MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 11:38 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw mar 29, 2007 10:09 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
witam
no i stało sie!!! dobrze, że blisko domu.
dojeżdżam do skrzyżowania a ten mi zgasł, próbuje go palić i nic umarł
na hol i do domu
kręci ale nie pali ani na benie ani na gazie
patrze pod korek wlewu oleju a tam ku mojemu zdziwieniu:

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11751 ... alek00.jpg

wałek padł
może ktoś podpowie jaki może być najgorszy scenariusz dla tej sytuacji...
szczerze mówiąc to ręce mi opadły

W123 z motorem 124 230E zagazowanym

pzdr

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
Post: czw mar 29, 2007 10:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
czarnaszyja pisze:

może ktoś podpowie jaki może być najgorszy scenariusz dla tej sytuacji...

pzdr


Wymiana motoru.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 29, 2007 10:29 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
to grubo...
a najbardziej optymistyczny wariant?
jakich kosztów trzeba sie spodziewać?

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 29, 2007 11:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Inna głowica i rozrząd. Skoro kręcił rozrusznikiem to nie powinno być tragedii. Jeżeli głowica nie pękła to można próbować wymiany wałka, podpór wałka, rozrządu i dopieszczenia zaworów i prowadnic. Ale koszty mogą być zbliżone/wyższe niż inna głowica. Tyle że chyba po dobrej naprawie pewność większa... [zlosnikz]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 11:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Zrzuć dekiel kataryny (pokrywę rozrządu) i daj foto to bedziemy coś mędrkować. Niech ktoś zajrzy do auto daty czy silnik jest kolizyjny (pewnie jest), ale jak strzeliło gdzieś przy końcu to może zdarzył się cud i trzewia stanęły gdzieś pomiędzy. Padł na biegu jałowym, czy kręciłeś wyżej (hamowałeś silnikiem i miał obroty?)? Było wielkie dup, czy po protu pyf? Obraca się bez łaski rozumiem? Mało danych, a na tym zdjęciu kiepścina i ciężko coś wyrokować.
W każdym razie, bez paniki, wszystko da się zrobić bez giga nakładów - może się tylko rozciągnąć w czasie i wymagać poświęcenia czasu własnego.
Panie RR nie wpędzaj Pan Gościa w chorobę, dobrze bedzie [zlosnikz]

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 11:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Silnik jaknajbardziej kolizyjny ;)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 3:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
wielkie dzieki za odzew
wieczorem jak otworze to coś więcej napisze (bo teraz musze lecieć)
sporo na głowie a on teraz akurat mnie zawiódł
co zrobisz...

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 8:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
airkomin pisze:
Panie RR nie wpędzaj Pan Gościa w chorobę, dobrze bedzie [zlosnikz]


ja tylko precyzyjnie odpowiedzialem na zadane pytanie [zlosnik] a tak na marginesie nie dalej jak wczoraj widzialem takie M102 na jednym podworku wsadzac calego bym nie polecal ale moze na czesci sie nada jesli tylko wlasciciel bedzie chcial sie pozbyc tego z ogrodka [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 9:44 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
no więc zaciągneliśmy auto do znajomego mechanika
na pierwszy rzut oka powiedział to co już wiedziałem, że wałek pęknięty na 1-szej panewce, jutro rozbierze i zobaczy o co cho...
co do pytań airkomina to: padł jak dojeżdżałem do skrzyżowania na luzie, żadnego wielkiego bum, poprostu zgasł (jak to czasem na gazie się zdaża gdy z wysokich obrotów puszczasz go na luz - zbyt bezpośr wlot powietrza, mam to prowizorycznie zrobione, nieważne), no więc po prostu zgasł i jak stanąłem na skrzyżowaniu i próbowałem go palić od nowa to kręcił ale już nie zapalił
czy mogło to być spowodowane zbyt mocnym naciągnięciem łańcuszka?
ciekło mi spod tej nakrętki od napinacza i przy okazji wymiany oleju ojciec dokręcił mi to dość mocno, zauważyłem, że silnik stał się bardziej gwiżdżący jakiś, podejrzane mi sie to wydawało ale zarobiony byłem nie poprawiłem...
reszta jutro jak meches coś powie postaram sie fotki zmontować

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 9:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
czarnaszyja pisze:
czy mogło to być spowodowane zbyt mocnym naciągnięciem łańcuszka?
ciekło mi spod tej nakrętki od napinacza i przy okazji wymiany oleju ojciec dokręcił mi to dość mocno,


Co dokrecil?? Nakretke czy sróbe regulacyjna w środku? Jesli to drugie to juz masz kogo obciazyc za naprawe.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 10:11 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
być może i śrube regulacyjną, nakrętke na pewno fest dociągnął, nie bardzo pamiętam bo ja byłem na górze a ojciec w kanale
troche samemu sie kombinuje to i nauczka jakaś musi być

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 31, 2007 10:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Z tym napinaczem to prawda-ale nie do konca. Gdyby zostal wyjety i przesuniety na jakas inna zapadke (bardziej wyciagniety) i bys go wkrecil to by lancuch byl fest napiety [zlosnik] . Sam tak mialem . NApinacz wysuniety do przodu i jak wkrecalem to strasznie ciezko szlo- no ale co zrobic wkrecalem go ddalej. Podczas krecenia rozrusznikiem strasznie ciezko obracal i jak zapalil to wlasnie mial taki swist(takie tssssssssssss).
Po pewnym czase wzialem wyjalem i zrobile tak jak ma byc . Czyli wyjac trzpien napinacza wsadic do korpusu silnika obudowe napinacza - dokrecic mocno, a pozniej wsadzic bebechy.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 31, 2007 10:54 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
witam przy sobocie
no więc wałek wygląda tak:
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11753 ... lek008.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11753 ... lek009.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11753 ... lek015.jpg
meches mówi, że poza tym nic sie nie tało (jakiś cud chyba w tym nieszczęściu)
podobnież widział na allegro jakąś nówke za 380, co myślicie?

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 01, 2007 9:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A jak on sprawdzil ze nic sie nie stalo? Zrzucil glowice?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 01, 2007 9:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
TReneR pisze:
A jak on sprawdzil ze nic sie nie stalo? Zrzucil glowice?

Wlasnie. Jesli nie sciagnol czapki to niech to zrobi a w sprawie walka/glowicy i innych czesci dam ci namiar na PW jak juz ustalisz co ci potrzeba.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl