MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 22, 2007 6:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Mam taki problem z moim 300D aut, otóż sprawdziłem ostatnio poziom na bardzo nagrzanej skrzyni (po korkach) i okazał się znacznie większy niż maks. Olej uzupelniałem w zimie, po naprawie napędu szybkościomierza i wtedy po krótkiej jeździe (za krótkiej, teraz już wiem :oops: ) był poziom nieco ponad stan, więc zostawiłem tak. Teraz jest znacznie cieplej i siłą rzeczy poziom większy. teraz pytania:

1. Jak może wpłynąć na skrzynię jeżdżenie z olejem ponad stan (poza wywaleniem go przez jakieś połączenie)?
2. Jak taki za duży poziom wpływa na pracę skrzyni czy to może być przyczyna, że: na zimnej, jak jest niski stan to działa dobrze, jak się nagrzeje to zaczyna szarpac trochę i kicdown robi się leniwy, a czasem wogole nie reaguje?
3. Jaka objętość oleju jest od kreski max do dolnej, na bagnecie (fajnie by było orientacyjnie wiedzieć, ile mam odessać)?

P.S. olej czysty, nie śmierdzi spalenizną, także getreibe raczej OK.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 7:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
czmiel pisze:
na bardzo nagrzanej skrzyni


sprawdz w normalnej emp. pracy tak jak sie powinno robic bo moze sie okazac ze nie musisz nic spuszczac. Od min do max jest ok. 0,5l

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 7:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Dzieki za odpowiedź. :-)
Jest jedno ale: ale ja jestem niemal pewien, że poziom jest jednak za wysoki, bo rzeczywiście wlałem wtedy więcej niż straciłem (a że było tylko niewiele więcej niż poziom, to nie odciągałem, a przjazd był z 2 km w dosyć chłodnym otoczeniu, najgorsze, że nie sprawdziłem ile było na bagnecie przed rozebraniem "dupki" skrzyni). Zostaje jeszcze odpowiedź na pyt 1 i 2, czy ktoś wie? :-) może roadrunner? ;-)

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 7:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Zamiast teoretyzowac - jesli juz jestes pewien ze masz za duzo - podjedz gdzies gdzie odsysaja olej albo sam strzykawka przez wezyk igielitowy odessij ze 200-300ml.
To co opisales moze byc spowodowane za duzym cisnieniem (w zwiazku z zawysokim stanem) ale moze tez nie miec zadnych skutkow a twoje problemy maja inna przyczyne. Wszystko zalezy od tego ile za duzo tego oleju jest.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 7:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Duuuuuużo za dużo, bo jak sprawdzałem to było z 1,5 stanu ponad stan :oops: mam nieco lepszy patent od strzykawki - słoik z 2 weżykami :-)

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 23, 2007 12:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 2:04 pm
Posty: 67
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
nadmiar oleju w skrzyni moze powodowac jakies zakłócenie w jej pracy i trzeba ten nadmiar usunąc, kontrolę poziomu oleju nalezy wykonywac przy temperaturze silnika ok 80*C przy pracującym silniku na biegu jałowym i wtedy ten moziom powinien sie znajdowac miedzy min a max, róznica miedzy min a max to ok 0,3L

_________________
TYLKO MERCEDES ( W201 2.0D z ASB / W203 2.2CDI)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 23, 2007 1:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
czmiel pisze:
Duuuuuużo za dużo, bo jak sprawdzałem to było z 1,5 stanu ponad stan :oops: mam nieco lepszy patent od strzykawki - słoik z 2 weżykami :-)

Pozdrawiam


Też tak robiłem i jest to dobre szybko można sie nadmiaru pozbyć.

Przy okazji ASB mam pytanko odnośnie ubywania oleju, niby wszystko jest ok skrzynia suchutka nigdzie nie cieknie ale systematyczne w małych ilościach oleju ubywa i co jakiś czas muszę go dolać, gdzie szukać jeszcze przyczyny. Najgorsze jest to, że nigdzie nie zostawia śladów wypływania oleju. Parokrotnie mechanika prosiłem aby obcykał czy nie ma gdzieś wycieku ale i on nic nie znalazł, jedno co zrobił to dokręcił wężyk elastyczny przy chłodnicy który jest wilgotny, ale raczej z oleju silnikowego bo jest to za lepkie jak na olej ze skrzyni i jest koloru czarnego.


Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 23, 2007 8:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Wymyj dokładnie silnik, to się dowiesz. Nie wiem, czy dobrze kombinuję, ale jeśli będzie uszkodzony modulator i olej dostaje się do układu podciśnienia to też może go ubywać.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 24, 2007 7:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
A jakie są objawy uszkodzonego modulatora?
I ewentualnie jeśli mogą prosić o jakiś rysunek poglądowy, żebym wiedział w której części skrzyni go szukać.
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl