MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 3:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 12, 2007 8:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Witam
Wczoraj zacząłem zmieniać płyn chłodniczy , wypuściłem go tak jak myślę się powinno to robić ( grzanie w kabinie ustawiłem na max , zlałem go z bloku poprzez śrubę a także z chłodnicy od dołu, korek wlewu był otwarty) , wylało się go ok. 7-8 litrów . Ale było już ciemno , zostawiłem auto na kanale ( wcześniej wszystkie śruby podokręcałem i korek wlewu , zamknąłem maskę ) na noc . Dziś chciałem wlać nowy płyn , leję aż do poziomu max na zbiorniku wyrównawczym , ale płynu weszło ok . 4 litry :o i nic więcej nie chciało się wlać :( To włączyłem silnik , korek wlewu dalej otwarty , poczekałem jak się zagrzeje do ok 60 stopni ( poziom się wogóle nie obniżył) i zamknąłem korek , grzeje silnik dalej , dochodzi do 100 to sobie myślę że nie ma co dalej grzać bo do 100 doszedł zadzwyczaj szybko i pewnie by szedł dalej aż do 120 stopni na liczniku .
Co mogło być przyczyną że weszło tylko 4 litry , na to wygląda że gdzieś siedzi powietrze ale " pompowałem " rurki od płynu i poziom ani drgnie :-?
Przed wymianą wszystko było ok , nawet po forsownej jeździe grzał się do góra 90 a teraz 100 stopni kilka minut po odpaleniu silnika :(

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 9:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Wydaje mi sie ze moze ci termostat nie puszczac, mogl przyrdzewiec jak zostawiles na noc bez plynu. Nawet jesli jest z nim wszystko ok to mozesz odkrecic pokrywe termostatu i sprobowac zalac plyn bezposrednio do silnika bo jesli pompa jest sucha to nie bedzie pompowac.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 2:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
musisz przepompować poduszkę powietrzną. Zamknij najpierw jedną nagrzewnicę i przegazuj otwartą później zrób to samo z drugą powinno pomóc później chłodnica

rzepak pisze:
Co mogło być przyczyną że weszło tylko 4 litry

roadrunner pisze:
Wydaje mi sie ze moze ci termostat nie puszczac

Z tego co pamiętam to termostat powinien mieć samoodpowietrznik skierowany do góry by nie było takich jajec [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 6:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Witam

Dziś wreszcie po dwóch próbach zakończonych niepowodzeniem udało mi się uporać z napełnieniem płynem chłodniczym . Zrobiłem tak jak żeście radzili czyli zmieniałem ogrzewanie , przegazowywałem ale to nic nie dawało rezultatu , silnika szybko się grzał , a chłodnica była zimna pomimo że było jakieś 110 stopni na wskaźniku . Rozebrałem też obudowę termostatu i go wyciągnąłem , sprawdziłem - nic nie był zardzewiały , nic z tych rzeczy, dałem go do wrzątku i normalnie się otworzył czyli był sprawny .
Przedmuchiwałem też cały układ kompresorem , napełniałem przy odkręconych śrubach przez które spuszcza się płyn ( zakręcałem je gdy zaczęło płynąć przez nie płyn) - niestety to również nie dawało efektów.

Dopiero nalanie części płynu przez górną rurę od chłodnicy do silnika , a części normalnie przez korek spowodowało że wszystko się skończyło dobrze , gdyż gdy odpaliłem silnik i zagrzałem go do 85 , otworzył się termostat i płyny z silnika i z chodnicy się wymieszały ( wcześniej nawet przy 110 stopniach termostat się nie otwierał - chłodnica była zimna ) . Gdy opadło do połowy zbiornika wyrównawczego , zaczekałem aż silnik będzie zimny i dolałem do oznakowania . Później jazda testowa ( temperatura na zewnątrz - 20 stopni) i wszystko gra , płyn już nie opada i jest na stałym poziomie , silnik grzeje się do góra 90 czyli jest OK :)

pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 6:39 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
rzepak pisze:
Dopiero nalanie części płynu przez górną rurę od chłodnicy do silnika


Tak należało zrobić! Ciekawe tylko, co w tym czasie robiła rurka odpowietrzająca chłodnicy...???

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 6:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Gerri pisze:
rzepak pisze:
Dopiero nalanie części płynu przez górną rurę od chłodnicy do silnika


Tak należało zrobić! Ciekawe tylko, co w tym czasie robiła rurka odpowietrzająca chłodnicy...???

możliwe że jest zapchana ;)
przytrafia sie glównie w VW, ale jak widać i w MB też możliwe [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 11:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Gerri pisze:
rzepak pisze:
Dopiero nalanie części płynu przez górną rurę od chłodnicy do silnika


Tak należało zrobić! Ciekawe tylko, co w tym czasie robiła rurka odpowietrzająca chłodnicy...???


Zgadza sie sprawdz ta rurke [szalone] <br>Dodano po 24 sekundach.:<br>
Gerri pisze:
rzepak pisze:
Dopiero nalanie części płynu przez górną rurę od chłodnicy do silnika


Tak należało zrobić! Ciekawe tylko, co w tym czasie robiła rurka odpowietrzająca chłodnicy...???


Zgadza sie sprawdz ta rurke [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 28, 2007 5:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 14, 2007 7:22 am
Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
A ma ktoś może rozrysowane gdzie znajduje się korek spustowy w 124? 2,2 benzyna. Bo też chciałbym wymienić płyn a nie chce odkręcić przez pomyłkę nie tego co trzeba :D.

_________________
W124 coupe 220 "93
W126p coupe :) 650 "87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 28, 2007 6:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Witam

Rurka nie była zapchana a także nie były zapchane króćce na których siedzi ta rurka - sprawdzałem to spręzonym powietrzem , tak jak już pisałem , była to dość ciekawa sytuacja :) , nawet goście z serwisu MB nie widzieli co mogło się stać ale ważne że już jest OK , pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 30, 2007 7:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
Rafaudio pisze:
ma ktoś może rozrysowane gdzie znajduje się korek spustowy w 124? 2,2 benzyna. Bo też chciałbym wymienić płyn a nie chce odkręcić przez pomyłkę nie tego co trzeba .



Ja też jestem ciekaw gdzie jest ta rurka bede wdzieczny jesli ktoś podpowie gdzie mogę ją znaleść

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl