MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 10, 2007 10:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
Witam. Autko to 1996r, klima menualna.

Przestal dzialac wentylator dmuchawy a za nim sie do niego dobiore to mam pare pytan:

1. Gdzie bezpiecznik ? Pod maska czy pod siedzieniem z tylu ? Czy jak by sie wentylator spalil to by go wywalilo ?
2. Rezystor dmuchawy to wogole jest w tym autku czy jest sterowany jakos przez ten panel sterujacy ? (sorry za lame ale nie mam pojecia)
3. Do wentylatora sie mozna dostac przez skochwek ?? czy od dolu jakos ?

Jak sie przy wylaczonym silniku wlaczy rest to sluchac takie ciche buczenie z okolic schowka. Za to jak sie przekreci pokretlo wentylatora z pozycji 0 n ainna to normalnie sie zapala lampka EC tylko ze nie dmucha. Spotkal sie ktos z tym ? ewidentnie zdechl czy moze cos innego ??

_________________
E220 TAXI

W210 1996r 2.2D


Na górę
Post: sob mar 10, 2007 10:28 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
ZGi pisze:

Jak sie przy wylaczonym silniku wlaczy rest to sluchac takie ciche buczenie z okolic schowka.


Bo to jest wentylacja podczas postoju np. podczas snu itp. - niezależna od pokręteł i innych przycisków

ZGi pisze:
3. Do wentylatora sie mozna dostac przez skochwek ?? czy od dolu jakos ?

Przez schowek na 99% nie - zasłania poducha i jakieś dziwne rury - nie ma tam miejsca, aby rękę wsadzić
Prędzej od dołu...

ZGi pisze:
1. Gdzie bezpiecznik ? Pod maska czy pod siedzieniem z tylu ? Czy jak by sie wentylator spalil to by go wywalilo ?


No zależy dlaczego wentylator się spalił, ale pierw radze zajrzeć do bezpieczników - polecam lekturę typu książka serwisowa :P bezpieczniki sa chyba jeszcze w desce przy drzwiach od kierowcy

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: sob mar 10, 2007 3:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
Moze nie napisalem do konca ale jak sie zapoda RESTa to slychac buczenie a wentylator nie chodzi.

Do wiatraka sie mozna dostac od podszybia przez maske. Dzisiaj zaczolem dlubac, gmerac i ruszyl. Nie wiem moze sie przywiesil :) Jak narazie jest git. THX za odpowiedz

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
Post: ndz mar 11, 2007 11:42 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ZGi pisze:
E220 TAXI


Mógłbyś trochę jaśniej opisać auto - dla mnie "E" to model 210 i 211, a 124 ma z "E" tyle wspólnego, co nic. Bardziej to pasuje jako wątpliwa reklama handlarza z giełdy. Jest niby to "E" na klapie, ale takie jakieś "niepasujące"

_________________
W203 Kompressor


Ostatnio zmieniony ndz mar 11, 2007 11:58 am przez Gerri, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 11, 2007 11:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
a czy jakiś 124 miał oznaczenia E220 ????? - mowa o dieslu, jeżeli taxi
W124 - nie
W210 - tak
W211 - nie -
Cytuj:
Autko to 1996r

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 11, 2007 11:56 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Skoro ZGi pisze, że do wentylatora dostawał się od strony silnika, to mamy do czynienia ze 124 ( w "okularze" dojście jest od dolnej strony deski rozdzielczej po stronie pasażera )
Końcowa seria modelu 124 była wyposażana w silniki benzynowe o poj. 2200 ccm (układ wtryskowy HFM lub PMS)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 11, 2007 12:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
Gerri pisze:
Skoro ZGi pisze, że do wentylatora dostawał się od strony silnika, to mamy do czynienia ze 124 ( w "okularze" dojście jest od dolnej strony deski rozdzielczej po stronie pasażera )
Końcowa seria modelu 124 była wyposażana w silniki benzynowe o poj. 2200 ccm (układ wtryskowy HFM lub PMS)




nie nie. Ja mowie o W210 (okular) i dostalem sie od strony silnika. Rocznik 1996. Moze tak jak Ty mowisz jest w nowszych. Od srodka pod deska mam tylko filtr p.p.

A problem mam taki ze co jakis czas staje wentylator i trzeba go ruszyc troche reka i juz dziala. Pewnie trzeba go wytargac z auta i przeczyscic.

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 11, 2007 12:07 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No to z tego co pamiętam, to WSZYSTKIE 210 mają dojście od kabiny. Obok filtra przeciwpyłkowego jest taka klapa zamocowana blachowkrętami, pod nią jest silniczek zintegrowany z elektronicznym regulatorem. Pięć minut roboty i silniczek jest na stole.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: ndz mar 11, 2007 12:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Gerri pisze:
dla mnie "E" to model 210 i 211, a 124 ma z "E" tyle wspólnego, co nic.

No co Ty. Nie zgadzam się W124 najlogiczniej dzieli się na 3 serie o tak:
'85 - '89 - I seria - cienak listwa
'89 - '93 - II seria - szeroka listwa
'93 - '96('97-cabrio) - III seria - E-klasse

Zatem W124 z ostatnich trzech (czterech-cabrio) lat produkcji to już pełnowartościowe E-KLASSE.

Jak się na to zapatrujecie?

PS Wiem, że to OT, ale dla mnie W124 III serii to już E-klasse.

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 11, 2007 12:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
Gerri pisze:
ZGi pisze:
E220 TAXI


Mógłbyś trochę jaśniej opisać auto - dla mnie "E" to model 210 i 211, a 124 ma z "E" tyle wspólnego, co nic. Bardziej to pasuje jako wątpliwa reklama handlarza z giełdy. Jest niby to "E" na klapie, ale takie jakieś "niepasujące"



Zobacz tytul posta :) wyraznie jest W210 <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Gerri pisze:
No to z tego co pamiętam, to WSZYSTKIE 210 mają dojście od kabiny. Obok filtra przeciwpyłkowego jest taka klapa zamocowana blachowkrętami, pod nią jest silniczek zintegrowany z elektronicznym regulatorem. Pięć minut roboty i silniczek jest na stole.



No to bede musial sprobowac sie od tej strony dobrac. Bo tak jak mowie sciagnolem lewa czesc podszybia (stojac przodem do maski) i ukazal sie wiatrak :)

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 11, 2007 1:13 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ZGi pisze:
Zobacz tytul posta :) wyraznie jest W210 .



No tak...
Ja to jakoś tak czytam (hm...) WYBIÓRCZO.
Jak coś będzie leżeć na środku pokoju, to obejdę to naokoło, i powiem, że tego w pokoju nie ma (bo akurat patrzyłem, czy pod ścianą nie leży). [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 18, 2007 11:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 18, 2007 9:31 pm
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
ZGi pisze:
A problem mam taki ze co jakis czas staje wentylator i trzeba go ruszyc troche reka i juz dziala. Pewnie trzeba go wytargac z auta i przeczyscic.

jak sie spotkamy na slupie to nakopie ci w tylek. Zapytalbys ,to odpowiedzialbym ci bezposrednio.... trzeba rozebrac ustrojstwo i sprawdzic uzwojenie. ewentualnie jak gasisz silnik sprobuj przed zgaszeniem przestawic wentylator na inny bieg.polecam wizyte u elektryka na nowoursynowskiej. jezeli jest tak jak mysle koszt naprawy nie powinien przekroczyc 100pln , czas naprawy ok 2 godz( nie liczac kolejki oczekujacych).to sa dane ktore uzyskalem jakis miesiac temu. pozdro.

_________________
głuchoniemym podżegaczom mówimy NIE MB W210 kombi 2001


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 19, 2007 8:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
Juz kupilem dawno nowy i zalozylem :) U mnie byl wytarty komutator wiec nie sadze zeby cokolwiek dalo rade z tym zrobic

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl