MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 3:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: zabawy z NIVO
Post: pn maja 07, 2007 1:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Witam

Ostatnio Nivo w moim autku cos opieszale chodzi tzn.przez noc tyl auta tak opada ze nie ma jak wsadzic palca pomiedzy opone a blotnik z tylu i nic by mnie nie dziwilo gdyby nie to ze auto nie podnosi sie zaraz po odpaleniu silnika.Musi pochodzic dlluuuugo chwile zeby sie zaczelo podnosic zazwyczaj po przejechaniu kilkunastu km stoi normalnie.Stwierdzilem ze to sprawa zlego oleju w ukladzie kiedys zalalem uklad ATF-em (na zbiorniku pisze ze powiniem byc ZHM) w tej chwili olej zrobil sie strasznie rzadki i ma niejednolita barwe.Wybralem sie w piatek do ASO i zakupilem 2l oleju ZHM.Teraz kilka pytan.

1.Czy jest gdzies sruba lub cos takiego przeznaczone do spuszczania oleju z ukladu??(czytalem conieco w szukajce i wiem ze mozna spuscic olej odkrecajac rurke powrotna ale chodzi mi o calkowite spuszczenie oleju z ukladu)

2.Jak wyczyscic uklad ze starego oleju?? Pewien gosc powiedzial mi ze mozna kilka razy przeplukac go bezyna ekstrakcyjna.Co sadzicie o tym pomysle??


Pozdrawiam

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 2:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witaj
Ostatio z bratem wymianiałem gruchy i do zalania nowym i przepłukania zużyliśmy ok 3l oljeu ZHM

Odnośnie spuszczania oleju to jest na module odpowietrznik u samej góry (dojście jest nieciekawe) i tą drogą spuszcaliśmy olej stary odpowiednio, oczywiście parokrotnie ouszczając oautko i unosząc przy pomocy tegoż regulatora. po to by wszystko stare zostało wylane z siłowników, oczywiście przy zapalonym silniku by pompka wypompowała stry olje.

Do zbiorniczka nowego oleju dolewaliśmy dopiero gdy w zbioerniczku pod maską prawie go nie było i wtedzy zasysał nowy.

Przy okazji u brata ten odpowietznik niczym nie był zabezpieczony i dlatego też nie był drożny co wiązało się z prysznicem pod samochodem pomimo tego że cały tył był podniesiony.

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 3:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
adamkatowice

Dzieki za odpowiedz pewnie ja tez bede spuszczal olej w tym samym miejscu chyba ze ktos jeszcze podrzuci jakas ciekawa sugestie.A czy nikt nie wie jak zachowa sie ten uklad po przeplukaniu benzyna ekstrakcyjna?? <br>Dodano po 53 sekundach.:<br> chodzi mi o to czy nic sie tam nie zatrze albo cus takiego

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 5:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
miś89 pisze:
jak zachowa sie ten uklad po przeplukaniu benzyna ekstrakcyjna


Jest duza szansa ze gruszki bedziesz mial potem do wymiany.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 6:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
czy to znaczy ze u mnie chodzi dobrze? bo nie udalo mi sie zauwazyc, zeby sie podnosil po odpaleniu - to myslalem ze zle. Ale z drugiej strony, nawet jak stal tydzien niejezdzony, to moglem piesc wsadzic miedzy opone i blotnik.
W sumie jak raz jechalem nim naladowanym to tez nie zauwazylem zeby cos sie podnioslo albo obnizylo.
Jak na pierwsze spostrzezenie to wniosek byl taki, ze nic nie dziala, zaklinowalo sie [zlosnik] .

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 6:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
roadrunner pisze:
gruszki bedziesz mial potem do wymiany


tego sie wlasnie boje :roll:

A czy sa moze jakies srodki przeznaczone specjalnie do czyszczenia ukladow hydraulicznych?? <br>Dodano po 27 minutach.:<br> hmmm

chyba juz znalazlem odpowiedni srodek czyszczacy nie znam tylko jeszcze jego ceny.

http://www.lubrico.pl/index.php?option= ... &Itemid=30

Slyszeliscie kiedys o czyms takim??

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 7:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
po co wogule chcesz go czyscic z doswiadczenia wiem ze gruszki zle znosza nawet jak sie zaleje inny olej np. ATF membrana sie poprostu rozpuszcza. Czesto tak sie dzieje w 4maticach (tu tez jest gruszka) jak ktos na ATFie jezdzi zamiast ZHM.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 7:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
wydaje mi sie ze jezeli uklad byl zalany ATF-em a powinien byc ZHM-em to przed zalaniem wlasciwego oleju powinno sie przeczyscic caly uklad.
chyba ze sie myle nie wiem. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> żeby pozbyc sie calkowicie starego oleju z ukladu

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 7:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Wielkie dzieki chopy zote... [zlosnik] :roll:

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 7:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
mMm2

nie wiem czy dobrze ale jezeli auto zaladuje sie to powinno siasc a po odpaleniu silnika popma powinna zrobic cisnienie i auto powinno sie wypoziomowac napisz jeszcze czy tylne zawieszenie jest sztywne i auto skacze na dolkach czy nie

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 7:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
miś89 pisze:
uklad byl zalany ATF


No to masz klopot bo ATF bardzo szybko morduje gruszki na twoim miejscu bym je poprostu wykrecil zlal caly olej z nich przez wytrzasanie i kilkukrotnie wyplukal ZHMem

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 11:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Nie ma co wykrecać gruszek, wystarczy zlac stary olej przez odpowietrznik, zalać nowy ZHM do pustego zbirniczka, na powrót oleju załozyc jakis przewod i wpakować go do pustej butelki, odpalić auto poczekać az sie podniesie i do pustej butelki zacznie płynąć czysty ZHM (poznasz po barwie [oczko] ), nastepnie znów zlac olej przez odpowietrznik dolac nowego do zbiorniczka i wypic [piwo] ma byc [ok]

p.s.
nie wiem po ile PLN dałes w ASO za 1L. ZHMu ale mozna kupic oryginał FEBI w cenie ok 18~23 zl.

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 08, 2007 6:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Jurand pisze:
cenie ok 18~23 zl.


qrcze gdybym wiedzial to za cholere bym w ASO nie kupil. Cena w ASO to 50zl za litr.

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 08, 2007 9:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 17, 2006 9:23 am
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
miś89 pisze:
napisz jeszcze czy tylne zawieszenie jest sztywne i auto skacze na dolkach czy nie


Pozwolę sobie podpiąć się do tematu , u mnie jest taki objaw tył stoi cały czas wysoko i jest twardy nawet ja stoi długo to nie siada.

_________________
W126 500SE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 08, 2007 11:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
miś89 pisze:
napisz jeszcze czy tylne zawieszenie jest sztywne i auto skacze na dolkach czy nie


No mnie za to ciezko odpowiedziec na to pytanie. Jesli objawy skakania na dolkach sa wyczuwalne nawet dla laika to ja nic nie wyczulem :) Trzy rozne osoby mialy okazje prowadzic ten samochod i tez na nic sie nie skarzyli.
Ja jedynie ubolewam nad faktem, ze samochod jest miekki jak kupa i sie buja [zlosnik]

Niestety zawieszenie, to rzecz o ktorej nie mam absolutnie zielonego pojecia. Nawet nie mam dobrego punktu odniesienia, bo zawsze jezdzilem samochodami, w ktorych zawieszenie bylo ostatnim z problemow [zlosnik] .
Ale w vw passacie B2 1.6D mi sie podobalo jesli chodzi o sztywnosc.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl