MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 22, 2007 10:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
mobilki, powiedzcie mi co kryje sie pod zaznaczona "puszka" na zdjeciu i od czego jest olej, ktory tam sie znajduje oraz jakim powinno sie uzupelnic? chyba zachaczylem o jakis kamyczek i zauwazylem niepokojacy wyciek :( kolor oleju przypomina przekladniowy, barwa i zapachem...

Obrazek Obrazek

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 22, 2007 10:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
wspomaganie kierownicy-dolej oleju bo pompa sie zatrze! jesli jest czerwony to zwykły ATF za 20zł/litr na kazdej stacji [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 22, 2007 10:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Heja,
wygląda mi to na zbiorniczek wyrównawczy układu wspomagania.

Pozdrawiam [oczko]

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 8:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
wyglada na czerwony. znalazlem jeszcze atf 220 mobila, ktory dolewalem do skrzyni.
stan uzupelnilem. (czy stan przypadkiem nie sprawdza sie jakos przy troche rozgrzanym oleju?)

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 3:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
tutaj akurat to nie ma większego znaczenia, bo w tym układzie nie ma jakiejś specjalnie wysokiej temperatury, więc zmian objętości dużych nie powinno być, ale tak jak jest na miarce (20 stopni) to normalna temperatura w dzisiejszych warunkach, więc śmiało lej. Po wlaniu wystarczy pokręcić kierownicą kilka razy do skrajnych pozycji (dekielek zbiorniczka ma być wtedy dokręcony), układ wtedy się elegancko odpowietrzy, dolać ubytek do poziomu zaznaczonego na tej plastikowej miarce z jasnego plastiku i gotowe. Można sprawdzić jeszcze po przejechaniu kilku kilometrów, czy należy dolać i ewentualnie to zrobić.

P.S.
Jeśli masz w swoim samochodzie NIVO to może być problem, bo podobno olej z układu wspomagania jest wspólny dla wspomagania i NIVO, wtedy procedura uzupełnienia oleju jest bardziej skomplikowana :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 5:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Meeta pisze:
P.S.
Jeśli masz w swoim samochodzie NIVO to może być problem, bo podobno olej z układu wspomagania jest wspólny dla wspomagania i NIVO, wtedy procedura uzupełnienia oleju jest bardziej skomplikowana :)


A to ja pierwsze słyszę, w Mercedesach układ NIVO to zupełnie inny układ i zupełnie inny olej się tam leje i do zupełnie oddzielnego zbiorniczka. Na 100% nie wiem jak jest w R129, ale we wszystkich Mercedesach co do tej pory widziałem tak było.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 9:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Sa i takie pompy wspomagania ktore maja dodatkowe kroćce do napedzania jeszcze jednego ukladu i to chyba NIVO. O taka:

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 2:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
dziekuje za odpowiedzi, jak zwykle szybko i to mnie cieszy :-)

narazie dolalem oleju, ale zauwazylem, ze kapie przy wlaczonym silniku. wprawdzie nie mialem czasu ani wdrapac sie pod auto ani wjechac na kanal, ale zastanawiam sie co moglo to spowodowac - moze wyciagnelo jakis przewod?

co do NIVO. w R129 widze, ze kazdy amortyzator wyposazony jest aluminiowy przewod, a zbiorniczek z olejem znajduje sie w innym miejscu i na pewnio nie jest taki sam jak we wspomaganiu. kiedys zamawialem w mercedesie by uzupelnic jego stan.

widze, ze w skrzyni i w ukl. wspomagania jest taki sam olej, bo kiedys do skrzyni dolewalem takze atf.

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 2:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Ano do NIVO, ale to jest oddzielny obieg i inny płyn ZHM bodajrze

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 12:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
Hi, wczoraj wlazlem pod auto i chyba jest gorzej... wprawdzie widac slad obtarcia ale na szczescie o element jakiejs belki, tylko co gorsza kapie jakby ze skrzyni. moze puscila jakas uszczelka i zgralo sie w czasie? uzupelnilem poziom oleju w skrzyni od razu...

mamy w trojmiejscie jakiegos dobrego i nie kasujacego majatku na widok takiego auta, speca?

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 14, 2007 1:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
Hi, okazalo sie, ze glowna pompa w skrzyni zaczela puszczac a przy okazji wyrobila sie wiec nie obylo sie bez poszukiwan, na szczescie udalo sie znalezc (wlasciciel automatik serwis pomogl w sciagnieciu). do tego wymiana trzech uszczelek (simmering, uszczelka na konwerter i pokrywe przednia) i 8 litrow oleju (nie ma co, ale jak widze to nawet skrzyia lubi dobrze moczyc sie w oleju hehe). przy okazji zostalo potwierdzone, ze do skrzyn zaleca sie lac mobila ATF 220 (mineral). to narazie tyle z pola walki, jesli ktos bedzie chcial zdjecie pompy, badz sprzegla to moge zrobic fotki :)

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl