MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 11:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 09, 2007 3:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2005 2:45 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Gdańsk
OK, wiec tak mam 124 coupe. problem z maleństwem jest następujący:
autko nie rozpędza się powyżej 185km/h wtedy obroty na 4 biegu dochodzą 5000. Pytanie:Dlaczego nie chce iść dalej? Poprzednio zamykałęm licznik na 240 i wszystko było ok. Teraz jak dostaje 5000 obrotó szarpie tak jakby nie dostawał paliwa. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną? zapchany katalizator? pompa paliwa? dodam ze na 1,2,3 biegu przekracza 5000 obrotów bez problemu.
Bardzo proszę o pomoc :) I tak na marginesie chce wyciąc katalizator gdyż po tylu latach i tak chyba nie spełnia swojej funkcji i zastąpić go takim wynalazkiem z allegro : strumienicą w opakowaniu katalizatora czy ktoś z was ma doświadczenie z takim wynalazkiem?

_________________
ADAS

E420 '96 - VIN WDB2100721A262392 NA SPRZEDAŻ
ex 300CE '92
ex S320 '92
ex 500SL '91


Na górę
Post: wt kwie 10, 2007 12:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Ja odniosę się tylko do drugiej części (bo jeśli idzie o część pierwszą to przychodzi mi do głowy jeszcze niesprawna lambda).

Jeśli wytniesz kat i zamontujesz strumiennicę - a zatrzymają cię do kontroli i sprawdzą spaliny, to a 99% stracisz DR, a jadąc na przegląd z czymś takim (i wpisem z jakiego powodu straciłeś DR) raczej żaden diagnosta nie przymknie na to oko i każe jednak wstawić ci KAT... jeśli ci podbije że auto ok, a za chwilę ciebie znowu zatrzymają z tym samym, to ma spore szanse na to, że straci uprawnienia diagnosty

No i strumiennica zamiast KATa spowoduje:
- szybsze zużycie wydechu
- głośniejszą pracę wydechu (a przecież MB to auto które ma być ciche i komfortowe)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 12:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2005 2:45 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Gdańsk
lambda na bank jest nie sprawna ale to norma juz 2 wymienilem i nie zamierzam nastepnej wymieniac bo po 2 tygodniach siadaja - włoszczyzna
a oryginal w ASO| ponad 600 zl ...jaka masz lambde?

_________________
ADAS

E420 '96 - VIN WDB2100721A262392 NA SPRZEDAŻ
ex 300CE '92
ex S320 '92
ex 500SL '91


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 7:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Ja mam jeszcze oryginalna lambde - ale jesli lambda siada to musi byc jakas przyczyna (syfy w spalinach ? które z niczego się raczej nie biorą ... może auto spala olej ?).

Można wymontować kat i lambdę i za pomocą małego patentu "oszukać" silnik. Wtedy silnik wie że pracuje bez lambdy i kata - więc parametry bierze z tego co ma zaprogramowane.

Czytałem przed chwilą w którymś temacie (chyba z w126 gdzie jeden z użytkowników pisał iż wyciągnął kat i coś tam się dzieje złego z jego autkiem).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 10:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2005 2:45 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Gdańsk
brał olej.1,5l na 10tys zrobilem uszczelke pod glowica w zeszlym roku i teraz nic nie bierze na 10 tys ale od tego czasu wlasnie zauwazylem problemy z predkoscia...
nie mam pojecia jak oszukac silnik bez lambdy bo na nowa nie mam juz sily :evil:
pzdr

_________________
ADAS

E420 '96 - VIN WDB2100721A262392 NA SPRZEDAŻ
ex 300CE '92
ex S320 '92
ex 500SL '91


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 10:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
ten mały patent to chyba jakiś sterownik. Z katalizatorem jest sterownik z napisem coś tam KAT ;) a kiedy wywalasz katalizator lub lambdę to sterownik zmieniasz na taki z napisem chyba ECL i wtedy silnik nie głupieje i pracuje tak jak bez kata i lambdy. Poszukaj, może coś było... ja znaleźć nie mogłem ;)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 2:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Meeta pisze:
Poszukaj, może coś było... ja znaleźć nie mogłem ;)


Tutaj jest to chyba opisane dokładniej:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=25158


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 10:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2005 2:45 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Gdańsk
moj problem nadal aktualny moze ktos pomoze :(

_________________
ADAS

E420 '96 - VIN WDB2100721A262392 NA SPRZEDAŻ
ex 300CE '92
ex S320 '92
ex 500SL '91


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 8:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Miałem podobny problem zaraz po kupnie auta. Nie chciał się wkręcać na obroty, prędkość maksymalna spadła o jakieś 60- 70 km/h. Auto odzyskało swoją moc gdy w układzie wydechowym zrobiła się dziura przed katalizatorem więc problem był oczywisty. Po wymianie katalizatora wszystko było ok.

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 15, 2007 2:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2005 2:45 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Gdańsk
piston pisze:
Miałem podobny problem zaraz po kupnie auta. Nie chciał się wkręcać na obroty, prędkość maksymalna spadła o jakieś 60- 70 km/h. Auto odzyskało swoją moc gdy w układzie wydechowym zrobiła się dziura przed katalizatorem więc problem był oczywisty. Po wymianie katalizatora wszystko było ok.


jesli sie nie myle u mnie sa dwa katy ?
ktos mi powiedzial zeby przeciac je i sprawdzic ich stan

_________________
ADAS

E420 '96 - VIN WDB2100721A262392 NA SPRZEDAŻ
ex 300CE '92
ex S320 '92
ex 500SL '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 6:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
depeche pisze:
jesli sie nie myle u mnie sa dwa katy ?
ktos mi powiedzial zeby przeciac je i sprawdzic ich stan


Jak są już zużyte to ich przecięcie spowoduje jedynie, że będziesz musiał wstawić nowy kat (nie pospawasz tak jak było ... ewentualnie po bardzo krótkim czasie ci się to rozpadnie). A jak nie są zużyte to sobie je tylko spieprzysz. spróbuj tego patentu z linka co go wstawiłem w wątku (z oszukaniem komputera) - wstęp do poszukiwań już masz, a teraz zacznij coś robić. Samymi radami nie podreperujesz autka ... po prostu coś zacząć robić musisz ...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl