MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 11:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 09, 2007 12:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Po wywaleniu kata mozna powiedziec ze jestem bardzo zadowolony, samochod jedzie o wiele lepiej. jednak jest problem z sonda lambda ktora u mnie siedzi w puszce po kacie.
Na wolnych obrotach wskazania sa ok, sonda daje rade, jednak przy wyzszych obrotach zaczyna sie ubaw, sonda daje pomiar mieszanki ubozszej, zamiast bogatszej. Mysle ze spowodowane jest to wzrostem szybkosci przeplywu spalin i sonda nie wyrabia sie. Nie zauwazylem jakiegos znaczacego wzrostu zuzycia paliwa, samochod pracuje ok.

1. Czy szybsza sonda dalaby rade?
2. Moze przeniesc sonde wyzej do rury przed katem?
3. Moze wogole odlaczyc sonde?
4. Zostawic jak jest?

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 5:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:43 am
Posty: 43
Lokalizacja: ZAMOSC
Witam i pozdrawiam .

Jak dobrze zrozumialem Twoj post to pozbyles sie katalizatora spalin,jesli tak to caly czas bedziesz mial problem z sonda.Nie wiem czy wiesz(zakladam ze tak)ale katalizator i dzialanie sondy sa od siebie zalezne.Tzn ze awaria jednego z elementow ma duzy wplyw na dzialanie pozostalego(ych)elementu.Otoz zeby wyjasnic to bardziej przystepnie to katalizator ma za zadanie wyeliminowac szkodliwe dla srodowiska skladniki spalin(w tej chwili nie wazne jakie)zas sonda LAMBDA ma za zadanie informowac "komputer"o jakosci i skladzie spalin (dokladnie chodzi o zawartosz tlenu w spalniach)Sygnaly przekazywane do "komputera"powoduja odpowiednie sterowanie skladem mieszanki.Im wiecej tlenu w spalinach tym mieszanka jest bogatsza,zas im tlenu jest za malo to sklad mieszanki jest korygowany i mieszanka staje sie ubozsza.Tak wiec po zdemontowaniu katalozatora sonda nie jest w stanie w odpowiedni sposob zinterpretowac tego co przechodzi przez jej czujnik,a w rezultacie komputer otrzymuje falszywe dane.Otrzymujac niejasne informacje z sondy LAMBDA komp probuje tak sterowac mieszanka aby zaprogramowane przez firme dane byly poprawne,lub tez stara sie(komputer)pracowac w jednym z 7 zaprogramowanych typow pracy service.Moze sie to objawiac miedzy innymi tym ze wolne obroty sa nierownomierne,podczas pryzspieszania moze byc efekt przydlawienia,wzrost zuzycia paliwa,uszkodzenie silnika dodatkowego powietrza(silnik krokowy)uszkodzenie wtryskiwaczy.Tak wiec nie wazne w tej chwili(brak katalizatora)bedzie miejsce usytuowania sondy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 5:50 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Po demontażu katalizatora wymienia się zaplombowaną "gwiazdkę" z cyframi 1-7 i napisem EZL KAT na taką z napisem "ECE", która informuje sterownik o tym, że silnik pracuje bez katalizatora i sondy.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 5:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Tak wiec nie wazne w tej chwili(brak katalizatora)bedzie miejsce usytuowania sondy.

No nie wiem jakos mnie nie przekonales, przeciez w innych modelach sondy umiejscowione sa przed katalizatorem, czyli sam katalizator znajdujacy sie dalej chyba nie ma wplywu na prace sondy

Gerri pisze:
Po demontażu katalizatora wymienia się zaplombowaną "gwiazdkę" z cyframi 1-7 i napisem EZL KAT na taką z napisem "ECE", która informuje sterownik o tym, że silnik pracuje bez katalizatora i sondy.

dzieki ciekawa informacja, czy sam komputer nie wymaga przeprogramowania?
jaka moze byc cena tej kostki?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 6:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Przy okazji prblemu witam wszystkich.

Co do wywalenia katalizatora i sondy lambda, to przy układach KE sonda nie ma aż takiego znaczenia jak w późniejszych modelach - np. Motronic, gdzie sterownik ustala mieszankę w znacznej mierze w oparciu o dane sondy. W 201 mojej matki (2.0 E benzynka z 1992r.) sonda się już lekko opóźniała więc powstał problem: wymieniać czy odłączać. Wadliwie działająca sonda robi jednak trochę zamieszania. We Wrocławiu jest jedna firma, która zajmuje się serwisowaniem wtrysków KE. Jeżdżę do nich, jak pogrzebiemy więcej w silnikach, bo chłopaki wiedzą co robią. Popytałem i powiedzieli, że najprostsza sprawa odłączyć przewód sygnałowy, a zostawić grzanie np. na przeglądy techniczne. W aucie jest nadal kat. Profilaktycznie po odłączeniu sondy zrobiłem diagnostykę silnika i faktycznie praca wróciła do b.dobrych parametrów po odłączeniu trzepniętej sondy. Nie wymieniałem kostki, o której była mowa wcześniej.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 6:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Mor pisze:
Przy okazji prblemu witam wszystkich.

witam cie

Mor pisze:
Profilaktycznie po odłączeniu sondy zrobiłem diagnostykę silnika i faktycznie praca wróciła do b.dobrych parametrów po odłączeniu trzepniętej sondy

czy odlaczenie sondy przelozylo sie w jakims zauwazalnym stopniu na spalanie?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 7:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Nie, a przynajmniej w sposób niezauważalny. Jezdzi tak już 2 rok i nie ma żadnego problemu. Katalizator też raczej nie obrywa, bo jak włączałem sondę przed przeglądem to spaliny na analizatorze w normie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 1:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Mor pisze:
We Wrocławiu jest jedna firma, która zajmuje się serwisowaniem wtrysków KE.


Moglbys zdradzic co to za firma?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 1:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Moglbys zdradzic co to za firma?


Przyłączam się do pytania (Nie mam takiej potrzeby, ale na wszelki wypadek ;) )

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 8:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Jasne. Jetronic na Opolskiej. Jest tam tylko jeden człowiek, który zajmuje się KE więc w zasadzie od ręki dla nieznajomych to trudno coś załatwić. Po wcześniejszym umówieniu nie ma problemu. Roboty mają dużo, bo zrobić porządną diagnostykę KE we Wrocku nie jest prosto. Zresztą z Motronic też jeżdżę do niego, ostatnio wgrał mi nowszy soft do e320. Znacznie polepszyły się parametry sondy, minimalnie spadło spalanie, choć w trakcie jazdy różnica niezauważalna. Ale w naprawie "sławnej" wiązki mi trochę pomogli. Jedyny minus to cena dosyć zaporowa, 250,-zł. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Jeszcze jedna sprawa. Są bardzo niechętni modyfikacjom w postaci gazu. Jest to pierwsze pytanie...
Uprzedzając ewentualne pytania, nie mam gazu w żadnym aucie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 10:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Pewnie mówisz o Krzysztofie - dobry fachowiec i zna się na robocie. Zresztą maja tam samych dobrych fachowców (elektronika, mechanika itp.). Diagnostyka faktycznioe min. 250,- i trzeba się umówić. Na gaz troche marudzą ale nie przeszkadza im to w dobrej robocie.
Jedyny minus to kasa (jak zawsze zresztą) i czas (trzeba się umawiac czasem ze sporym wyprzedzeniem).

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)
Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 2:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Tak o Krzysztofie. I w dodatku on jest zapalonym akwarystą. Ostatnim razem narobił mi ochoty na akwarium morskie, tylko kiedy się tym wszystkim zajmować...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 4:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli jeszcze nie ma, to wrzućcie proszę opis tu:
http://w114-115.org.pl/forum/viewforum.php?f=30

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 8:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Zrobione: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=25292

Trochę z innej beczki. Mam namiary na faceta, który zajmuje się naprawą uszkodzonych modułów zapłonowych. Robił mi już kilka sztuk modułów do V8 i jak dotąd wszystko bez zarzutu. Działają bez problemów. Od naprawy ostatniego już 3 lata. Zdecydowałem się na naprawę, bo nie mogłem znaleźć żadnej używki (nawet niesprawnej), a zamiennika brak. Na innym module od 560-tki silnik kulał. On współpracuje z Jetronik'iem i tam też go znają. Jakby ktoś potrzebował...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 1:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Mor pisze:
Tak o Krzysztofie. I w dodatku on jest zapalonym akwarystą. Ostatnim razem narobił mi ochoty na akwarium morskie, tylko kiedy się tym wszystkim zajmować...


Oho, moje klimaty, tez mam morskie tylko zadnego KE-Jeta na skladzie, ale moze bede mial znizke jak se kupie :lol:

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl