MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 11:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 03, 2007 9:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
nie znalazłem w wyszukiwarce więc pada pytanie....

Problem:
Podczas hamowania ze średnią siłą wyczuwalne są drgania kierownicy

IMO diagnoza:
Zużyty amortyzator skrętu - wczoraj przy zmianie opon na podnośniku stwierdziłem że obudowa amortyzatora jest luźna i lekko uszkodzona (to przy okazji chyba jest przyczyna głośnych stuków wydobywających się podczas jazdy po dużych dziurach, a myślałem że to coś z amortyzatorami zawieszenia :o )

Inne hipotezy które odpadły:
- końcówki drążków: w porządku - wymieniane rok temu
- łożyska kół: w porządku - jedno wymienione tydzień temu
- felgi i opony: w porządku - zakładane 2 dni temu - proste i wyważone
- luzy w kierownicy: minimalne (ja nie wychwyciłem) ale diagnosta na stacji tak
[dodane] - jesienią założone nowe tarcze + nowe klocki (niestety piszczą trochę przy hamowaniu)

może ktoś z szanownego grona będzie w stanie potwierdzić czy pczyczyną tych drgań może być amortyzator skrętu czy może jednak coś innego na co nie wpadłem...

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Ostatnio zmieniony śr kwie 04, 2007 7:05 am przez ertee, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 9:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Stawiał bym na tarcze hamulcowe. Pewnie maja bicie, dlatego podczas hamowania odczuwasz drgania na kierownicy.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 9:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
tarcze ? :roll: <br>Dodano po 56 sekundach.:<br> [zlosnik] kurcze szkoda że nie widać sekund wklejenia posta :lol:

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 9:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Tak, tarcze.
Przy bardzo rozgrzanych tarczach wystaczy wjechać w kałuże i tarcze zaczynają bić. Oczywiście jest to ekstemalny przypadek, ale zdarza się.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 12:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Tarcze ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 7:03 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
aj... zapomniałem tego dopisać na początku:

- jesienią wymienione z przodu tarcze + klocki (jakieś niemieckie ale nie pamiętam producenta)

przyznam że nie słyszałem o takich przypadkach skrzywienia rozgrzanych tarcz przez wjechanie w kałużę a jeśli tak jest to powinno to być dość częste zjawisko szczególnie wśród młodych użytkowników czterech kółek które mają troche więcej kucyków pod maską...

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 8:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
jesienią wymienione z przodu tarcze + klocki (jakieś niemieckie ale nie pamiętam producenta)

Zdarza sie, ze wymienione tarcze maja bicie, bo juz na starcie s krzywe.
Fama glosi, ze niektore auta maja tendencje do przegrzewania hamulcow (np. Audi 100 C4) i wykrzywienie gotowe.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 8:23 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
BTW. takie przypadki sa bardzo czeste, ale przy tarczach wentylowanych. Przypomnij sobie producenta, bo moze kupiles jakies g...

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 8:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ertee pisze:
przyznam że nie słyszałem o takich przypadkach skrzywienia rozgrzanych tarcz przez wjechanie w kałużę
holyfido pisze:
Zdarza sie, ze wymienione tarcze maja bicie, bo juz na starcie s krzywe.

no to wiedz że ja też jestem ofiarą jednej z tych dwóch sytuacji, nie wiem jeszcze której, ale i tak tarcze znowu do wymiany....

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 9:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
voytas pisze:
no to wiedz że ja też jestem ofiarą jednej z tych dwóch sytuacji, nie wiem jeszcze której, ale i tak tarcze znowu do wymiany....

Zawsze można je jeszcze raz przetoczyć ...

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 10:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
voytas pisze:
ertee pisze:
przyznam że nie słyszałem o takich przypadkach skrzywienia rozgrzanych tarcz przez wjechanie w kałużę
holyfido pisze:
Zdarza sie, ze wymienione tarcze maja bicie, bo juz na starcie s krzywe.

no to wiedz że ja też jestem ofiarą jednej z tych dwóch sytuacji, nie wiem jeszcze której, ale i tak tarcze znowu do wymiany....

jak zaloza ci nowe tarcze to niech sprawdza czy piasty do ktorych przykreca sie tarcze nie sa juz skorodowane i po prostu nie da sie prosto przykrecic tarcz a nawet minimalne wachniecia powoduja krzywe wytarcie tarcz
ps taki przypadek był u mnie niestety piasty trzeba bylo wymienic :(

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 10:53 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Co do tarcz napiszę tak:
Niech mi Ktoś powie ile i jaką siłę trzeba przyłożyć by wykrzywić stalkę o grubości ok. 10 mm i długości ok. 50-60 mm?
Według tego co Koledzy napisali krzywe tarcze powinny objawiać się biciem/pulsowaniem pedału hamulca a nie kiery :roll:
W wyniku hamowania i rozkładu sił ja bym szukał czegoś w zawieszewniu: sworzeń wahacza, tulejki wahacza, łożysko kolumny, poduszki drążka stabilizatora czy tam nie ma jakiegoś luzu :roll: połączenia zwrotnica-amortyzator
Przynajmniej tak se bzduram
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 10:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Jesli tarcze sa krzywe to zawsze najpierw trzepie kierownica, dopiero jak sa bardzo krzywe to czuc na pedale hamulca.

BTW hamulce maja moc okolo 3000KM wiec to chyba wystarczajaca sila?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 11:03 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
szeryf pisze:
BTW hamulce maja moc okolo 3000KM wiec to chyba wystarczajaca sila?

tak ale ściskająca a nie zginająca [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 12:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tarcze krzywia sie (faluja) w skutek nierownego odprowadzania ciepla, nie trzeba przykladac zadnych sil zewnetrznych!!
Moga sie skrzywic przy wjezdzie w kaluze albo po zapakrowaniu zaraz po gwaltownym hamowaniu (czesc tarczy ktora jest miedzy okladzinami duzo wolniej stygnie) - zdejmij kolo i przypatrz sie tarczy czy nie widac charakterystycznych "obrazow" ksztaltu klockow na tarczy.

ps. Pofalowane tarcze bardziej czuc na kierownicy niz hamulcu gdyz powierchnie tarczy nadal sa rownolegle wiec odleglosc miedzy klockami sie nie zmienia, natomiast zacisk musi podazac za krzywizna, przesowac sie na mocowaniu (bezwladnosc masy zaciskow wywoluje sile poprzeczna dzialajaca na drazki kierownicze)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl