MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 07, 2007 1:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Zabraliśmy się za wymianę płynów ustrojowych i filtrów w nowym nabytku Maćka Kota, silnik skrzynia chłodnica wszystko poszło ok i w końcu wydawałoby się prosta sprawa wymiana filtra i oleju we wspomaganiu a jednak coś poszło nie tak bo w efekcie wspomaganie nie działa
Procedura wyglądała tak odkręciłem śrubkę na dole w obudowie przekładni ślimakowej podstawiłem miskę i czekałem aż olej sobie zleci z układu w międzyczasie kilkakrotnie pokręciłem kierownicą żeby przyśpieszyć zlewanie oleum. Zakeciłem korek zalałem z pół litra oleju włączyłem silnik pokręciłem kierownicą (koła w górze wiec wszystko wydawało się być ok) dolałem oleum. Olej w pompie przestał się pienić i zalałem do wymaganego maximum. Zakręciłem pokrywkę zdjąłem samochód z kobyłek i jakież było moje zaskoczenie gdy okazało się że wspomaganie które do tej pory działało miód malina zupełnie znikło. Kiera chodzi jak w starze.
Dodam że robiłem to wcześniej w swoim sec'u i wszystko poszło bez problemu pompa zassała olej i wszystko banglało. Próbowałem jeszcze odpowietrzać układ dolewając oleju kręcąc kierownicą i temu podobne czary ale niewiele to pomogło.


Pytanie do zacnego forum co zrobiłem źle i co powinienem zrobić żeby przywrócić działanie wspomagania?
Czy nivo ma coś wspólnego z pompą od wspomagania i czy tu czasem nie lezy problem bo już zupełnie nie wiem co sie dzieje?

ps. Oleju weszło około 1l, filtr kupiony w aso, olej Orlen Hipol-ATF IID

_________________
traqutor
DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 2:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Witam!
Przyłączając się do tematu mam pytanko:
Czy jest zamiennik filtra oleju w układzie wspomagania kierownicy,czy tylko dostepny jest w ASO?(ile pln?) :roll:

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 2:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Emil200D pisze:
Czy jest zamiennik filtra

Jest mann, filtron wystarczy popytać w sklepach/hurtowniach
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 3:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Emil200D pisze:
czy tylko dostepny jest w ASO?(ile pln?)


wczoraj w aso kosztował 44,68 pln'ów ale pewnie da się gdzieś kupić jakiś zamiennik

_________________
traqutor

DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 7:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Wojtyla pisze:
Witam
Emil200D pisze:
Czy jest zamiennik filtra

Jest mann, filtron wystarczy popytać w sklepach/hurtowniach
pozdro


czy ktos zna numer części?

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 8:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Zrobiliscie to zle na kilka sposobow. Oleju lepiej nie spuszczac z przekladni, bo potem wystepuja problemy ze szczelnoscia. Lepiej odkrecic zacisk na wezu powrotnym od pompy. Pokrecic kierownica (przy wylaczonym silniku) i 95% oleju zejdzie samo. Bledem bylo przy zalaniu oleju uruchomienie silnika, teoretycznie nic nie powinno sie stac, ale zapewne pompa i uklad sie zapowietrzyl.

Powtorzcie porocedure, najlepiej zgodnie z tym opisem:
http://www.mercmania.pl/forum/topics22/1507.htm

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 9:46 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
gibberjest po ptakach bo oliwka wymieniona i pompa zapowietrzona nie ma powodu do powtórnej wymiany płynu [szalone]
traqutorodciążyć musisz pupę auta (unieś za most trochę w górę i odpal motor na chwilę niech pompa pochodzi ok. 20-30 s i uzupełnij płyn , następnie postaw wózek na kołach i do kufra właduj ok 100-120 kg i odpal auto niech pochodzi ok. 30 s ze średnią prędkością obrotową 2,5 - 3 kobr x min -1 i sprawdź poziom płynu/uzupełnij
Niestety ale wspoma ma jeden i ten sam zbiornik co nivo
miłej zabawy i pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 10:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Wojtyla pisze:
Niestety ale wspoma ma jeden i ten sam zbiornik co nivo


"o! psia kostka" u mnie niva niet dlatego wszystko banglało u Maćka full wypas i szpas
czyli tak ustalmy fakty na zdjęciu troche słabe zdjecie ale innego nie mam
-duża elipsa czerwana pompa i zbiornik oleum wspomagania i nivo
-male czerwone kółko pompa nivo
- zielona elipsa przewód któym sie oleum do nivo dostaje

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1173345172_poglad.jpg

no ale to przecież musi sie dać odpowietrzyć bo w końcu we fabryce też jak składali to nie było tam oleju...

poprubujemy zrobimy bounce tyłu i będziemy informować

Jak by ktoś miał jeszcze jakieś sugestion to ja chętnie wysłucham choćby i celnej riposty;-)

_________________
traqutor

DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 10:20 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Wojtyla pisze:
Niestety ale wspoma ma jeden i ten sam zbiornik co nivo



Czy ja dobrze rozumiem? :o
Dlaczego miało by mieć ten sam zbiornik, skoro układy są nieależne i mają różne oleje? Mówimy o W126??

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 10:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
skoro układy są nieależne i mają różne oleje


chyba trzeba zaglądnąć do epc...

jakoś nie widzę połączenia tych dwóch układów?

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11733 ... 1.0051.jpg

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11733 ... 2.0170.jpg

mógłby mnie ktoś oświecić? były jakieś inne wersje?

_________________
traqutor

DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Ostatnio zmieniony czw mar 08, 2007 10:43 am przez traqutor, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 10:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 16, 2005 5:56 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Wegorzewo, teraz Warszawa
Mi też się wydaje że sa to osbne instalacje

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11733 ... C_1323.jpg

faktem jest że przestało dzialać

dodam jeszcze ze VIN 1260451A558200

_________________
pozdrawiam
maciek

Teraz: 126 560SEC '90 182kkm
Kiedyś: 126 280SE '83


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 11:31 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Wojtyla pisze:
Niestety ale wspoma ma jeden i ten sam zbiornik co nivo

Już mi działa komp sorrka za omyłkę tak jest jak nie ma fotki :oops: opis podany wyżej zapożyczyłem od w202 i to mnie zmyliło :-? Już chciałem stwierdzić że co ma jdno do drugiego, a tu taki zonk jeszcze raz sorrka :oops:
Ściągnij pasek i spróbuj pompą ruszać w obie strony może uda się wypchnąć powietrze tak by mogła sama zassać jeśli wszystko pozostałe jest ok. :roll:
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 13, 2007 10:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
a filtr mann h85, ale podobno h 95 tez pasuje:) cena w sklepach do 30 zł, w focie 33 :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 14, 2007 8:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
traqutor pisze:
co zrobiłem źle i co powinienem zrobić żeby przywrócić działanie wspomagania?


Zatem, żeby pytania nie pozostały bez odpowiedzi odpowiem sobie sam :-)
ad 1 nic nie zrobiłem źle wszystko zrobiłem dobrze:-)
ad 2 żeby zadziałało trzeba było dodać odrdobine gazu żeby pompa zaciągnęła olej i odpowietrzyła układ.

dzięki wszystkim za pomoc :-)

_________________
traqutor

DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl