MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 20, 2007 10:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 02, 2007 12:22 am
Posty: 73
Lokalizacja: Katowice
Witam, po usunieciu instalacji gazowej auto zaczelo palic horrendalne 25L na 100km. Poniewaz to nowy nabytek, wymienilem wszystkie plyny, filtry. Cisnienie paliwa - ok, kompresja - ok. Zlozylem wizyte Panu Tomaszowi - lokalny mercedesowy guru, ktory pieknie ustawil zaplon, wchodzi na obroty super, na wolnych podobnie, zniknely kleby czarnego dymu, pojawiajace sie po dodaniu gazy, generalnie poprawila sie kultura pracy silnika. Ale pali jak palil. Przeczyscilem katalizator, ktory i tak byl martwy, zalozylem nowe wtryski (Bosch) - bez zmian. Przy okazji okazalo sie, ze sonda lambda byla odlaczona, ale w innym miejscu, przy okazji podobnego tematu ktos tlumaczyl, ze nie powinna ona miec wplywu na spalanie (moja jest wpieta przed katalizator). Auto trzyma temperature, stan oleju i cisnienia - stale. Nie ma zadnych wyciekow paliwa, licznik sprawdzony. A pali strasznie. Moze macie jakis pomysl?
Pozdrawiam,
kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 11:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
momasz pisze:
lokalny mercedesowy guru, ktory pieknie ustawil zaplon, wchodzi na obroty super


Jak to niby zrobil? Ten silnik nie posiada regulacji zaplonu jedyne co mozna zrobic to podzialac tym pokretlem od oktanow.

momasz pisze:
przy okazji podobnego tematu ktos tlumaczyl, ze nie powinna ona miec wplywu na spalanie (moja jest wpieta przed katalizator)


no tak w koncu daje ona sygnal ktory ma wplyw na dawke paliwa to jak miala by wplywac na spalanie [zlosnik]

momasz pisze:
zalozylem nowe wtryski (Bosch)


A co bylo ze starymi?

momasz pisze:
Moze macie jakis pomysl?


Przyjedz do Szczecina wyjdzie Cie taniej niz korzystanie z uslug tego guru, lub do Chelma do Juranda - tam chyba masz blizej.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 2:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 02, 2007 12:22 am
Posty: 73
Lokalizacja: Katowice
Ok, byc moze to nie byl zaplon. Dlugi imbus w dziure w obudowie filtra powietrza - to robil. W innym miejscu tego forum jest dyskusja na temat roli sondy lambda w tym systemie - KE-tronic. Po usunieciu katalizatora ludzie wywalaja sonde, odlaczaja sygnal. Nic sie nie zmienia - to wyczytalem. Powtarzam. Wiec co jest.? Ma ona podstawowy wplyw lub tez i nie ma na ustalanie skladu mieszanki? Po wyrzuceniu katalizatora. W tym systemie.
Pozdrawiam,
kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 3:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
momasz pisze:
Dlugi imbus w dziure w obudowie filtra powietrza


regulacja składu mieszanki, ale czy był podłączony analizator spalin?

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 3:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
momasz pisze:
Po usunieciu katalizatora ludzie wywalaja sonde, odlaczaja sygnal. Nic sie nie zmienia


Niby byly KE i bez sondy lambda jednak posiadaly inne sterowniki i troche inaczej pracowaly. Sonda ma za zadanie korekcje dawki paliwa jesli jest ona zbyt bogata lub uboga. KE naprawde niewiele rozni sie od starego mechanicznego K troche zmieniono zasade dzialania i zamiast czysto mechanicznego doboru dawki paliwa wprowadzono kilka elektronicznych elementow ktore jednak spelniaja te sama funkcje co inne urzedzenia w K. I tylko sonda (pomijajac temperature itp ktore juz w czesie gdy silnik jest cieply pozostaja niemalze bezzmienne) jest czynnikiem ktory informuje sterownik o tym ze mieszanka jest zbyt bogata lub zbyt uboga. Na dobra sprawe jesli masz uszkodzony czujnik temp. i silnik dostaje za duzo paliwa to sonda da znac ze trzeba ta ilosc zminejszyc. Oczywiscie jesli masz zupelnie zle wyregulowany rozdzielacz to i sprawna sonda nie pomoze bo mozliwosc korekcji dawki nie jest az tak wielka.

momasz pisze:
Dlugi imbus w dziure w obudowie filtra powietrza


To jest regulacja skadu miesznki- powiedzmi czy przy tym odlaczal przekaznik taki z dwoma bezpiecznikami lub wyciagal bezpieczniki?

regulacje tego wtrysku powinno rozpoczac sie od sprawdzenia dzialanie i regulacji potencjometru klapy spietrzajacej to on najczesciej odpowiada za nierowna prace i duze spalanie.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 12:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Nie chce Cie straszyc ale podobno LPG i K-Jetronic to bilet w jedna strone . (tak gadaja) Jezeli jezdziles dlugo na LPG mogles zalatwic rozdzielacz paliwa (brak smarowania benzyna podczas jazdy na LPG)
Jeszcze takie banalne pytanie : Czy usunales wszystkie kryzy dlawiace , miksery itp. wynalazki czesto stosowane przy zasilaniu LPG ?
Najlepiej by bylo zmienic rozdzielacz na jakis inny i sprawdzic spalanie, chociaz wiem ze jest to taka trudna rada , bo skad pozyczyc rozdzielacz ? Pozdrawiam i zycze milego powrotu do zdrowia twojej gwiazdy.
Moze Ci sie przyda ten link : http://w114-115.org.pl/forum/cms_view_article.php?aid=9

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 3:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Witam.
Też słyszałem, że LPG i mechaniczny wtrysk to nie zbyt dobre zestawienie. Kolega momasz ma auto z KE-jetronic. Wydaje mi się, że nie jest tak źle ponieważ przy zasilaniu LPG odłączana jest pompa paliwa która ma zawór zwrotny. Dzięki temu benzyna jest w rozdzielaczu pod ciśnieniem (wprawdzie nie przepływa ale jest i smaruje). W układzie jest regulator ciśnienia który utrzymuje odpowiednie ciśnienie podczas pracy pompy a po jej wyłączeniu zmniejsza je na tyle aby zamknęły się wtryskiwacze.
Oczywiscie cisnienie to spadnie (przez wtyskiwacz rozruchowy) jesli bedziemy odpalać zimny silnik na LPG.

Pozdrawiam

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 12:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 02, 2007 12:22 am
Posty: 73
Lokalizacja: Katowice
Oszaleje, juz kilka razy slyszalem, ze w moim ukladzie nie ma wtrysku rozruchowego!!!!! Powtarzam, co slyszalem. Na gazie przejechal max. 25kkm. Wszystkie elementy tego ukladu zostaly usuniete. Dzisiaj uruchamiam sonde i jade do Boscha na regulacje. Jestem neptyk w tym temacie, ale zbieram wszelkie info, bom ciekawy, nie ufam mechanikom (nie bede ich korygowal, ale bede mial ogolne pojecie co robia i mowia). Dam znac co sie dzieje, poniewaz smiem twierdzic, ze to ciekawa sprawa.
Dziekuje za zainteresowanie.
Pozdro,
kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 26, 2007 4:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 02, 2007 12:22 am
Posty: 73
Lokalizacja: Katowice
Przy obrotach, na wolnych 600-800rpm pokazuje 0.7-0.8%CO. Sonda pracuje. Przy takim ustawieniu wolnych obrotow silnik pracuje na wolnych rowno. Cicho. Po dodaniu obrotow do 2000-3000rpm spalanie idzie i stoi na 7-8%CO. Auto nie ma mocy. Z rury nie leci nic - zaden dym.Proba zejscia z CO do 0.5% na wolnych, daje obroty ok.500rpm, ale silnik zaczyna przerywac. Wydaje sie byc za malo. To tyle na razie. Sonda caly czas pracuje. Jest sprawna.
Pozdro,
kuba


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl