MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 23, 2007 12:22 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr maja 23, 2007 12:01 am
Posty: 3
Witam, ostatnio zaobserwowałem:
1. W cieplejsze dni temperatura przy normalnej jeździe po mieście oscyluje w granicach 100 stopni C, na trasie wynosi 80C.
2. Podczas postoju na włączonej klimatyzacji wiatrak przy chłodnicy załącza się dopiero po jakimś czasie i uzyskaniu 100 kilku stopni C.
3. Przy załączonej klimatyzacji auto traci na mocy i zaczyna więcej palić.

Czy 1. to normalne objawy cieplejszych dni??
Dodam że niedawno wymieniłem na oryginalną ceramiczną kostkę za prawą lampą. Poprzednia się rozpadła, czy może to mieć wpływ na zachowanie temperatury?Silnik 2.0 100kw, klima automatyczna.

Proszę o pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 23, 2007 11:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
czesc
To co opisałeś to nie sa problemy tylko normalne zachowanie sie auta z klimą, wiec nie masz sie co stresowac [zlosnik]

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 23, 2007 5:32 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr maja 23, 2007 12:01 am
Posty: 3
Problem rozwiązany, niewielki spadek mocy i większe spalanie to normalne przy klimie, jednak u mnie palił 16L na miesice (2L benzyna).
Do tego znaczny spadek mocy, mało wydajna klima.
Problem był tego typu że wiatrak nie kręcił sie od klimatyzacji, jedynie visco. Włączał się dopiero po uzyskaniu około 100 paru stopni celciusza.
Słowa fachowca: "wiatrak chodził tylko na 2 biegu".

Przyczyna: spalony opornik klimatyzacji automatycznej, porcelanowa kostka za lewą lampą, koszt 80pln,wymiana -> 3 śróbki:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 24, 2007 12:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Sugerujesz, ze po wymianie porcelanki spadlo spalanie?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 24, 2007 5:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 24, 2007 1:08 pm
Posty: 42
Lokalizacja: mazowieckie, gm. Jabłonna
Nie dziala Ci 1 bieg, bo u mnie podczas postoju przy wlaczonej klimatyzacji wiatrak przy chłodnicy zalacza sie od razu na 1 bieg.
Ten fachowiec to Ci naprawil i juz dzialaja obydwa biegi?
pozdrawiam

_________________
124 300D 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 24, 2007 10:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr maja 23, 2007 12:01 am
Posty: 3
MarcinC ma racje, wiatrak nie chodził na 1 biegu.

Okazało się iż przyczyną moich problemów z autem było to że wcześniej obudowa popękała i zablokowała śmigło wiatraka. Wiatrak sie nie kręcił.
Wywaliło bezpiecznik i przy okazji opornice.

Sprężarka powodowała większy opór, a co za tym idzie wiecej paliło auto
Fachowiec mi podał przyczyne, kupiłem kostkę porcelanową(opornica, koszt 80plnów-oryginał) i ją wymieniłem. Wymiana polegała na wykręceniu 3 śrubek.Spalanie zmalało na włączonej klimatyzacji. Porzednio brał 16L!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 11:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Z ciekawosci, jaka rezystancje powinna miec porcelanka?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 12:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Jak myślicie? Czy doraźnie można ten opornik zmostkować??

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 12:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
gepcio124 pisze:
Jak myślicie? Czy doraźnie można ten opornik zmostkować??

W efekcie uzyskasz to ze wiatrak na 1 i 2 biegu bedzie dzialal tak samo (tak jak na 2). Opornik jest po to aby spowolnic wentylator.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 12:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Nie wydaje mi sie by był to najlepszy pomysl, zmieni sie charakterystyka pradowo napieciowa...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 12:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Xytras pisze:
Nie wydaje mi sie by był to najlepszy pomysl, zmieni sie charakterystyka pradowo napieciowa...

No właśnie o to mi chodziło.
Mam to samo. Opornik zamówiony. Czekam do poniedziałku. [oczko]

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 12:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Xytras pisze:
Nie wydaje mi sie by był to najlepszy pomysl, zmieni sie charakterystyka pradowo napieciowa...



I napieciowo-obrotowa tez sie zmieni [zlosnikz]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 1:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja tam bardziej majacze z czysto elektronicznego punktu widzenia, ale oczywiscie zmieniajace sie napiecie zmieni rowniez obroty [ok]


Oczywiscie idac tym tokiem wszystko sie zgadza, brak opornicy oznacza brak spadku napiecia na niej, czyli wentylator bedzie pracowal na pelnych obrotach, dopiero po jej dolaczeniu pojawi sie spadek i nizsze napiecie dla wentylatora ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 2:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 24, 2007 1:08 pm
Posty: 42
Lokalizacja: mazowieckie, gm. Jabłonna
to ja mam pytanie przy jakiej temperaturze wlacza Wam sie wiskoza, ja auto mam od niedawna i nie wiem. Z tego co zaobserwowalem to chyba nie wlacza sie jak jest 100 stopni, bo chyba bylo by mocna slychac zalaczony przez wiskoze wentylator?

_________________
124 300D 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 6:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 26, 2006 1:04 am
Posty: 57
Lokalizacja: Łódź
A ja mam pytanie odnosnie wentylatora w moim mietku 190E 1.8
problem polega na tym ze wentylator zalacza mi sie dopiero przy ok 120 `C
wiec juz sam nie wiem co jest grane
teraz piszecie ze wiatrak ma jakies 2 biegi wiec zglupialem
moze i u mnie spalilo sie cus i nie chodzi na 1 biegu

a i jeszcze 1 nie mam klimy choc chetnie bym sobie ja zalozyl ale nigdzie nie moge znalesc uzywanej do zakupu
pozdrawiam

_________________
190E 1.8 '90r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl