MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt mar 23, 2007 5:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
co do wyceny części to osobiście korzystam z
http://sklep.intercars.com.pl/ - zakładka ekatalog
nie wszystko jest najtańsze ale będziesz miał już jakiś pogląd

a co do oleju, to osobiście stosuję metodę, iż leję olej o wymaganej klasie jakości i lepkości, a czy to jest Orlen, Castrol czy coś innego (markowego) to już dla mnie mniej ważne

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 23, 2007 11:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Z tym ciśnieniem oleum to może nie do końca się odpowiednio wyraziłem.

na zgaszonym silniku jest 0, jak przekręcam kluczyk to wskazówka wędruje na 3 - i jest tam aż do wyłączenia silnika....

A co do oleju to do tej pory od nowości jeździł na synth Castrol 10W60 RS. Nie wiem czy dalej lać tego castrolka czy może mobila 0W40 ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 23, 2007 11:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
WojtekW pisze:
na zgaszonym silniku jest 0, jak przekręcam kluczyk to wskazówka wędruje na 3


No to zapewne ktos podlaczyl wskaznik pod stacyjke, co nic dobrego nie wrozy. To samo mial ojciec w starej 190tce i w sumie niezbyt mnie radowalo ze wskazowka sie caly czas trzyma trojki.. Zbytnio nie lubie takich kombinacji [szalone]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 24, 2007 8:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
na zgaszonym silniku jest 0, jak przekręcam kluczyk to wskazówka wędruje na 3


Właśnie taki efekt daje odłączony przewód od czujnika cisnienia.
BTW oleju; jak jeździł na 10W to możesz przejść na 5W lub 15W ale nie od razu na 0W.
ale najpierw napraw odczyt ciśnienia a dopiero później kombinuj jake oleum zalać.

pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 25, 2007 12:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Oki - a czy jest może nieinwazyjna metoda sprawdzenia poprawności ciśnienia ? tzn czy można to sprawdzić jakimś przyrządem u sprawdzonego mechanika ?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 25, 2007 2:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
a nie lepiej najpierw sprobować naprawić ten czujnik?? Najczęściej jest to odłączony lub zaśniedziały styk na czujniku to poruszaj nim, odłącz wtyczkę, przeczyść, podłącz kilka razy dla oczyszczenia jeśli masz ciężki dostęp i może zaskoczy... ja tak miałem i już kilka miesięcy śmiga, a co najważniejsze całą zimę działa, a to znaczy, ze nawet ta odrobina soli i wilgoci mu nie zaszkodziła :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 25, 2007 8:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Nie ma problemu - jestem w stanie sam sobie pogrzebać i przeczyścić styki (wiem jak)... - ale nie wiem gdzie :oops:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 25, 2007 9:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
no to stojąc przodem do silnika zajrzyj za osłonę filtra powietrza. Na dole znajdziesz filtr oleju... chyba wiesz jak on wygląda ;) zaglądając tam od lewej strony samochodu na dole przy filtrze zobaczysz coś jakby wyrostek, a do niego kabelek z wtyczką. Kabelek odłącz styki wyczyść lub spryskaj sprayem do złącz elektrycznych, możesz poruszać czujnikiem, podłącz odłącz kilka razy wtyczkę dla poprawienia przewodności i włącz silnik. Na początku powinno wskazywać 3, a po jakimś czasie zacząć spadać na jałowych obrotach. To oznaka, że działa, a jeśli nie... to wtedy bierz się za rzeczy poważniejsze :)

na fotce element numer 98 :)

Obrazek

a całość to właśnie filtr oleju :)

_________________
w124 200e... och:D





plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 25, 2007 10:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Dzięki - posprawdzam ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 26, 2007 2:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Meeta nie świadomie wprowadziłeś chłopaka w błąd. Z tego co pisze Wojtek to M111, a tam filtr powietrza jest z drugiej strony silnika 8)
Filtr oleju jest mniej więcej w tym samym miejscu.
Wojtek, tu masz fotkę poglądową, niestety z bokowca bo innej nie znalazłem.

Obrazek

Filtr oleju wystaje z bloku silnika tak pod kątem. Jest trochę niżej niż pokazuje strzałka.

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 26, 2007 8:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
Hmm faktycznie sie zgapiłem ;) szukałem teraz w epc, ale niestety na rysunku z filtrem nie mogę znaleźć czujnika więc sie obrazowo nie poprawie ;) ale dziękuję za reprymendę, a żeby nie było wątpliwości... jak sie czujnik znajdzie to sposób naprawy taki sam ;)

_________________
w124 200e... och:D





plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 26, 2007 1:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Nie jestem pewien ale coś mi się wydaje, że w M111 czujnik ciśnienia oleju znajduje się przy misce olejowej. Mam ten sam problem co Wojtek. Od momentu kupna wskazówka pokazuje 3 non stop... Trzeba będzie się do tego zabrać. Napewno napiszę co i jak... <br>Dodano po 5 godzinach. 29 minutach.:<br> No i miałem rację. Czujnik jest z prawej strony miski olejowej. Jak Wojtku dobrze się wczłapiesz pod samochód to znajdziesz bez problemu. Stoją (raczej leżąc) od przodu, lekko po prawej stronie zobaczysz takie duże metalowe, kwadratowe pudło - to właśnie miska olejowa. Na jej prawym boku będziesz miał wtyczkę i to jest właśnie ów czujnik.
Ale metoda dmuchania, kręcenia oraz wpinania i wypinania nie dała u mnie porządanych rezultatów.
beet coś pisał o podłączeniu pod stacyjkę. Jak to przeczytasz beet to napisz o co chodzi...

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 26, 2007 2:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
jak szaleć to do końca i jeszcze w tylnym moście ;)
pozdro <br>Dodano po 30 sekundach.:<br> oczywiście gratuluję zakupu [oczko]

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 26, 2007 2:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
oj będzie sie psuł... mówię wam... Dalej fotek nie ma [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 26, 2007 6:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Gabriel pisze:
kwadratowe pudło - to właśnie miska olejowa. Na jej prawym boku będziesz miał wtyczkę i to jest właśnie ów czujnik.

No to znalazłeś - czujnik poziomu oleju [zlosnik], a nie ciśnienia.
Nie wiem gdzie jest on w silniku M111 ale szukałbym w okolicach filtra oleju.

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl