MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 3:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 20, 2007 2:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Witam dzisiaj zauważyłem niepokojący objaw mianowicie po uruchomieniu silnika włacz mi się odrazu wentylator , czy to oznaka zepsutego visco ? a moze jakiś czujnik?

_________________
V


Ostatnio zmieniony śr kwie 25, 2007 9:20 pm przez Popey, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob kwie 21, 2007 1:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
Popey pisze:
Witam dzisiaj zauważyłem niepokojący objaw mianowicie po uruchomieniu silnika włacz mi się odrazu wentylator , czy to oznaka zepsutego visco ? a moze jakiś czujnik?



ten elektryczny ?? a moze masz klime odpalona

_________________
E220 TAXI

W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 2:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Visco to chyba się samo zapina, tzn. gdy nabierze odpowiedniej temperatury to się sprzęga z silnikiem. Żadnych czujników ono nie ma, czysta fizyka.

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 4:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
Visco to chyba chodzi od poczatku jak sie odpali silnik tylko w miare wzrostu temperatory to sie szybciej kreci wiatrak. Wiec wszystko OK

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 9:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Visco nie chodzi od poczatku tylko przy nagrzaniu sie chłodnicy do pewnej temperatury występujacy tam bimetal, który powoduje załaczenie się przyczepionego do visco wiatraka :) -oczywiscie opis w skrócie.
Jednym słowem padło visco a teraz kolejne pytanie czy ktos to kiedyś wymieniał sam? Dowiedzialem sie,ze jest ono przykręcone centarlnie jedną śruba(co zresztą widać po odchyleniu osłony chłodnicy) do koła jednak jest mały prolem- trzeba przytrzymać koło po którym ślizga się pasek? Jakieś sugestie jak je zablokować?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 22, 2007 6:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Popey pisze:
Jakieś sugestie jak je zablokować?

Mój mechanik przykręca do skraju koła "francuza" i w ten sposób je blokuje. Visco najlepiej zdiagnozować, kręcąc wiatrakiem przy wyłączonym silniku - powinien występować wyrażnie wyczuwalny opór....

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 22, 2007 9:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
no tak przy moim visco jest opór i to nie znaczny, zaraz po odpaleniu silnika śmigło pracuje razem z silnikiem czyli sprzęgliło się na amen ( przez dwa dni jeszcze czasem sie rozsprzegliło )
a propos blokowania koła to w zaprzyjażnionym warsztacie maja taki"chwytak" na to właśnie koło i kluczem odkrecają śrubę , a tam jest prawy czy lewy gwint?, zeby sobie roboty nie narobić i nie urwać :)

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 4:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
a jak chodzi od początku to czy tak średnio szybko, czy naprawdę "chodzi"?? Mam wisco i też chodzi od początku, ale tak, że palcem można zatrzymać bez problemu. Dopiero kiedy silnik się nagrzeje to zaczyna porządnie kręcić, a temperatura silnika dochodzi do 85 stopni i wyżej nie drgnie :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 4:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
w XXI wieku już nie ma wisco tylko elektryczny :P - z tego co ja pamiętam w 124 wentylator zawsze się obracał po odpaleniu - jak napisał Meeta - lekko, że można go było ręką zatrzymać

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: pn kwie 23, 2007 7:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 09, 2006 11:50 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
Popey pisze:
niepokojący objaw mianowicie po uruchomieniu silnika włacz mi się odrazu wentylator


No i tak ma być. W miarę wzrostu temperatury silnika będzie coraz mniejszy poślizg sprzęgła wisco a co za tym idzie lepsze chłodzenie. Sprawne wicso przy nagrzanym silniku "daje" większy opór przy próbie zatrzymania. Nie robić tego gołą ręką czasem [zlosnik]

_________________
BogdanK pozdrawia
w210 300 td 98


Na górę
Post: pn kwie 23, 2007 10:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
No to dobrze mowilem ;] :lol:

_________________
E220 TAXI



W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 9:47 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Hmmm to mnie troszke z tropu zbiliście w sumie nie próbowałem zatrzymywać podczas prac ale ewidentnie widać ze podczas pracy chodzi razem z silnikiem i wyje przy tym przeokrutnie jak oda się gazu nawet przy niskiej temperaturze czyli ok 2 , 3 stopni .
Poza tym ewinentnie widać ze podczas dodawania gazu równomiernie przyspiesza razem z obrotami silnika właśnie nawet na zimnym silniku?
Sugerujecie ze to nie visco??
Wczoraj dowiedziałem sie ze śruba którą przkręcone jest visco jest w srodku obrobiona - znacz ze ktoś wczesniej sie do tego dobierał :(
więc czeka mnie wyrwanie chłodnicy głównej i klimy zeby to wszystko doprowadzić do ładu i składu a może jakieś inne macie sugestie ?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 12:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 09, 2006 11:50 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
Co to znaczy w środku obrobiona? to jest imbus czy nakrętka? I jedno i drugie ma chyba lewy gwint?

_________________
BogdanK pozdrawia

w210 300 td 98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 2:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Śruba to imbus nr 8 i w środku jest już obrobiona a łepek ma okrąly-jak to imbus i nie majak jej podejść.
Auto już po operacji ,śruba odkręcona prz okazji wyjęte chłodnica wody i klimatyzacji, wyczyszczona przestrzeń mędzy nimi(syfu między nimi co niemiara,zauważyliśy lekką korozję na chłodnicy klimy miejmy nadzieje ze będzie ok).
Niestety na potrzeby wymiany ściągnięto zderzak aby wyjąć chłodnice klimy.
Został też wyssany czynnik chłodzący z układu klimatyzacji i o dziwo było go 1020g czyli książkowo a nawet ciut wiecej.Dzisiaj jade go wtłoczyć i sprawdzić szczelność.
Visco nowe założone nie huczy i o to chodziło ale przy tym duuużo pracy ,cholera taka jedna śrubka a tyle zachodu.
Pozdrawiam

...właśnie przypomniała mi sie jeszcze jedna rzecz coś z zupełnie innej beczki ale dotyczy mercedesa :) jak sprawdzić czy turbosprężarka bierze olej ?

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl