MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 14, 2007 7:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 14, 2007 5:06 pm
Posty: 4
Witam serdecznie kolegów i koleżanki,jestem tutaj nowy.MOja ksywka to Rufi.
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem mesia MB 100-busika,w którym co jakiś czas odzywają sie przeróżne bolączki.Niedawno pojawił się luz w lewym kole,podjazd do mechanika i szybka diagnoza-łożysko.Przy wymianie dzwoni mechanik i mówi że piasta jest do bani bo wewnętrzne łożysko spada z czopa.Nowa piasta droga a używane też w marnym stanie,no więc panowie z warsztatu "poobijali" czop punktakiem,że niby pomoże.No ale to nie pomogło problem powrócił.Widząc że mechanicy niezbyt kumali czczę postanowiłem sam z tym powalczyć.piaste oddałem znajomemu do radełkowania,kupiłem nowe łożyska,zamontowałem,przejechałem kąsek i dalej to samo.Luz jest dość dużu ,gdy jadę po dziurach stuka donośnie.
Czy wiecie jakie są inne metody regeneracji piast?
I czy ktoś orientuje sie może czy pomiędzy piastą a przegubem po zamontowaniu powinna znajdować się podkładka?Gdyż mam wrażenie jakby łożysk tych ,które są stożkowymi,nie dało się dociągnąć,śruba na półosi dokręcona jest na max
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 14, 2007 7:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
niedałes podkładki pomiedzy łozysko a nakrętke??? :o :o :o

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 14, 2007 8:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 14, 2007 5:06 pm
Posty: 4
nie nie,jasne że dałem.Chodzi mi o drugą strone,od wewnętrznej strony piasty.Czy miedzy piastą(łożyskiem) a półosią(przegubem) nie ma być podkładka?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 11:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Pomiędzy piastą a półośką nie ma podkładki,natomiast pomiędzy łożyskami jest tuleja rozprężna którą należałoby wymienić.
Jest kilka sposobów regeneracji piast,ale z pewnością nie należą do nich punktowanie,czy radełkowanie.Nie polecam przede wszystkim ze względów ekonomicznych.Części do MB 100 są drogie więc najrozsądniej jest poszukać używanych piast w dobrym stanie.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 5:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 14, 2007 5:06 pm
Posty: 4
a czy napawanie jest bezpieczne?chodzi mi o to czy będzie to wytrzymałe <br>Dodano po 48 minutach.:<br> Jeszcze jedno pytanko.Wiem że w tym modelu często padają półosie,czym się to charakteryzuje??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 7:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Napawanie uszkodzi struktóre wewnętrzną piasty, poprostu sie rozhartuje i może sie giąć lub pękać....

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 9:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
MercSwir pisze:
Napawanie uszkodzi struktóre wewnętrzną piasty, poprostu sie rozhartuje i może sie giąć lub pękać....

Niekoniecznie. Dawałem do napawania chromem wał korbowy,który jest znacznie bardziej obciążony i sprawował sie dobrze.
Cytuj:
Wiem że w tym modelu często padają półosie

Półosie są dość wytrzymałe. Gorzej jest z górnym wahaczem,który jest na panewkach.Jeśli jeszcze żyją to smaruj je bardzo często.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 9:37 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 14, 2007 5:06 pm
Posty: 4
dzięki koledzy za pomoc.Tak naprawde miałbym do was mnustwo pytań które mnie nurtują a dla was znawców marki i być może tego modelu byłyby błache.Może znacie dobrego mechanika mercedesiarza z okolic katowic?może ktoś ma ciekawe info na temat MB-100?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 2:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
adler1934 pisze:
MercSwir pisze:
Napawanie uszkodzi struktóre wewnętrzną piasty, poprostu sie rozhartuje i może sie giąć lub pękać....

Niekoniecznie. Dawałem do napawania chromem wał korbowy,który jest znacznie bardziej obciążony i sprawował sie dobrze.
Cytuj:
Wiem że w tym modelu często padają półosie

Półosie są dość wytrzymałe. Gorzej jest z górnym wahaczem,który jest na panewkach.Jeśli jeszcze żyją to smaruj je bardzo często.


No było trzeba mówić ze chromem. Bo normalnym spawem to sobie można z głowy wybic...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl