MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 1:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 11, 2003 7:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Chciałbym poruszyć ten temat, póki jeszcze nie jest za pózno.
Jak najskuteczniej zabezpieczyć diesla przed kradzieżą?? Przy silniku benzynowym możliwości są przecież dużo większe: zapłon, komputer, cała elektryka sterująca silnikem. Pod moją maską drzemie urządzenie tak proste w konstrukcji, że każdy dodatkowy kabel, nie mówiąc już o innych elementach instalacji alarm-immobiliser jest natychmiast zauważalny.
Co sądzicie o blokadach SB typu Niedzwiedz-, Tytan-Lock?? Czy zakładał ktoś takie ustrojstwo do automata?? Jakie są to koszty??
Po głębokich przemyśleniach dochodzę do wniosku, że wartro chyba zainwestować w unieruchomienie auta, niż w system wyjący na zmianę dziesięcioma melodyjkami i sterujący cenralzamkiem (jakkolwiek jest to wygodne). Tymbardziej, że reakcja ludzi na autoalarm jest najczęściej po prostu żadna.

Zdaję sobie sprawę, że po każdy samochód przychodzi inna kategoria złodzieja, a 100%owe zabezpieczenia nie istnieją, dlatego nie będę zbroił się w alarmy z wyższej półki typu UNGO, ale nie chciałbym być też zupełnie bezbronnym.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr cze 11, 2003 8:14 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
(me: how) pisze:
Chciałbym poruszyć ten temat, póki jeszcze nie jest za pózno.
Jak najskuteczniej zabezpieczyć diesla przed kradzieżą?? Przy silniku benzynowym możliwości są przecież dużo większe: zapłon, komputer, cała elektryka sterująca silnikem. Pod moją maską drzemie urządzenie tak proste w konstrukcji, że każdy dodatkowy kabel, nie mówiąc już o innych elementach instalacji alarm-immobiliser jest natychmiast zauważalny.
Co sądzicie o blokadach SB typu Niedzwiedz-, Tytan-Lock?? Czy zakładał ktoś takie ustrojstwo do automata?? Jakie są to koszty??
Po głębokich przemyśleniach dochodzę do wniosku, że wartro chyba zainwestować w unieruchomienie auta, niż w system wyjący na zmianę dziesięcioma melodyjkami i sterujący cenralzamkiem (jakkolwiek jest to wygodne). Tymbardziej, że reakcja ludzi na autoalarm jest najczęściej po prostu żadna.

Zdaję sobie sprawę, że po każdy samochód przychodzi inna kategoria złodzieja, a 100%owe zabezpieczenia nie istnieją, dlatego nie będę zbroił się w alarmy z wyższej półki typu UNGO, ale nie chciałbym być też zupełnie bezbronnym.


Witaj! Generalnie nie spodziewaj się, ze ktos napisze cos o zabezpieczeniu MB przed kradzieżą. Ostatnie przesłanki wskazują na to, że złodzieje sledza miejsca w necie takie jak to.
Co do blokady typu kawał pręta na skrzyni czy dźwigni zmiany biegów - szkoda nafty, czasu i zachodu. Kolega miał takie coś w Lanosie. Akurat był świadkiem, kiedy próbowali mu go ukraść (potem został delikatnie mówiąc ranny). Złodzieje maja niezawodny sposób na takie blokady, a nazywa się ciekły azot lub coś w tym stylu. Potem tylko lekkie puknięcie i blokady nie ma - tak właśnie zrobili to w jego aucie. Najlesze są patenty własne typu deska z haczykami wędkarskimi nabitymi na sztorc pod fotelem kierowcy (a raczej pod tapicerką czy pokrowcem). [zlosnik] Tylko nie zapomnij o nalepce "Samochód stanowi zagrożenie życia" czy coś w tym stylu. [szalone] Pozdrawiam.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: śr cze 11, 2003 8:26 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Sebian pisze:
[ranny). Złodzieje maja niezawodny sposób na takie blokady, a nazywa się ciekły azot lub coś w tym stylu. Potem tylko lekkie puknięcie i blokady nie ma - tak właśnie zrobili to w jego aucie.


Tylko, że azot zadziała chyba tylko w przypadku tych blokad zewnętrznych, a czy także w przypadku blokady SB w tunelu ???

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Post: śr cze 11, 2003 8:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Idzik pisze:
Tylko, że azot zadziała chyba tylko w przypadku tych blokad zewnętrznych, a czy także w przypadku blokady SB w tunelu ???


Właściwie to sam się dziwię, bo ta była w tunelu. :o Więc o co chodzi? [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2003 8:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Z pewnością masz rację. Myślałem o sidłach myśliwskich w okiolicy pedałow Ale tak na serio, to nie spodziewam się, że każdy teraz publicznie ujawni, gdzie ma ukryty "swój" przycisk pod fotelem, tylko podpowie, w którym kierunku pójść.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2003 8:41 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
(me: how) pisze:
Z pewnością masz rację. Myślałem o sidłach myśliwskich w okiolicy pedałow Ale tak na serio, to nie spodziewam się, że każdy teraz publicznie ujawni, gdzie ma ukryty "swój" przycisk pod fotelem, tylko podpowie, w którym kierunku pójść.


Poruszyłem taki wątek na Forum tylko dla klubowiczów, ale tez umarł [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2003 10:58 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Zawsze mozna cos zabrac z samochodu, co w zasadzie jest potrzebne. Kawalek systemu popychaczy gazu, kierownice, kola, itp...
No moze niektore przyklady byly przesadzone, ale usunac zabezpieczenie jest chyba latwiej niz cos dodac...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2003 12:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
witanko

mialem kiedys w passacie taka sprytna mechaniczma blokade na uklad hamulcowy, nie bede tego opisywal na forum, bo jest zbyt "dostepne" [oczko] , ale podam ci na priva namiar na firme ktora mi to montowala i postaram sie opisac zasade dzialania, u mnie nie bylo proby kradziezy ale wierz mi ze jest to skuteczniejsza blokada nie zte wszystkie tytan locki bear locki lub "niedzwiedz loki" albo nie daj boze mul-t-loki itp,

aha kolego sebianie, nie dziwie sie ze watki na temat zabezpieczania samochodu przed kradzieza umieraja, bo albo ludziska boja sie o swoje cudenka albo nie przywiazuja do tego wagi

prosze nie odbieraz tego jako jakiejkolwiek negatywnej krytyki, bo nie dziwie sie sam takiej postawie, sam chetniej pogadalbym na taki temat ale niekoniecznie na "bardzo publicznym" forum tylko [pub]

i wszystko jasne

_________________
Pozdrawia:
Wooks
W 123 240TD 1984
W 123 230 1977 M102
(Von Konstruktion bis Kundendienst
- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
Post: czw cze 12, 2003 2:16 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
(me: how) pisze:
Przy silniku benzynowym możliwości są przecież dużo większe: zapłon, komputer, cała elektryka sterująca silnikem. Pod moją maską drzemie urządzenie tak proste w konstrukcji, że każdy dodatkowy kabel, nie mówiąc już o innych elementach instalacji alarm-immobiliser jest natychmiast zauważalny.


Bez paliwa nawet diesel nie pojedzie [zlosnik], kazdy wlasny patent jest dobry, bo nie znany szerszej publice, a mechaniczna blokate to masz w zasadzie w postaci blokady kierownicy [zlosnik], poza tym sa blokady skrzyni biegow, blokujace wodziki, ale nie wiem, czy ta firma nadal istnieje. Pomoc na to ostatnie rozwiazanie moze tylko laweta lub... nowa skrzynia. Cena tego rozwiazania nie powalala na kolana.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2003 7:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 10:51 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Trójmiasto
Zdecydowanie polecam wewnetrzną blokade skrzyni. Przy automacie nawet odcholowanie nie wchodzi w rachube, a jak ktoś przyjeżdza z lawetą to juz można tylko pomachać [zlosnik] Wg mnie jest to najlepsze zabezpieczenie na przypadkowego amatora lub amatorskiego złodzieja. Dobrze zamontowana (z brakiem dostępu od spodu) jest prawie nieruszalna. Dla potwierdzenia: u mnie nie przeszli, u mojego sąsiada W124 4 razy niszczyli zamki i stawali na blokadzie, u mojego kumpla odpalili juz nawet silnik i na tym zakończyli. Elektroniczne zabezpieczenia mogą być przydatne tylko w funkcjach straszaków :roll: lub ozdobnych- mrugająca dioda ;)

_________________
Wrobel w123Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2003 8:56 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Z alarmami bywa roznie... Czasem sa doskonalym zabezpieczeniem przed wlascicielem ;) Ja załozylem takowy przed Trzebnica i... juz na starcie z Wawy nie moglem odpalic autka. Musialem dzwonic do serwisu zeby mi powiedzieli jak to badziewie zdeaktywowac, potem to samo powtorzylo mi sie po probach sprawnosciowych w sobote. Pojechalem zatankowac, chce odpalic a rozrusznik ani drgnie (duzym zbiegiem okolicznosci by bylo gdyby mi sie zespul po instalacji alarmu). Prad byl, swieca sie grzala a silnik milczal. Deaktywowanie tez nic nie dalo. Dopiero Sebian wzial mnie na hol i po dojechaniu do osrodka samochod znow odpalil. Tak wiec uwazajcie na warsztaty ktore to montuja. Mysle ze faktycznie samodzielnie wykonany niestendardowy alarm czy inne zabezpieczenie jest duzo lepsze niz firmowe.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2003 9:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2003 12:27 pm
Posty: 131
Lokalizacja: Warszawa
diesla można unieruchomić poprzez wstawienie niezależnego obwodu z zaworem elektromagnetyczynym, ktory odcinałby dopływ paliwa, zostaje jednak problem z odpowietrzeniem, mechaniczne blokady są raczej mało skuteczne. Podobno niektórzy instalują w słupkach instalacje z gazem paraliżującym [zlosnik]

_________________
Obrazek
Dwóch wspaniałych
Osobistości nie małych
Jeden za drugiego
Jak drugi za pierwszego
Będąc w osobie jednej
Aczkolwiek nieprzewielebnej
Tworzą team niepowtarzalny
Jednakże w 100% realny.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2003 10:52 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
wooks pisze:
aha kolego sebianie, nie dziwie sie ze watki na temat zabezpieczania samochodu przed kradzieza umieraja, bo albo ludziska boja sie o swoje cudenka albo nie przywiazuja do tego wagi

prosze nie odbieraz tego jako jakiejkolwiek negatywnej krytyki, bo nie dziwie sie sam takiej postawie, sam chetniej pogadalbym na taki temat ale niekoniecznie na "bardzo publicznym" forum tylko [pub]

i wszystko jasne


Wszystko odbieram jak najbardziej pozytywnie. Przyticzyłem to jako przykład, żeby zapomniec o dyskusji na ten temat na Forum [szalone]

Poproszę info na priva o róznych ciekawych patentach. Wrzucę to do kompa, niech przemieli i poda najskuteczniejszy sposób [zlosnik] Wydryk będzie brzmiał: zmień auto na dwusuwa NRD, albo je sprzedaj [szalone] [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2003 10:55 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
DruidusMaximus pisze:
diesla można unieruchomić poprzez wstawienie niezależnego obwodu z zaworem elektromagnetyczynym, ktory odcinałby dopływ paliwa, zostaje jednak problem z odpowietrzeniem, mechaniczne blokady są raczej mało skuteczne. Podobno niektórzy instalują w słupkach instalacje z gazem paraliżującym [zlosnik]


Jak to mówi prawo Murphy'ego: "Każde rozwiązanie rodzi nowe problemy". Też myślałem nad elektrozaworem, ale nie wymysliłem jeszcze sposobu na powietrze [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2003 10:55 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sebian pisze:
Wydryk będzie brzmiał: zmień auto na dwusuwa NRD, albo je sprzedaj [szalone] [zlosnik]


Swoja droga kranik w tym dwusuwie tez byl niezlym zabezpieczeniem:)))

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl