MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 17, 2007 4:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 03, 2007 6:10 pm
Posty: 83
Siemka mam taki problem z automatem ze raz szarpie a raz przelaczy idealnie i mam takie pytanie dowiedzialem sie ze podobno to moze byc rurka od podcisnienie do skrzyni przetarta ale nie wiem gdzie to sie znajduje prosil bym o wytlumaczenie w ktorym miejscu to jest i jak wyglad najlepjej jak dali byscie jakies fotki bylbym bardzo wdzieczny. A jak macie jeszcze jakies podejzenia od czego tak moze szrapac to prosil bym o pomoc. Jest to silnik 300 Turbo D. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 11:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
witaj,co do przetarcia rurki to objawy są następujące podczas normalnego(wolnego)przyspieszania asb szarpie przy zmianie biegów,a gdy się jedzie dynamicznie to jest łagodnie praktycznie idealnie.jeżeli takie objawy zdiagnozowałeś w swoim MB to może być spowodowane podciśnieniem które podczas delikatnej jazdy jest zbyt niski(np:przetarty przewód od podciśnienia)aby dobrze sterować modulatorem w skrzyni.Przewód ten znajduje się,bynajmniej umnie obok pompy wtryskowej i poprowadzony jest w dól do skrzyni,lubi się przetrzeć np:o rozrusznik,obejrzyj go i sprawdż np.ustnie czy nie ma dziurki.ja miałem podobną sytuacje,jak kupiłem auto,automat szarpał tak jak napisałem wyżej,kolega miał identyczny motor w swoim i porównałem podciśnienia i okazało się że były żle połączone.przełożyłe przewody i po problemie.

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 18, 2007 11:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 03, 2007 6:10 pm
Posty: 83
Obrazek
Obrazek
Obrazek

BoB82 czy to jest to co na zdjeciach i czy ty tez masz wolny jeden przewód bo u mnie nie jest on do niczego podłaczony jak widac na pierwszym zdjeciu.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 18, 2007 11:55 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
U mojego taty było podobnie i kolega przestawił trochę ten element, luzując zaznaczoną śrubkę i jest OK. Nie wiem co to daje, ale pomogło.
Obrazek


P.S:
a co to takie czerwone w filtrze paliwa? [zlosnik]
hehehe!! :lol:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 18, 2007 2:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
bary123ce pisze:
P.S:a co to takie czerwone w filtrze paliwa? [zlosnik] hehehe!! :lol:

To jest to co Tygryski lubią najbardziej. Czyste i ekologiczne. [zlosnikz]

Urządzenie na zdjęciu to regulator podciśnienia. Często jego uszkodzenie jest przyczyną szarpania skrzyni przy jeździe spacerowej. Podczas jazdy bardziej sportowej skrzynia zwykle przełącza biegi prawidłowo. Koszt tego urządzenia w ASO ok. 380zł. Oczywiście nie namawiam na zbędny zakup. Najlepiej udać się do dobrego skrzyniologa na pomiar podciśnienia i ew. regulację skrzyni. Brakująca na zdjęciu rurka podciśnienia powinna być podłączona do vacumpompy.

Powrót wężyka do vacumpompy.
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174221005_1.jpg

Wyjście z regulatora podciśnienia.
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174221055_2.jpg

Dodatkowa regulacja linki skrzyni biegów - białe pokrętło.
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174221104_3.jpg

Sposób zamocowania opaskami wężyka podciśnienia skrzyni biegów aby uniknąć przetarcia o metalowe części silnika.
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174221941_4.jpg

Kręcenie i regulacja bez podstawowej wiedzy na ten temat może spowodować, że auto i tak wyląduje u skrzyniologa.
Zdjęcia pochodzą z mojego W124 300TDT, więc u Ciebie powinno być podobnie.
Napisałem co wiedziałem. Może ktoś z Forum ma więcej wiedzy na ten temat to niech mnie poprawi.
Pozdrawiam.

PS: Daniel_19 czy robiłeś te zdjęcia podczas pracy silnika??
Widzę, że masz owinięte izolacją złącze podciśnienia w
regulatorze. Masz tam wyciek oleju czy nieszczelność powietrza?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 18, 2007 4:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 03, 2007 6:10 pm
Posty: 83
Daje wiecej zdjec teraz znalazlem brakujacy przewud podcisnienia i dolonczylem lezal luzem ale nic sie nie poprawilo prubowalem odlanczalem wszystkie pokoleji i sprawdzalem czy idzie jakies cisnienie ale nic. Powiedzcie na jakiej zasadzie to dziala bo nie mam pojecia moze macie jakis schemat jak to pokoleji sprawdzac.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 18, 2007 5:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
właśnie przeczytałem post Mirmura i wszytko chyba już przekazał,przepatrz jeszcze raz wszystkie rurki,posprawdzaj czy jest w nich podciśnienie,i czy wszystkie są szczelne,czasami wystarczy,jakaś nieszczelność innego przewodu a zupełnie inna rzecz bedzie gorzej działać,mój przypadek nie podpięty przewód podciśnienia regulacji świateł i składane zagłówki też sie kłaść nie chciały,to jest proste,a zarazem skompikowne rozwiązanie te podciśnienia,
ps:rada,Mirmur ma taki sam motor,weż numer tel,czy jak niedaleko to podjedz,i poprostu porównaj,wtedy będzie najlepiej,ja dopóki nie porównałem też myślałem że wszystko jest dobrze.

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 18, 2007 6:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 03, 2007 6:10 pm
Posty: 83
BoB82 no tez mam problem ze skladanymi zagłuwkami tez sie nie skladaja i nie da sie regulowac swiatel powiedz mi jak mam to podlonczyc bo kiedys prubowalem i nie moglem do tego dojsc. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 19, 2007 10:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Daniel_19 zadałem Ci wcześniej pytanie - czy robiłeś te zdjęcia podczas pracy silnika? ale nie dostałem na nie odpowiedzi. Jeśli na tym Twoim dużym zdjęciu na które ~bary123ce naniósł strzałki silnik nie pracował to ewidentnie widać, że układ podciśnienia jest nieszczelny. W układzie jest podciśnienie a nie ciśnienie. Układ połączeń rurek najlepiej porównać z innym W124 300TD. Z tego co piszesz o problemach ze światłami i zagłówkami ewidentnie można wywnioskować o niesprawnym układzie podciśnieniowym. Doprowadź rurkologię podciśnienia do prawidłowego stanu połączeń. Najczęstszą przyczyną uszkodzeń układu podciśnieniowego są spawacze, mechanicy i rolnicy. Jeśli przedtem nikt tam nie grzebał to mógł sie gdzieś wysunąć przewód podciśnieniowy z gumowej złączki których w samochodzie jest sporo. Czasem takie miejsce łatwo zlokalizować gdyż podczas pracy silnika słychać syczenie powietrza.
Jeśli nie zlokalizujesz tego na ucho to trzeba po kolei rozłączać i blokować obwody podciśnienia. Sprawdzian zaczynamy od vacumpompy a kończymy na zagłówkach.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 19, 2007 4:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 03, 2007 6:10 pm
Posty: 83
Mirumur przepraszam ze nie odpowiedzialem tak zdjecia byly robione na zgaszonym silniku. Zobaczylem na zdjeciach Marmura ze sa wogule inaczej podlonczone przewody do vacumpompy. I prosil bym cie Marmur zebys przeslal mi wiecej zdjec silnika, vacumpompy i jak tam ida te przewody poniewaz nie ma w mojej okolicy takiego mercedesa bardzo bylbym wdzieczny. I mam jeszcze pytanie skad to podcisnienie sie bierze? Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 19, 2007 7:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Domyślałem sie, że silnik był zgaszony. Rzeczywiście masz pokaszanione połączenia i nieszczelny układ podciśnienia. Wysyłam Ci kilka zdjęć. Może coś dojrzysz. Czerwone punkty na zdjęciach to laserowe wspomaganie autofocusa w aparacie fotograficznym, więc nie szukaj ich w swoim MB.
Podciśnienie wytwarza vacumpompa, którą widać na pierwszym zdjęciu zaraz za paskiem wieloklinowym. Gruby plastikowy wąż idzie na serwo hamulcowe a cienki na pozostałe obwody podciśnieniowe.
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174328587_1.jpg

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174328747_2.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174328816_3.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174328920_5.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174329069_8.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174329178_10.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174329229_11.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1174329375_14.jpg

W sprawnym układzie podciśnienie powinno utrzymywać się jeszcze przez jakiś czas po zgaszeniu silnika. Dość wrażliwym elementem na straty podciśnienia jest regulator wysokości swiateł. Często zdarza się też że np. w aucie powypadkowym ktoś wymienia reflektory i nie podłącza podciśnień. Tam też należy zajrzeć.
Mam nadzieję, że tyle zdjęć Ci wystarczy a przy okazji sprawdzania układu podciśnienia sprawdź jaki jest mój nick na Forum :)
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 19, 2007 11:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
brawa dla Mirmura,pięknie ci to wyjaśnił, :lol:
musisz rureczka za rureczka sprawdzać,nie powinno być żadnej nie podłączonej,a jeżeli juz ci się taka trafi i nie będzie gdzie podłączyć,to zaślep.żeby to pożądane w twoim wypadku podciśnienie nie uciekało,to tak jak zwężem ogrodowy,jak jest gdzieś nieszczelność to słabo woda leci,wszystko musi być szczelne,jak zaczniesz szukać to napewno rozwiąże się wiele twoich problemów np,składanie zagłówków,regulacja świateł,i pewnie szarpiąca asb.powodzenia w poszukiwaniach.

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 6:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 03, 2007 6:10 pm
Posty: 83
Siemka wiec tak podlonczylem bezposrednio jeden przewud z vacumpompy do regulatora napiecia i jest tak ze jak jade to przelancza biegi idealnie ale strasznie wyje przy przelanczaniu biegów tak jak by sie zmienialo biegi recznie bez puszczania nogi z gazu. Na zdjeciu zaznaczylem przewod i powieccie mi gdzie on powinien isc do czego jest podlonczony. Pozdrawiam

Obrazek[/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 6:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Daniel_19 pisze:
Siemka wiec tak podlonczylem bezposrednio jeden przewud z vacumpompy do regulatora napiecia i jest tak ze jak jade to przelancza biegi idealnie ale strasznie wyje przy przelanczaniu biegów


No toś chłopie narobił. Teraz prąd kopie skrzynię i ta przez to wyje strasznie. Lepiej tak nie kombinuj. Mój kolega kiedyś też tak połączył przewody i w czasie jazdy cały olej ze skrzyni przelał mu się w reflektory [zlosnikz].

Przecież miałeś sprawdzić i poprawić połączenia a nie poprawiać firmę. Czarny przewód wchodzi do wnętrza kabiny w okolicy serwa. Sprawdź wszystkie obwody po kolei a nie wprowadzaj innowacji. Nie ruszaj też vacumpompy jeśli masz dobre podciśnienie. Może jutro uda mi sie porobić więcej lepszych zdjęć tej wężykologii to Ci podeślę a tak to jeszcze coś nowego wymyślisz i Cie porwią do Stuttgartu.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 7:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 03, 2007 6:10 pm
Posty: 83
przepraszam za maly blad on tak lekko dłuzej przelnczaniu z 2 na 3 ma taka jakby lekka przerwe a tak to wszystko ok. Aha to czyli ten wezy idzie do kabin i go tam podlonczylem ale powiedz mi jeszcze jak jest ten trójnik przy vacumpompie co rozdziela to wiem ze jeden idzie do regulatora podcisnienia ale nie wiem gdzie mam tego drugiego podlonczyc. Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl