MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 5:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Mialem juz kilka Mercedesow z gazem, zawsze niby wszystko bylo dobrze, ale potrafily sie pojawiac spadki obrotow, problem z odpaleniem itp. Generalnie sie jakos jezdzilo, bo pozornie bylo tanio.
W 124 gaz byl przez pol roku, pewnego pieknego strzelil i postanowilismy usunac gaz.
Z instalacji gazowej nie zostal ani jeden fragment, bo zawsze jakos zaburzala mi porzadek.
Samochod chodzi jakos lepiej, nie ma zadnych problemow z obrotami, benzyny pali 9-10l na trasie, po miesce 14l, czyli o jakies 30-40% mniej niz gazu.
Byc moze na gazie mozna oszczedzac, ja tam widze tylko pozorne oszczednosci i ciagle bawienie sie z gazem, Mercedes rocznie przejezdza tylko ok 20000km (glownie jezdzi nia moja narzeczona).
Wole placic wiecej, ale na benzynie mam duzo wieksze poczucie komfortu.
Jak dla mnie gaz juz nie istnieje, samochody benzynowe sa na benzyne i juz. Moze gdybym byl przedstawicielem handlowym, robil 60000km/rok samochodem z popularnym silnikiem (astra, panda) to moze bym sie zdecydowal.
Teraz samochody ktore mamy, maja mi sprawiac przyjemnosc, a gaz mi ja odbiera, jako przemieszczac zawsze mozna kupic tico.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 5:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
gelanda pisze:
benzyny pali 9-10l na trasie, po miesce 14l, czyli o jakies 30-40% mniej niz gazu.


Tutaj odrazu widac zla regulacje gazu, mi pali gazu dokladnei tyle samo co benzyny na trasie nawet mniej o jakies 0,5l.

gelanda pisze:
Jak dla mnie gaz juz nie istnieje, samochody benzynowe sa na benzyne i juz


Z tego samego zalozenia wychodza koncerny paliwowe dlatego tak ciezko wdrazane sa nowoczesniejsze paliwa w tym LPG i CNG.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 6:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Tutaj odrazu widac zla regulacje gazu, mi pali gazu dokladnei tyle samo co benzyny na trasie nawet mniej o jakies 0,5l.


W tym momencie juz mnie to nie interesowalo, w gazie jest cos ciagle zle, a to to, a to tamto, zle dobrane cos tam, wystarczy wymienic cos za 100zl, albo cos tam dolozyc.
Nie czytam az tyle postow ze komus strzela na benzynie, albo ze komus gasnie jak zwalnia. Place za benzyne, ale w tym zawiera sie takze oplata za swiety spokoj.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 6:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
W tym momencie juz mnie to nie interesowalo, w gazie jest cos ciagle zle, a to to, a to tamto, zle dobrane cos tam, wystarczy wymienic cos za 100zl, albo cos tam dolozyc.


To sprowadza nas znow do sprawy przygotowania gazownikow ktore jest delikatnie mowiac mizerne.

gelanda pisze:
Nie czytam az tyle postow ze komus strzela na benzynie, albo ze komus gasnie jak zwalnia


Jeszcze malo czytales [zlosnik], ja spotkalem sie z opinia - nie jezdzi ci silnbik na benzynie to zamontuj gaz. Dotyczy to szczegolnie starych ukladow wtryskowych i gaznikow.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 11:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
gelanda pisze:
Mialem juz kilka Mercedesow z gazem, zawsze niby wszystko bylo dobrze, ale potrafily sie pojawiac spadki obrotow, problem z odpaleniem itp. Generalnie sie jakos jezdzilo, bo pozornie bylo tanio.


Dokładnie jakoś się jeździło ...

MERCEDES 4 EVER pisze:
a o czym tu dyskutowac jak to była 1 generacja w aucie w ktorym niedopuszczalna jest instalacja gazowa ktora powoduje wypełnienie gigantycznego kolektora ssacego ze zmienna geometrią mieszanką palną to było wiadome.To tak jak by lac do diesla nieprzefiltrowany olej po frytkach i miec pretensje do OR ze uszkadza silnik... poprostu ten silnik tylko wtrysk gazu i nic wiecej.


Niestety taka była zamontowana i taka jeździła przez ... 10 miesięcy. Mówiąc szczerze mam teraz w poważaniu która to będzie generacja. Gaz już nie zawita u mnie w samochodzie.

gelanda pisze:
Z instalacji gazowej nie zostal ani jeden fragment, bo zawsze jakos zaburzala mi porzadek.
Samochod chodzi jakos lepiej


Jak już pisałem wcześniej, silnik po zdjęciu gazu i przejechaniu pirwszych 1000 km na benzynie odżył. Zaczął mieć moc, ciszej chodzi i naprawdę jest dużo lepiej.

gelanda pisze:
Wole placic wiecej, ale na benzynie mam duzo wieksze poczucie komfortu.


Poczucie komfortu wsiadając do samochodu, wiedząc, że po drodze nic nie strzeli, wąż z rzeźbionym układem chłodzenia nie puści na cybancie itd itp

gelanda pisze:
Jak dla mnie gaz juz nie istnieje, samochody benzynowe sa na benzyne i juz


[ok]

Jakoś dziwnie mi to powiedzieć, ale w całej rozciągłości popieram każde słowo jakie napisałeś w tym poście.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 19, 2007 12:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
roadrunner pisze:
Tutaj odrazu widac zla regulacje gazu, mi pali gazu dokladnei tyle samo co benzyny na trasie nawet mniej o jakies 0,5l.


Jakim prawem?!

Nie podwazajac prawdziwosci slow ani nie umniejszajac przyjemnosci wynikajacej z takiej obserwacji [zlosnik] ...
Przeciez to jest niemozliwe bez jazdy na ubogiej mieszance i wiążącym sie z tym ryzykiem. Chyba ze to bene chleje jak [alkoholik] , ale nie wierze ze ty bys dopuscil do takiej sytuacji.
Jest na to jakies wyjasnienie [pytanie]

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 19, 2007 12:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 16, 2007 10:30 am
Posty: 70
Lokalizacja: Gdańsk
Tez moge powiedziec ze nastepne auto jakim bede jezdzil , gazu miec nie bedzie, chyba ze bede pokonywał jakies mega odległosci, ale i to niekoniecznie. Strzały, obroty, wysokie spalanie...I przez n lat po odwiedzeniu miliardów speców, instalowaniu jakichs dziwnych cwancyków czlowiek nadal nie moze ufac ani instalacji , ani ww specom. Jakbym sam był rzezbiarzem to moze i bym sie w to bawił, ale tak to nie polecam.

_________________
190E 1.8 + LPG IIgen , '91 , 374k km


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 19, 2007 12:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
A tak wrzucę żeby wam troche w wątku zamieszać ;-)

http://www.ekogas.de/galerie.php?galeria=mercedes.php
http://www.ekogas.de/galerie.php?galeria=bmw.php-
http://www.autogastechnik.net/images/in ... ster.html#
http://www.autogastechnik.net/images/in ... mx-8.html#
http://www.ekogas.de/galerie.php?galeria=bmw.php

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 19, 2007 9:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
mMm2 pisze:
Jest na to jakies wyjasnienie


Dobra regulacja zwlaszcza ta srubka od czulosci reduktora, czyli w skrocie nie zalewa mi silnika przy kazdym dodaniu gazu. W efekcie auto bardzo dobrze przyspiesza i malo pali.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 19, 2007 9:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
roadrunner pisze:
Dobra regulacja zwlaszcza ta srubka od czulosci reduktora, czyli w skrocie nie zalewa mi silnika przy kazdym dodaniu gazu. W efekcie auto bardzo dobrze przyspiesza i malo pali.


LPG jest duzo mniej kalorycznym paliwem od benzyny.
Samochod poruszajac sie ze stala predkoscia, zuzywa pewna stala ilosc energii. Wiec zeby samochod zachowal sie podobnie w powtarzalnych warunkach, to potrzebuje do dzialania zawsze tyle samo energii bez wzgledu na to czy bedzie ona pobierana z lpg czy benzyny. Z powyzszych wynika prosty wniosek, ze potrzeba wiecej lpg, zeby samochod mial osiagi takie same jak z benzyna.
Pisze to dla tych, ktorzy sa niezaznajomieni z teoria.*

Rozumiem, roadrunner, ze twoje ustawienia sa satysfakcjonujace i wszystko dziala. Ale nie o zagadnienia pokretel i regulacji mi chodzilo kiedy pytalem o wytlumaczenie tego "fenomenu", ale o zwiazek z tym, co tu wyzej napisalem.

*) Problem zwyklych niezorientowanych zjadaczy chleba bierze sie glownie z tego, ze zakladajac instalacje gazowa nastawiaja sie na maksymalne oszczednosci, do czego przychyla sie mechanik i w efekcie mieszanka jest ustawiona maksymalnie ubogo i zaczynaja wychodzic kwiatki.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 19, 2007 9:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
mMm2 pisze:
Samochod poruszajac sie ze stala predkoscia, zuzywa pewna stala ilosc energii. Wiec zeby samochod zachowal sie podobnie w powtarzalnych warunkach, to potrzebuje do dzialania zawsze tyle samo energii bez wzgledu na to czy bedzie ona pobierana z lpg czy benzyny


tle co jest roznicy w kalorycznosci to masz utrate na mocy- zeby uzyskac te sama moc musisz zuzyc wiecej paliwa jednak zeby to osiagnac musialbys tez dac wiecej powietrza. Czyli uzyskujesz mniejsza moc a spalanie jest takie samo. Spadek mocy praktycznie nie jest wyczuwalny.

Cytuj:
Pisze to dla tych, ktorzy sa niezaznajomieni z teoria


Teraz juz wiesz jaka jest teoria. Przy zachowaniu takiego samego wspolczynnika lambda nie ma prawa byc zwiekszonego spalania za to faktycznie moze byc mniej mocy choc ja tego za bardzo nie odczuwam, przy zwiekszeniu dawki ponad miare bedziesz mial zwiekszone spalanie i odczuwalny spadek mocy przy zubozeniu spalanie moze sie zmniejszyc - choc nie musi za to autko nie bedzie chcialo sie wkrecac na wysokie obroty.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 19, 2007 11:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Jak pisalem poprzedniego posta to mialem tez wywod o tlenie, ale go wywalilem bo by mnie ktos odsądził od czci i wiary.

Ale mam powod zeby to teraz tu wstawić [zlosnik] .

W silniku spalinowym chodzi o spalanie tlenu. Piszesz o paliwie i utracie mocy, ale paliwo bez powiazania z tlenem nie ma absolutnie nic do rzeczy. Paliwo samo z siebie nie daje energii, to ilosc tlenu spalonego w reakcji z paliwem daje energie*1)

Paliwa o mniejszej kalorycznosci zuzywaja po prostu mniej tlenu podczas spalania.
I teraz zalozmy, ze przy stalej predkosci silnik zasysa caly czas te sama ilosc powietrza do cylindrow. Zadaniem silnika jest spalic wszystko co zostalo zassane. I tak (mieszanka stechiometryczna):
- do spalenia 1kg benzyny potrzeba 14.7kg powietrza
- do spalenia 1kg lpg potrzeba około 15.5kg powietrza, w zależności od składu LPG.

ALE, ale [usmiech]
Mądra Książka pisze:
Paliwo LPG charakteryzuje się większą o ok. 7% wartością opałową odniesioną do jednostki masy. Masa właściwa LPG (w stanie skroplonym) jest mniejsza niż benzyny o ponad 30%, stąd wartość opałowa LPG odniesiona do jednostki objętości jest o ok. 20% mniejsza niż benzyny.

Mówiąc prosto - do całkowitego spalenia powietrza w cylindrze potrzeba 20% wiecej LPG niż benzyny. I to się przekłada na uzyskanie podobnej energii ze spalania, a to sie dalej przeklada na podobne osiągi i prędkości...

roadrunner pisze:
tle co jest roznicy w kalorycznosci to masz utrate na mocy- zeby uzyskac te sama moc musisz zuzyc wiecej paliwa jednak zeby to osiagnac musialbys tez dac wiecej powietrza.

to czego dodać a czego odjąć jest opisane wyżej
roadrunner pisze:
Czyli uzyskujesz mniejsza moc a spalanie jest takie samo. Spadek mocy praktycznie nie jest wyczuwalny.

+
roadrunner pisze:
Przy zachowaniu takiego samego wspolczynnika lambda nie ma prawa byc zwiekszonego spalania

I tu jest pies pogrzebany.
Podajesz LPG tyle co benzyny, a powietrza do cylindra tez jest wciagane tyle co zawsze. LPG w ilosci takiej jak benzyna jest niewystarczajace do spalenia calego powietrza (tlenu), choc samochod jedzie i ma mniej mocy - prawda. Ale to jest mieszanka uboga i z tym sie trzeba zgodzic. Kazdy wie co dalej [zlosnik]
Teraz drugi pies pogrzebany - przy tych ustawieniach sonda lambda nie ma prawa wskazywac poprawnego spalania bo do wydechu leci niespalone powietrze. Dla niezorientowanych: sonda lambda po wykryciu niespalonego powietrza zwieksza dawke paliwa dla nastepnych cykli - stąd się bierze większe spalanie.

UFFFFffffff
Mam nadzieje ze teraz juz wszyscy wiedza o co mi chodzilo i ze nikt sie nie obrazi za ten wyklad [zlosnik] .
Roadrunner - podejzewam ze moze twoj samochod bral ociupine za duzo benzyny, teraz bierze tyle samo LPG a miesznka przez to nie jest zubozona w nadmiernym stopniu. Nie wiem jaka masz instalacje - moze male wahania sondy gina gdzies w szumie calej instalacji.

Ide bo mnie glowa boli :o [zlosnik]



*1) dlatego systemy z turbina spalaja wiecej. Im wiecej powietrza tloczy turbina tym wiecej paliwa trzeba podac zeby spalic powietrze.
Inna ciekawostka dla zrozumienia problemu to gasnica CO2. Taka gasnica powoduje rozrzedzenie tlenu a zwiekszenie ilosci niepalnego CO2. Brak tlenu = brak ognia... w zasadzie kazdy sposob gaszenia sprowadza sie do tego zeby ograniczac doplyw swiezego powietrza do ognia.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł: 1
Post: ndz maja 20, 2007 12:13 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Panowie, o co chodzi. Kolega WeebShut miał po prostu złą instalację. Gdyby to był wtrysk sekwencyjny to pewnie do tej pory by jeździł ;-)


Na górę
 Tytuł: Re: 1
Post: ndz maja 20, 2007 12:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Jarzyn pisze:
Panowie, o co chodzi. Kolega WeebShut miał po prostu złą instalację. Gdyby to był wtrysk sekwencyjny to pewnie do tej pory by jeździł ;-)


to moja wina, przepraszam, zrobilem maly hi-jack wątku dla zaspokojenia mojej ciekawosci

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 1:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
mMm2 pisze:
W silniku spalinowym chodzi o spalanie tlenu. Piszesz o paliwie i utracie mocy, ale paliwo bez powiazania z tlenem nie ma absolutnie nic do rzeczy. Paliwo samo z siebie nie daje energii, to ilosc tlenu spalonego w reakcji z paliwem daje energie*1)
przepraszam za off-topic, ale zaczynamy błądzić...
definicja pojęcia "Spalanie"
musiałem to przytoczyć, bo jeszcze jakiś przyszły maturzysta na to wpadnie i potem napisze coś takiego na egzaminie ;)

TO NIE TLEN SIĘ SPALA, TO RÓŻNE ZWIĄZKI SPALANE SĄ W TLENIE!

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl