MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 09, 2007 11:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
witam,mam problem z moim MB 124 250turboD,ostatnio wymieniałem końcówki wtryskiwaczy i przy okazji regulacja zapłonu,mechanik który mi to robił powiedział że ciśnienie jest nie zaciekawe,dał mi wydruk na którym są następujące wartości:1(25),2(24),3(22),4(26),5(19),taka dziwna troszke ta rozbierzność tego sprężania,powiedział mi że mogą to byc zawory które są delikatnie popodpierane(nadmiar nagaru na grzybku zaworowym),dodam auto zrobiło około25tyś na lejących wtryskach i przyspieszonym zapłonie(poprzedni właściciel)i prosze o podpowiedż co z tym zrobic?da się jakoś pozbyc tego na garu bez zdejmowania głowicy?moze jakieś dodatki do paliwa,dodam że auto ma 260tyś oryginalnego przebiegu nic nie kręcone,prosze o podpowiedzi,bardzo to w jeżdzie nie przeszkadza,ale delikatnie rzuca motorem na wolnych obrotach.z góry wielkie dzięki.

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 10, 2007 9:47 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
po ustawieniu zaworów,konta wtrysku w ciągu kilku tyś. km powinien nagary wypalić. Jeśli się nie uda to jedynie zdejmowanie gł.
Dobrze, że ciepło idzie...

a i nie martw się jak po regulacjach przez jakichś czas będzie chodził gorzej niż przed...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 12, 2007 9:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
a czy przyspieszony zaplon ma wpływ na odkładanie się nagaru??? mayslałem że sprawie że auto mocniej klekocze ale lepiej jedzie...

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 12, 2007 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
to sie zgadza że bardziej klekocze,ale czy lepiej jedzie to bym nie powiedział,jeżeli zapłon następuje za wczesnie to zawory dolotowe nie zdarzą sie zmknąć do końca i nastepuje zapłon,czyli spalanie mieszanki,a nagar powstaje podczas spalania mieszanki taki produkt uboczny(niewłaściwego składu mieszanki),powstaje on bardzo powoli,a mysle że przez 25tyś km,mogła powstać jego pewna niewielka ilość,a tym bardziej że skład mieszanki przy lejących wtryskach,niebył odpowiedni.

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 12, 2007 11:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:23 pm
Posty: 37
Numer GG: 5833078
Lokalizacja: starachowice
slyszalem o pomiarze cisnienia z olejem... dokladnie nie wiem na czym to polega - ale podobno wiadomo czy cisnienie ucieka przez zawory czy raczej w dol. a zeby dotrzec zawory trzeba sciagnac glowice - a jak bedzie sciagnieta to przydalo by ja sprawdzic na szczelnosc itd. wtedy moze okazac sie ze jest peknieta - w turbo tak poprostu jest - sam mam peknieta glowice tylko ze moj ma przejechane 700tys km...
a jezeli oddaje dziwieki przypominajace odglos stada bocianow - warto sprawdzic popychacze... a co do cisnienia to powinien miec w granicy 28 z tym przebiegiem
ceny u nas to tak - sciagniecie i zalozenie glowicy 500zl. sprawdzenie i dotarcie zaworow 100 - 300. uszczelka pod glowice 150 pod dekiel 60 ale nie zawsze sie uszczelki wymienia. pozdrawaiam

_________________
W126 300SE '83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 13, 2007 12:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
elimf pisze:
slyszalem o pomiarze cisnienia z olejem... dokladnie nie wiem na czym to polega - ale podobno wiadomo czy cisnienie ucieka przez zawory czy raczej w dol.

polega na tym, że mierzymy kompresję, a potem lejemy olej do cylindrów i mierzymy powtórnie. Olej spływa i uszczelnia pierścienie, więc jeśli pomiar powtórny jest równie słaby to znaczy że ciśnienie ucieka przez zawory...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 13, 2007 12:02 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:23 pm
Posty: 37
Numer GG: 5833078
Lokalizacja: starachowice
Janfocus a jakie twoim zdaniem powinno byc cisnienie przy takim przebiegu jak ma kolega??
ja sadze ze ponizej 28 powinno nie schodzic ...
a jak sie ustawia zawory w 250d?? popychacze sa hydrauliczne...

_________________
W126 300SE '83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 13, 2007 7:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Janfocus a jakie twoim zdaniem powinno byc cisnienie przy takim przebiegu jak ma kolega??
ja sadze ze ponizej 28 powinno nie schodzic ...

Czy ja wyglądam na wróżkę? Nawet jakby ten przebieg był rzeczywisty, to jeszcze zależy od eksploatacji. Co innego jak się co dzień śmiga 4km na zimnym silniku, a co innego jak się 18h nie wysiada z ciepłego auta... No i jak Ktoś oleum nie zmienia i śmiga maxem, to i po kilkudziesięciu tyś może mieć zajechany silnik...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 13, 2007 9:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ja bym za jakies 1000-2000km jeszcze raz sprawdził kompresję. Powinno być lepiej.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 13, 2007 9:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
elimf czy Ty aby nie chciałeś sprzedać swojego auta? Jakiś czas temu trafiłem na ogłoszenie ze Starachowic o 126/250d....

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 13, 2007 11:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:23 pm
Posty: 37
Numer GG: 5833078
Lokalizacja: starachowice
Janfocus jakis czas temu chcialem sprzedac...

_________________
W126 300SE '83


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 14, 2007 9:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jest jeszcz sposob sprawdzania szczelnosci pierscieni na nafte; odkreca sie miske, wlewa nafte do cylindrow i patrzy czy cieknie od dolu. Jezeli cieknie a spowodowane jest to zapieczeniem pierscieni przez nagar to nafta potrafi wyplukac ten nagar - po dniu, dwoch takiej procedury przestaje cieknac

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 14, 2007 12:50 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:23 pm
Posty: 37
Numer GG: 5833078
Lokalizacja: starachowice
TReneR
biorac pod uwage co piszesz to mozna wlac tez przez koletory i wtedy wypluka nagar na zaworach... czyli BoB82 mialby problem z glowy - o ile male cisnienie spowodowane jest nagarem na zaworach - tak jak pisał. tylko trzeba by walek rozrzadu odkrecic zeby zawory byly pozamykane.

_________________
W126 300SE '83


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl