MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 7:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 10, 2007 10:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Witam.
Ostatnio wymieniałem kopułkę i palec i odkręciłem aparat zapłonowy.
Gdy chciałem później ustawić zapłon za pomocą stroboskopu, za nic nie mogłem odnaleźć znaków potrzebnych do tego.
Czy może mi ktoś powiedzieć jak ustawić zapłon
W książce o 124 znaki są zaznaczone i pokazane, u mnie ich nie ma, zresztą w tej książce pokazany jest jakiś inny silnik, z dwoma paskami, u mnie jest jeden.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Trocin.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 10, 2007 11:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Po pierwsze to stroboskopa chyba nawet nie mozna podlaczac do ezl i nic sie nim nie ustawi ale moge sie mylic.
MOgles napisac czy masz zaplon EZL czy TSZ.

JAk masz ezl (bez takiej membrany na rozdzielaczu ) to jeden z tych obrazekow ci sie nada. NAlezy ustawic znacznik na kole pasowym na ZZ i odpowiednio wsadzic apara. JEst na obudowie znacznik na ktory musisz nakierowac palec.

http://maraian.fotosik.pl/albumy/146930.html
NA TSZ podejrzewam takie same znaki.[/url] <br>Dodano po 8 minutach.:<br> Aha ZZ jest wtedy gdzy na kole pasowym ''0'' zero pokrywa ci sie z ta igliczka [oczko] Tylko uwazaj bo sa dwa ZZ w calym cyklu. NAwydechu i na sprezaniu. NAj;epiej odkrec korek wlewu oleju i llokaj na znacznik na walku rozrzadu (takie naciecie-powinno pokryc sie z plaszczyzna glowicy) badz patrz na koniki od zaworow.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 10, 2007 12:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Mam EZL-KAT. Nie wiedziałem, że stroba nie podłącza się do EZL. No właśnie nie mogę odnaleźć tych znaków na kole pasowym, igliczka jest a znaków...nie. Auto chodzi mi dobrze, ale chciałem sprawdzić czy aparat jest dobrze włożony, upewnić się że jest OK. Spróbuję jeszcze raz, wielkie dzięki za pomoc!
Posdroofka

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 10, 2007 2:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
W EZl regulujesz kat jedynie poprzez korektor oktanowy. Inaczej sie nie da.
Wez szmatke i jakis rozpuszczalnik aby przetrzec obudowe rozdzielacza na krawedzi. JA mialem u siebie takie male naciecie [zlosnik] . NA pierwszy rzut oka nie widac bylo.
ZZ na kole pasowyn to liczba 0 Zero za takim ''kutasikiem'' od czujnika indukcyjnego. NAjlepiej to zobaczyc tez na walku rozrzadu.
JAk stoisz na wprost do silnika to znacznik powinien sie pokryc z prawej strony z pow ulozyskowania przedniego walka. KRec kolem i patrz za nacieciem na walku (po zdjeciu korka go widac jak na dloni, jest na jednym z takich pierscieni na walku).


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 11, 2007 11:50 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
O momencie powstania iskry decyduje impuls otrzymywany z czujnika na kole zamachowym. Aparat zapłonowy to w tym układzie jedynie ogranicza sie do rozdziału iskry na poszczególne cylindry, i jego obracanie nie ma żadnego wpływu na moment powstania iskry. Ważne jest jedynie, aby aparat był tak ustawiony, żeby w momencie powstania iskry palec znajdował się naprzeciw styku kopułki połączonego z cylindrem do którego iskra w danym momencie ma trafić. Jeżeli lampa stroboskopowa jest wyzwalana poprzez impuls z przewodu wysokiego napięcia można ją podłączyć jak najbardziej; tylko po co? (najwyżej w celach dydaktycznych...)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł: Dzięki
Post: pn mar 12, 2007 7:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Wszystko jasne

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl