MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 12:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
TReneRWiem, że wielu z Was szanuje i dba o samochody lepiej jak o kobiety [zlosnik] ja niestety traktuję auta jak środki komunikacji i "szybkiego" transportu. Mam zasadę że albo coś klęknie albo się uspokoi zazwyczaj jest to pierwsze (z uwagi na brak wolnego czasu) i tak prawdę mówiąc nigdy się nie zastanawiam, czy mogę wjechać w wodę czy nie tylko zasuwam do przodu. W pierwszym moim MB tarcze miały 6mm grubości były ciężko dostępne więc częściej trzeba było wymieniać klocki hamulcowe (by nie wypadły tłoczki) i nie były powykrzywiane choć niestety też auta nie żałowałem
ertee pisze:
- jesienią wymienione z przodu tarcze + klocki (jakieś niemieckie ale nie pamiętam producenta)

Zanim władujesz się w koszty posprawdzaj co się da, bo wyjdzie na to iż co pół roku będziesz wymieniał kpl tarcz i klocków tak jak opony [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 12:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wystarczy zdjac tarcze, wrzucic na tokarnie i sprawdzic bicie.

ps. tarcze krzywia sie tylko po sporym przegrzaniu - mi sie pokrzywily po kilku hamowaniach awaryjnych na autostradzie (przed korkiem kiedy musisz ze 160-180km/h wyhamowac do zera).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 12:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
A może właśnie to opony? [szalone] ciśnienie?, jednorodność?( brak uszkodzeń typu pęknięty kord, rozwarstwienie wewnętrzne)
tak se tylko bzduram
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 12:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Takie same drgania na zimowkach i letnich (rotacja opon, przod tyl). Zreszta gdyby to byly opony to bez hamowania bylo by je czuc na kierownicy.
U mnie drgania wystapuja przy hamowaniau z predkosci powyzej 120-130km/h (tarcze lekko pofalowane).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 12:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
TReneR pisze:
gdyby to byly opony to bez hamowania bylo by je czuc na kierownicy.

niekoniecznie [szalone] u mnie przez ok. 2 tygodnie szarpało kierą na wspomie filtr i płyn ma tydzień(słownie: siedem dni) szarpanie wspomy bez zmian dodatkowo przedwczoraj doszło delikatne ściąganie na lewą stronę, wczoraj miarka się przebrała sprawdziłem ciśnienia w oponach lewa 0,9 prawa 1,3 bara dopompowałem i ........ znów nudy[szalone] auto nie ściąga, kierą wspoma nie szarpie
jestem ciekaw na czym stanie postowy problem [oczko] (będą nowe doświadczenia)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 12:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wojtyla pisze:
... ciśnienia w oponach lewa 0,9 prawa 1,3 bara dopompowałem i ..


Ja bym sie nie przyznawal publicznie :lol: ;) [oczko]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 1:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
TReneR pisze:
Ja bym sie nie przyznawal publicznie

Dlatego napisałem wcześniej do czego służy mi auto [szalone] a dlaczego MB? Była opcja jeszcze BMW lub Volvo, tylko dla bezpieczeństwa a wygrała 123 z uwagi na możliwość przejazdu kilkuset kilometrów bez oznak zmęczenia [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 9:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
co do opon to są proste bo inaczej jak już któryś z kolegów wcześniej wspomniał - kierownica bila by cały czas, dopatrywałbym się jednak jakiegoś związku z oponami bo na zimówkach 195/65/15" nie zauważyłem objawu, dopiero po zmianie na letnie 205/55/16" się to ujawniło. Być może dlatego że skoro opona szzersza to stawia większy opór przy hamowaniu i z większą siłą działa na elementy zawieszenia więc jeśli gdzieś jest jakiś minimalny luz to się teraz ujawnił i dlatego kierownica bije... Choć jak już na samym początku pisałem nie jest to jakieś mocne szarpanie kierownicą jak targanie pługu przez konia ale jednak daje się wyczuć ;)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 11:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
miałem z grubsza te same objawy- sprawcą okazał się zużyty amortyzator drgań układu kierowniczego -koszt około 100 PLN-ów

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 05, 2007 8:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ertee pisze:
dopatrywałbym się jednak jakiegoś związku z oponami bo na zimówkach 195/65/15" nie zauważyłem objawu, dopiero po zmianie na letnie 205/55/16" się to ujawniło.


A jakie ET maja letnie felgi? Jezeli mniejsze (wystaja bardziej na zewnatrz) to srodek obrotu zwrotnicy wypada poza srodkiem bieznika opony. Powstaje ramie ktore zwieksza sile dzialajaca na kierownice - dlatego na zimowkach moze byc ok a na letnich czujesz drgania.

ps. wymiana amortyzatora skretu napewno pomoze ale nie wyeliminuje przyczyny

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony czw kwie 05, 2007 11:08 am przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 05, 2007 10:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Jesli pojawilo sie po zmianie kol to stawiam na nowe kola. Jezdziles wczesniej na tym zestawie?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 06, 2007 7:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 02, 2007 12:22 am
Posty: 73
Lokalizacja: Katowice
Mialem podobny problem w mojej starej Omedze (przepraszam za przytoczenie w temacie auta z "innej bajki"). Po wymianie tarcz byl spokoj przez ok.10kkm i od poczatku - bicie przy hamowaniu. I tak przez trzy komplety tarcz (ATE, Uridy, Brembo). Przy drugim komplecie przetoczylem tarcze i.....poprawilo sie na czas jakis, by znowu historia zaczynala sie od poczatku. Krzywily sie tarcze. A pytanie pozostalo - dlaczego?
Pozdro,
kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 12:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
szeryf pisze:
Jesli pojawilo sie po zmianie kol to stawiam na nowe kola. Jezdziles wczesniej na tym zestawie?


Tak, jeździłem już na tym zestawie w poprzednim sezonie, tylko opony zmieniły się z Continentala na Micheline ale rozmiar i pozostał ten sam.

Byc może kolega TReneR ma rację z tym ET które zmienia rozkład sił, nie pamiętam jakie jest ET w każdym razie na pewno wystają bardziej na zewnątrz niż felgi stalowe, z tym że nie pamiętam żeby w poprzednim sezonie był podobny problem na tych felgach więc może jednak winę ponosi amortyzator skrętu...

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 2:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
U mnie jest taki objaw:jadąc bardzo powoli i naciskając na hamulec czuc jakby krzywe tarcze,hamując delikatnie w jednym miejscu łapie bardziej po czym odpuszcza i za moment znów.Jakby garb na tarczy czyli krzywa.
Ale hamując ze 120 do zera nie ma żadnych bić.Co to może być?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 3:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ertee pisze:
tylko opony zmieniły się z Continentala na Micheline ale rozmiar i pozostał ten sam.

ertee pisze:
nie pamiętam żeby w poprzednim sezonie był podobny problem na tych felgach

Najnormalniej w świecie zrób doświadczenie:
zapodaj na przód 1,3-1,5 bara i zrób rundę (zobacz co się dzieje)
zapodaj na przód 2,3-2,7 bara i to samo jeśli mocniej bije przy większym ciśnieniu, to masz trafione opony/oponę jeśli nie to będziemy myśleć dalej
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl