MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 1:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
głupoty popisałem, wiec skasowalem .. trenera słuchaj nie mnie ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Ostatnio zmieniony pt kwie 13, 2007 1:32 pm przez erio, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 1:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A ja bym najpierw zdjal pokrywe klawiatury, sprwadzil regulatory, krzywki, puzniej zrzucil miske i popatrzyl na wal i korbowody a dopiero jako ostatnie zrzucal glowice!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 1:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Po tym co tutaj uslyszalem nie zrobilbym tym samochodem ani kilometra wiecej niz trzeba zeby dojechac do warsztatu. Na podstawie cisnienia oleju wnioskuje, ze to raczej nie panewka ale sworzen tloka moze byc jak najbardziej. Dalsza eksploatacja motoru skonczy sie raczej gwaltownie, pytanie tylko kiedy... raczej niebawem

P.S.

Urocze "ringi" wokol zegarow :P

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 1:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Jak mojemu tacie kiedyś obróciły się 3 panewki w M123, to też był taki efekt. Na niskich obrotach ok, a powyżej 2,5 tyś. zaczynał terkotać.
Mimo tego przywiózł nas znad morza do domu [zlosnik]
Tylko, że cały czas 60km/h jechaliśmy ;)

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 2:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
No ostro nawala ten silnik :o Pytanie : Jak miales zepsuty ten napinacz, to moze fazy rozrzadu sie przestawily ? Sprawdzales ? Pozdrawiam.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 2:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
pokrywa byla zrzucana niedawno ... regulowane byly zawory przy okazji zaplon itd
Sprezarka klimy w tej chwili jest wykrecona calkowicie.

mechanik upiera sie przy tych sworzniach tlokowych ale do wszystkiego trzeba by rozebrac silnik ( bo tak to wrozenie z fusow) a na to niestety znowu nie ma czasu teraz dopiero w sierpniu jak bedzie mial urlop...
poki co wraca kijek do garazu i zastanowie sie co dalej
dowiadzialem sie dzisiaj tez ceny czesci :)

Szczerze mam zagwostke co dalej ... czy odzalowac te 2000-2500 i zrobic silnik czy na odwal kupic jakis ale to beda podobne koszty ...czy sprzedac za smieszne pieniadze 126 i miec nadzieje ze kasa sie nie rozejdzie i kiedys bedzie jeszcze jakies MB .... naprawde nie wiem :) musze pomyslec czy warto pakowac sie w to czy pozegnac sie z mb ... w sumie w aucie poza silnikiem i amorkami z przodu z grubszych spraw nie mam nic do roboty...:) pozyjemy zobaczymy ...
A najlepszym wyjscie dla mnie bylby jakis forumowy warszta (hala jakas) gdzi mozna bylo by dlubac samemu z pomoca ludzi ktorzy maja o tym pojecie ... bylo by taniej przyjamniej i nie trzeba bylo by byc uzalenionym od humorow i braku czasu mechanikow.
dzieki za informacje na tyle na ile bede mogl posprawdzam jeszcze inne opcje podane przez was :) i napisze co i jak :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 2:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
kruszynNie pamiętam czy w poprzednim z "rozpierduchą..." miałeś ściąganą głowicę ale każdy, powtarzam każdy magik po ściągnięciu głowicy powinien sprawdzić bez względu na przebieg czy tłoki się nie huśtają zbytnio w cylindrach na korbowodach w GMP !
Moim zdaniem to może być
1 zbyt duży luz zaworowy (wytarte krzywki wałka rozrządu - pomiar)
2 pęknięta sprężyna zaworowa i przy dużych prędkościach obr. najnormalniej w świecie tłok pomaga jej zamknąć zawór i tu kierunek na gary o małej kompresji (można bez zdejmowania głowicy)
3 ciemniejszy scenariusz to luz na sworzniu tłokowym
a) jeśli w tulejce korbowodu to pół biedy tulejka do wymiany, sworzeń do wymiany, korby do kątowania
b) jeśli w tłoku, to nie wiem czy są takie nadwymiary by tłok rozwiercić i pasować z nową tulejką i korbowodem
pozdro i obserwujemy temat

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 3:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Wojtyla pisze:
Witam
kruszynNie pamiętam czy w poprzednim z "rozpierduchą..." miałeś ściąganą głowicę ale każdy, powtarzam każdy magik po ściągnięciu głowicy powinien sprawdzić bez względu na przebieg czy tłoki się nie huśtają zbytnio w cylindrach na korbowodach w GMP !
Moim zdaniem to może być
1 zbyt duży luz zaworowy (wytarte krzywki wałka rozrządu - pomiar)
2 pęknięta sprężyna zaworowa i przy dużych prędkościach obr. najnormalniej w świecie tłok pomaga jej zamknąć zawór i tu kierunek na gary o małej kompresji (można bez zdejmowania głowicy)
3 ciemniejszy scenariusz to luz na sworzniu tłokowym
a) jeśli w tulejce korbowodu to pół biedy tulejka do wymiany, sworzeń do wymiany, korby do kątowania
b) jeśli w tłoku, to nie wiem czy są takie nadwymiary by tłok rozwiercić i pasować z nową tulejką i korbowodem
pozdro i obserwujemy temat


nie po wymianie silnika byly tylko regulowane zawory ale potem bylo wszystko ok. Problemy zaczely sie jakis miesiac temu a nasililo sie w ostatnim czasie dla takiej postaci jak slychac.....

mam do wyboru 2 opcje unieruchomic kijka na dobre i rozebrac ten silnik ktory jezdzi w nim albo rozebrac i zobaczyc silnik ktory mam z poprzedniej wymiany. W sumie ma juz zdjeta klawiature wyciagniete krzywki i walki ... dostep jest do sprezyn zaworowych... w sumie zostaje sciagnac glowice i zobaczyc co w nim piszczy .... mechanik mowil ze sa juz wytarte krzywki na walkach i tu pytanie co z tym mozna zrobic ????? bo moze warto zostawic na razie kijka jak jest i nie ruszac tego silnika a zerknac i zobaczyc do tego ktory stoi wytargany z auta. Wydaje mi sie ze sa raczej w podobnym stanie tamten bardziej olej wciagal i kopcil niz klekotal jak ten.

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 3:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
kruszyn pisze:
mechanik mowil ze sa juz wytarte krzywki na walkach i tu pytanie co z tym mozna zrobic ?????

Jak masz pomiary jednego i drugiego to je porównaj wybierz najlepszy motor, zrób głowicę (bo tak czy siak będzie zdjęta, rozglądnij się za dobrymiwałkami rozrządu i powinieneś zapomnieć o problemach na długi czas) u mnie M 102 miało 535kkm wymieniłem licznik na 300kkm, zrobiłem planowanie głowicy i na niedoklepanym motorze mam 13 barów, i coś mi się bzdura że motor miałem źle przeliczony w stosunku do tego co podaje książka ale to takie tam...)
ps. Wsadziłeś tyle kasy, że nawet jak go pognasz, to co najwyżej kupisz jakąś 190 i będziesz tęsknił do sprzedanego bo jednak człowiek taki jest, że LUKSUS rozpieszcza, ale zrobisz jak będziesz uważał
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 3:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Wojtyla pisze:
Wsadziłeś tyle kasy, że nawet jak go pognasz, to co najwyżej kupisz jakąś 190 i będziesz tęsknił do sprzedanego bo jednak człowiek taki jest, że LUKSUS rozpieszcza, [/b]ale zrobisz jak będziesz uważał
pozdro


Uwazam dokladnie jak piszesz mimo ze nie jest to popularne podejscie :) :P
Nie mam niestety parametrow silnika poprzedniego bo zostal wywalony ze wzgledu na niby przebijane numery... Jezeli chodzi o objawy to wciagal dosyc duzo oleju i kopcil ale moc odczuwalna byla duzo wieksza niz w obecnym motorku :)


Dobra idac dalej ...
1. czy jako laik w temacie remontow silnikow ... moge probowac zdjac sam glowice ( z wasza pomoca ) nie uszakdzajac niczego po drodze
Przy okazji wszystko dokumentujac :)
2. Jezeli tak to co i w jakiej kolejnosci ??? ( zdjeta jest klawiatura , powyciagane krzywki i walki ... ( fotki jutro)
3. Jestem zbyt niecierpliwy i wkurzony na mechanikow zeby czekac az ktorys szanownie znajdzie dla mnie czas i chcialbym sie wreszcei czegos sam nauczyc.

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 3:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
kruszyn pisze:
moge probowac zdjac sam glowice nie uszakdzajac niczego po drodze


O ho [zlosnik] [zlosnik]
Zaraz (me: how) Ci przydzieli kuratora [zlosnik]


kruszyn kurcze, ale Ty masz pod górkę z tym kijkiem [szalone]
Zanim zaczniesz rozbierać to M110, to podjedź z tym co masz w aucie do jakiegoś magika, albo kilku. Niech popatrzą i każdy niech Ci powie, co o tym sądzi i co trzeba robić.
Po co chcesz rozbierać to swoje stare M110? Zdejmiesz głowicę i co dalej?
Teraz to już chyba nie masz wyjścia. Musisz go zrobić, bo już za dużo czasu, kasy i serca w to wszystko włożyłeś.
A może jeśli okaże się, że ten silnik to już padaczka, to poszukaj jednak jeszcze jednego?
Pozdrawiam.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 3:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
kruszyn pisze:
moge probowac zdjac sam glowice

1) - Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudniejsze i łatwiejsze do wykonania [zlosnik]
2) - rzeczy niemożliwe od ręki, cuda w przeciągu 14 dni
dawaj fotki [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 4:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
kruszyn pisze:
i tu pytanie co z tym mozna zrobic ?????

Wałki się oddaje do regeneracji... ich zdjęcie nie powinno być dramatycznie trudne... przynajmniej w Granadzie nie było. :)

Weź zostaw na razie Kijka zanim go załatwisz dokumentnie, wystaw go na otomoto z rzetelnym opisem sytuacji i rozbieraj stary silnik... a w między czasie może ktoś zaproponuje Ci ciekawą/akceptowalną ofertę za niego. Z pomocą forumowiczów znających temat na pewno dasz radę zrobić silnik. :)

BTW: pojeździsz jeszcze trochę Kijkiem i będziesz miał 100% pewność że to właśnie silnik jest uszkodzony... ;p Masz na co dzień taczkę...

Wojtek123 pisze:
Zanim zaczniesz rozbierać to M110, to podjedź z tym co masz w aucie do jakiegoś magika, albo kilku. Niech popatrzą i każdy niech Ci powie, co o tym sądzi i co trzeba robić.

Przecież on to robi już od miesiąca... i właśnie chodzi o to, że każdy albo mówi co innego, albo nie ma czasu...
kruszyn pisze:
1. czy jako laik w temacie remontow silnikow ... moge probowac zdjac sam glowice ( z wasza pomoca ) nie uszakdzajac niczego po drodze

Oczywiście... tylko spokojnie i nie na łapu capu, najpierw dokładnie oglądasz, posiłkujesz się manualem od M110 i wszystko małymi kroczkami idzie do przodu. Do przykręcenia głowicy będziesz potrzebował klucz dynamometryczny... ale do tej jeszcze dojdziemy z czasem. Jak rozbierałem swoje V6 z Granady, to pamiętam, że jak na dłoni widać było co trzeba kiedy odkręcić, żeby zdjąć głowicę... w M110 będzie pewnie tak samo. Masz ten manual/serwisówkę? Jak będę w domu to zerknę na to... to może coś podpowiem. Klep zdjęcia wszystkiego i z każdej strony, żebyś nie zapomniał co jak potem złożyć.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 4:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
hehe sprzedac w najlepszym wypadku ile za niego dostane ?? 4tys ?? co za to kupie .. ?? 126 w ktore trzeba bedzie wsadzic jakies 3tys ..( bo w cuda i okazje nie wierze)

Ta opcja odpada :) wiem ze moze nie jestem manualnie uzdolniony i mam toporne rece ale nie boje sie umazac w samrach i jak widac nie poddaje sie latwo :P
Co do ,,pod gorke z kijkiem ,,:) juz sie przyzywczailem i traktuje go jako hobby wyzwanie :P albo ja wygram i bedzie mi jezdzil pod tylkiem jak bede chcial :) albo on wygra i pojdzie na zlom :P tak czy tak ma przerabane :)
Jezedzic mam czym a oplaty przestojowe jakos zniose :P jak sie nie uda bude z wyposazeniem zawsze sprzedam a mimo tego ze auta traca na wartosci osprzetu bedzie coraz mnie i bedzie coraz wiecej wart :P tazke tu nie strace :)
Dobra koniec gadania. Jutro lece popstrykam fotki strego silnika i zaczniemy sie bawic ;P
manuala mam tego ktory maciek wsadzil na strone ale nie bardzo mi idzie przegladanie go :P i chyba jakas siec musze zorganizowac w warsztacie zeby nie latac co chwile do kompa :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 4:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
harrier pisze:
Wałki się oddaje do regeneracji... ich zdjęcie nie powinno być dramatycznie trudne... przynajmniej w Granadzie nie było. :)

pod warunkiem, że nie chodzi tu o krzywki tylko o panewki
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl