MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 11:38 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz kwie 01, 2007 1:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
A jak on sprawdzil ze nic sie nie stalo? Zrzucil glowice?

Może ma endoskop i zajrzał przez otwór świecy. Gdyby doszło do spotkania tłoków z zaworami to: 1) byłoby słychać w momencie awarii, 2) byłoby widać na dźwigniach zworowych (o ile są, bo nie wiem czy nie ma tam hydrauliczej regulacji)
Ja bym się chybanie wyrywał z tym zdejmowaniem - u mechaniora to dodatkowe koszty. Nie lepiej upromnieć się o rachunek za naprawę i w razie czego jechać z reklamacjami? Kto w końcu ponosi ryzyko handlowe w tym układzie?

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 01, 2007 2:47 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
tak też coś myśle, dzieki za wsparcie komin.
pozostało szukać wałka
dzięki wszystkim za pomoc
jeszcze jedno: na co należy zwrócić uwagę nabywając używke?

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 01, 2007 2:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
U mnie nie bylo widac po dzwigienkach -lekko poprzyginane byly zawory. Ew. mozna sprawdzic zapodajac sprezone powietrze przez otwor swiecy z olejem w cylindrze.

ps. w silniku kolizyjnym po urwaniu walka trzeba miec naprawde duuuuuuzo szczescia zeby sie zawor z tlokiem nie spotkal. Ja bym mimo wszystko rzucil glowice i przy okazji doszlifowal gladzie zaworow.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 01, 2007 6:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
czarnaszyja pisze:
kręci ale nie pali ani na benie ani na gazie


TReneR pisze:
Silnik jaknajbardziej kolizyjny

Wniosek jest jeden - wg mnie co najmniej dwa zawory dostały="czapka* w górę" [no]

Pozdrawiam



* - głowica

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 9:00 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
jednak prawda
głowica do zdjęcia zawory do wymiany
na 3ech cylindrach cisnienie dobre, na pierwszym lipa
porobiło sie
a znalezienie wałka to cud był prawie w moich stronach

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 3:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ukręciło go przed pierwszą podporą więc tragedii nie ma motor był na wolnych obrotach to krzywdy nie powinien narobić [szalone] tak czy siak wymień wałek i zrób parę obrotów motoru ręcznie czy nie ma bałaganu jeśli magik z jajami, to fazy ustawi bez demontażu głowicy następnie pomiar ciśnienia czy aby zaworki są proste
ps. Silnik w 100% kolizyjny w przeciwieństwie do dolnozaworowych [zlosnik] i podczas skłafdania nie żałować oliwy pod podpory, bo zanim pompa poda to nowe mogą stać się starymi [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 10:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
oj, coś mnie ten mój mechanik nie ten tego, sie mota za bardzo albo chce mnie przerobić
nagle mu sie okazało, że brak ciśnienia oleju (wskazówka na 0)
okazało sie, że pół panewki od wałka rozrządu gdzieś w środku siedzi po tym jak odpękła od wałka ale czy to może doprowadzić do tego, żeby ciśnienia nie było?
poradzcie coś bo on mi coś podpada
czy dałby rade zakombinować tak, żeby nie palił na jeden gar(np. rozregulować zawory) a pozniej poprawić i gadać, że zawór wymienił?
i z tym ciśnieniem oleju czy coś nie kombinuje?
ciężka przeprawa
na początku gadał, że wymiana wałka i bedzie git...

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 11:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
czarnaszyja pisze:
czy dałby rade zakombinować tak, żeby nie palił na jeden gar(np. rozregulować zawory) a pozniej poprawić i gadać, że zawór wymienił?
i z tym ciśnieniem oleju czy coś nie kombinuje?
ciężka przeprawa
na początku gadał, że wymiana wałka i bedzie git...


Niby wszystko da rade zrobic (wystarczy wkrecic swiece padnieta) tylko po co?
Cisnienie oleju jak sprawdzal, manometrem czy na wskaznik w aucie? Moje osobiste zdanie: jesli wszystkie zawory by to przetrwaly to bylby naprawde niezly fart.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 17, 2007 7:15 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
też nie wiem po co
w sobote po południu nie miał jeszcze nawet koektora odkręconego i dalej nie robił a w poniedziałek w południe już niby wszystko poskładane, zawór wymieniony i fakt, że praca silnika teraz jest inna - nie rzuca nim, tyle że ten olej
nanometrem nie sprawdzał, w ogóle jakoś pomysłu nie ma na to

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 17, 2007 8:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
czarnaszyja pisze:
nanometrem nie sprawdzał, w ogóle jakoś pomysłu nie ma na to


A po szkole to on pewnie piekarz jest, co? [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 17, 2007 9:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zrzucil glowice, splanowal, wymienil zawory, kupil nowa uszczelke, doszlifowal zawory i to wszystko w niedziele przed kosciolem....?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 17, 2007 10:33 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
czarnaszyja pisze:
wszystko poskładane, zawór wymieniony i fakt

Nie da rady bez zrzutu głowicy!

TReneR pisze:
niedziele przed kosciolem....?

pewnie po sumie bo wtedy więcej jest czsu [zlosnik]

A tak na poważnie, to jak wymienił zawór/zawory, toć musiał obniżyć gniazda przefrezować przylgnie i grzecznie to podocierać.Mi to zajęło w M102 ok. 10 godzin nie licząc poskładania wszystkiego do kupy i rozbiórki [szalone]

czarnaszyja pisze:
okazało sie, że pół panewki od wałka rozrządu gdzieś w środku siedzi po tym jak odpękła od wałka ale czy to może doprowadzić do tego, żeby ciśnienia nie było?

W silniku M102 półpanewki? Rozumiem że chodzi mu o łożyska ślizgowe wału rozrządu (stopki, które można wymieniać tylko pojedyńczo?) jeśli tak to nie ma szans na obrócenie jeśli by się nawt obróciła, to znalazła by się w zaworach to byłby jubel [szalone] tylko co ze śrubami M8 po 4 szt. na łożysko?

czarnaszyja pisze:
i z tym ciśnieniem oleju czy coś nie kombinuje?


Ciśnienie oliwy jest brane od filtra na zwykły manometr wystarczy tylko zacisnąć przewód a manometr wskaże że ciśnienia on nie wyczywa

czarnaszyja pisze:
czy dałby rade zakombinować tak, żeby nie palił na jeden gar(np. rozregulować zawory)

Zaden problem izolator pod kabel do świecy lub zwarkę na masę od jednej świecy i masz jak Sobie życzysz ,[zlosnik] jeśli nie wierzysz to sam sprawdź
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 9:34 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
WITAM
sie okazało, że pompa olejowa dostała łańcuchem i stąd brak ciśnienia
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1177140165_pompa.jpg
kupiłem pompe uzywaną ale zamiast 09 w numerze miała 06, niby że od starszego rocznika (czas mnie goni a znalezc cięzko wiec wziąłem)
meches założył ale cisnienie słabo trzyma na 0,5 atm tylko. Pompa niby sie nie rózni od tej mojej, troche inne wzmocnienia odlewu itp.
Obstawiać tą pompe czy przyczyna może być gdzie indziej?
Przed awarią ciśnienie miałem super, trzymał 3 pięknie.
pzdr

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 9:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
czarnaszyja pisze:
kupiłem pompe uzywaną ale zamiast 09 w numerze miała 06, niby że od starszego rocznika (czas mnie goni a znalezc cięzko wiec wziąłem)


Trzeba bylo dac znac ze szukasz mialbys na drugi dzien

czarnaszyja pisze:
meches założył ale cisnienie słabo trzyma na 0,5 atm tylko.


Mierzone czy wypatrzone na wskaznikach?

czarnaszyja pisze:
Pompa niby sie nie rózni od tej mojej, troche inne wzmocnienia odlewu itp.
Obstawiać tą pompe czy przyczyna może być gdzie indziej?
Przed awarią ciśnienie miałem super, trzymał 3 pięknie.
pzdr


O ile pompe rozwalilo to silnik mogl jeszce troche pochodzic na sucho ale nie powinno to az w tak znaczacy sposob wplynac na cisnienie (panewki itp) chyba ze miales w tym momencie za wysokich obrotow. Pozatym zapewne po odpaleniu auta tez nie od razu doszliscie ze cisnienia nie ma i autko pochodzilo sobie ladna chwile bez oleju a to juz niestety moglo zaszkodzic.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 10:08 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:59 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Ciechocinek
jak rozwaliło pompe to zgasł i koniec, ale jak założył nowy wałek i myśłał, że bedzie git to mógł go pomęczyć zanim zaczaił, że nie daje ciśnienia
i tak było tyle, że meches Ci nie powie ile go piłował zanim doszedł do jakiś wniosków (ja cały dzień tyram i tylko wieczorem do niego zajeżdżam sie dowiedzieć co i jak)
chyba bede potrzebował tej pompy roadrunner
nawet nie samą pompe ale tą aluminiową obudowe

_________________
123 Elegance 230E+LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl