nie kopci odpala super oleju i plynu nie bierze wiec dlaczego uszczelka?
Moze ktos mial cos podobnego w 200D i pomoze
Dzieki z gory

_________________
ZAMIENIAM VW 116 KM NA POMPOWTRYSKACH NA 72 KM W 124 UPA AUTO JAK POWIEDZIALA MOJA ZONKA :)
POWOLUTKU ALE ZAWSZE DO CELU :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 9:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
podjesz do akiegos lepszego warsztatu gdzie maja sprzet do sprawdzenia uszczeli pod glowica - taka gruszke z niebieskim plynem ktory sie barwi na zolto jak dostanie CO. Bez takiego sprawdzenia to wrozenie z fusow chos olej lub nadmierne cisnienie w zbiorniczku moga byc oznakami. Nie sugeruj sie mazi na korku bo w zimie ma ja co 2 auto szczegolnie przy krotkich przebiegach.
Moim zdaniem zacznij od sprawdzenia wtryskiwaczy bo spalanie stukowe w dieslu daje czasem odglos jakbys mlotkiem napier..., nastepnie cisnienie oleju i cisnienie sprezania. szklanki raczej na zimnym beda mocniej chalasowac ale nie ma tu reguly i w sumie bez ogledzin osobistych nie mozna tego wykluczyc, jednak nijak nie moge powiezac razem stuku, uszczeli i szklanek wiec lepiej podjedz na dokladniejsza diagnoze.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 1:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
U mnie w 250TD uszczelka pod głowicą poleciała bez żadnych objawów. Nie było twardych przewodów, rosołu w chłodnicy ani wody w oliwie. Nic.
Jedynie mocno skaczący wskaźnik ciśnienia oleju mógł coś sugerować.

Przedmuchało ją z przodu silnika, dokładnie pomiędzy pierwszym cylindrem a kanałem olejowym (tym pomiędzy komorą łańcucha rozrządu, a pierwszym cylindrem :) ). WTEM za samochodem pojawiła się zasłona dymna, motor zaczął trząść i głośno stukać. Stało się to przy powolnej jeździe.

Szklanka może tak napier... papier metalicznie, właśnie na rozgrzanem silniku. Na zimnym popuka chwilę, ale na rozgrzanym, gdy olej się rozgrzeje i rozrzadzi to słychać jakby ktoś z dużym młotkiem siedział pod pokrywą zaworów i czynił z tego młotka użytek.

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 8:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A to jest odglos stukania czy skrzypienia?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 1:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Np. Post Wojtyly.

Może to w czymś pomoże.


Na górę
 Tytuł: I PO KLOPOCIE
Post: czw lut 15, 2007 8:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 8:40 pm
Posty: 15
Lokalizacja: GLIWICE I OKOLICE :)
:)
bylem w 3 warsztatach i 1 specjalisty od disli( ktory okazal sie profesjonalista) w tym miejsu pozdrawiam:( tego specjaliste od mercedesow z Przyszowic ktory chcial wymieniac uszczelke pod glowica!!!! wiem ze mozna sie mylic ale ten niby specjalista od mercedesa i takie glupoty opowiada!!

W tym miejscu Pozdrawiam Disel serwis z ulicy daszynskiego na Wojtowej Wsi- kto ma disla wie o jaki zaklad chodzi
DIAGNOZA TRAFNA!!!
oraz Pozdrawiam Pana Latoszka ktory prowadzi transport ciezki i na dislach zna sie jak nikt inny-DIAGNOZA TRAFNA!!!

DIADNOZA- NAPINACZ HYDRAULICZNY LANCUCHA ROZRZADU
zostal wymieniony i po klopocie koszt 120zl
teraz chodzi jak 300d jak powiedzial koles po wymianie
ale niestety sa i minusy:( teraz wiem jak na prawde jezdzi 200d , stracil duzo na mocy :)

_________________
ZAMIENIAM VW 116 KM NA POMPOWTRYSKACH NA 72 KM W 124 UPA AUTO JAK POWIEDZIALA MOJA ZONKA :)

POWOLUTKU ALE ZAWSZE DO CELU :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 27, 2007 4:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Junak pisze:
U mnie w 250TD uszczelka pod głowicą poleciała bez żadnych objawów. Nie było twardych przewodów, rosołu w chłodnicy ani wody w oliwie. Nic.
Jedynie mocno skaczący wskaźnik ciśnienia oleju mógł coś sugerować.


mozesz mi napisac ile cie kosztowala robota i czesci i co oprocz uszczelki zostalo wymienione...

dzieki

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 27, 2007 4:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Cytuj:
ale niestety sa i minusy:( teraz wiem jak na prawde jezdzi 200d , stracil duzo na mocy


może warto więc pojechać do kogoś kto będzie umiał pokręcić rozrządem i pompą?


Na górę
 Tytuł: jest ok!
Post: wt lut 27, 2007 5:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 8:40 pm
Posty: 15
Lokalizacja: GLIWICE I OKOLICE :)
sprawdzalem jest wszystko ok :) mozna troszke go podkrecic na pompie i bedzie troszke mocniejszy( ale bedzie glosniejszy i troche wiecej palil)
tych kilka kucykow wiecej mnie nie zbawi i tak czy siak jest slaby [zlosnik]

_________________
ZAMIENIAM VW 116 KM NA POMPOWTRYSKACH NA 72 KM W 124 UPA AUTO JAK POWIEDZIALA MOJA ZONKA :)

POWOLUTKU ALE ZAWSZE DO CELU :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 12:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
aegm pisze:
mozesz mi napisac ile cie kosztowala robota i czesci i co oprocz uszczelki zostalo wymienione...
dzieki


Mogę [zlosnik]
Robota kosztowała mnie nic, bo robiłem sam 8) . A przepraszam. 50zł za planowanie głowicy.
Przy okazji zostały "ustawione" (a raczej tylko sprawdzone) końcówki wtrysków, wymienione dwie szklanki-popychacze zaworowe (samoregulatory), wszystkie uszczelki głowicy (kupiłem zestaw), komplet śrub łączących głowicę z blokiem. Wszystko.
Jeśli chodzi o śruby, to raczej był to zbędny wydatek bo wszyscy twierdzili, że koniecznie trzeba dawać nowe, ale już po fakcie doczytałem się, że jeżeli stare śruby nie przekraczają określonych długości i nie są skorodowane to można je ponownie użyć, po uprzednim porządnym wyczyszczeniu ich.
Co do cen... Niestety nie pamiętam, ale kupowałem wszystko w Focie, więc możesz sobie sprawdzić ceny na ich stronce http://katalog.fota.pl/Katalog/ i ja miałem chyba ze 30% upustu od tych cen. Nie chcę skłamać ale poszło trochę ponad 300zł na wszystko? Nie pamiętam. :oops:
Dwie szklanki wymieniłem w zasadzie "na słuch" bo na rozgrzanym silniku było je słychać (albo tylko jedną) na "końcu" silnika. Traf chciał, że trafiłem za pierwszym razem ;)
Od naprawy przejechane jest ok. 10tys. km. Nic nie puka, nie stuka. Nie kapie. Bajka.

Bym zapomniał! Kupując uszczelkę musisz wiedzieć jaką potrzebujesz grubość, jeżeli głowica nie była nigdy planowana bierzesz uszczelkę nominał (najcieńsza). Jeśli planujesz głowicę - bierzesz uszczelkę grubszą. Jak tego nie dopilnujesz i dasz pod splanowaną głowicę cienką uszczelkę, to silnik będzie odczuwalnie bardziej twardo pracował (mocniej klekotał ;) )
Dostępne są chyba 3 grubości, oznaczone nacięciem na uszczelce.
Z zasady, jeżeli wydmuchnęło uszczelkę to głowicę powinno się planować. Nieraz może być przypalona również powierzchnia przylgowa bloku - wtedy blok też planujemy, to już gorsza sprawa...

Pozdrawiam. Jakby coś jeszcze Cię interesowało to pytaj. W miarę możliwości odpowiem.

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 2:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
dzieki Junak za wyczerpujacy opis! [ok] a planowanie glowy tylko 50 zl?! :o myslalem ze ta impreza wiecej kosztuje! jak tam u was doswiadczenia cenowe w roznych rejonach PL...?!

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl