MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 1:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
WeebShut pisze:
układ mam w zupełności sprawny, pompa działa jak należy, termostat sie otwiera, płynu chłodzącego nie brakuje

No i cieszę sie Twoim szczęściem! :lol:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 8:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Jest jeszcze taka kwestia, ze wielu z nas jezdzi na LPG. LPG ma wyzsza temperature spalania, takze wskazania w przypadku zasilania LPG moga byc nieco wyzsze niz na Pb. Pozdrawiam.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 28, 2007 8:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Odgrzewam temat do 100st. :roll: , jadąc sobie dzisiaj ( w Łodzi było ok 30 stopni ), temperatura na trasie utrzymywała się jak zwykle w okolicach 85 st. po wjechaniu do Brzezin gdzie się trochę korkowało wzrosła mi do 100 i jakos długo nie chciała zejść. Miałem włączoną klimę ale przy tych zegarowych 100 stopniach wentylator się nie włączał. Niewiele też pomagało gdy go przegazowałem, dopiero jak wyjechałem z tych korków spadła do normy ( dodam że te 100 stopni utrzymywało się jakieś 10 minut podczas tych przestojów ) :roll: .Wracając zaczęło się dziać dokładnie tak samo, czyli w korkach 100 i brak włączenia wentylatora, po wyjechaniu na trasę dosc długo trwało zanim opadła do normy, później po wjeździe do Łodzi sytuacja analogiczna czyli wzrost do 100 i przy przejazdach od świateł do świateł niewielki spadek. Płyn w normie, termostat do tej pory działał bez szwanku, moje podejrzenie ( poza standardowym wisko i ewentualnie pompą ) to coś nie tak w tym wiatraku od klimy. Dodam jeszcze że ta "mała" chłodnica którą ( jak się domyślam ) powinien schładzać wiatrak była zimna :-? . Pytanie czy mogło coś się stać od tej temperatury, i druga sprawa czy według tego opisu cos jest nie tak z tą całą klimą?

Dla zobrazowania:
Obrazek
Obrazek

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 28, 2007 8:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja tez zauwazylem, ze po zamontowaniu gazu temperatura poszla nieco w gore (przy jezdzie na LPG oczywiscie). A i w korakch teraz wskazowka duzo szybciej idzie do granicy 100 stopni.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 28, 2007 8:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Nie mam LPG, to są wskazania na benzynie własnie :roll:

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 28, 2007 9:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Ja w zeszlym roku tez tak mialem nie nagle ale dosc zdecydowanie w korkach temperatura szla troche ponad wskaznik 100 stopni...po czym delikatnie jak sie tylko ruszylo temperatura spadala...

...i znow jakos na forum czytalem ze temp. moze sie podnies do cos kolo 105 czy moze nawet 110 bo wtedy dopiero sie wiatrak wlacza...albo powyzej 2500 obrotow...

...uswiadomcie mnie czy prawde mowie czy glupoty gadam (silnik M102)

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 28, 2007 10:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 19, 2005 5:35 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Hell
Z nasza W126 560 tez jest taki problem, jedziesz jest 80-85, stanelismy pod makiem w czeladzi - 3 minuty prawie 110 przy włączonej klimie, wyłaczona klima i spada n 100. Zgłupialem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 28, 2007 11:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
a dodam w sprawie gazu, że LPG ma wyższą temperaturę spalania dlatego na gazie trochę szybciej się wszystko dzieje co związane z temepraturką ;)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 28, 2007 11:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
TESTOR pisze:
Z nasza W126 560 tez jest taki problem, jedziesz jest 80-85, stanelismy pod makiem w czeladzi - 3 minuty prawie 110 przy włączonej klimie, wyłaczona klima i spada n 100. Zgłupialem.


No właśnie, czyli może jednak tak ma być, jeśli te 100 stopni nie jest oznaczone na czerwono, to nie jest to " patologia".

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 11:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 17, 2006 9:23 am
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
U mnie dokładnie ta sama sytuacja, a jeszcze mam mały wyciek przy chłodnicy dolewałem co i rusz wody teraz nie mogę z klimy korzystać wcale, bo po przekroczeniu 85 stopni gotuje się woda w chłodnicy.

_________________
W126 500SE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 2:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Galet mam nadzieję, że woda, miałeś w domyśle jakis płyn chłodniczy?

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 2:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Cytuj:
No właśnie, czyli może jednak tak ma być, jeśli te 100 stopni nie jest oznaczone na czerwono, to nie jest to " patologia"


Jak pamietam w instrukcyji do Opla Vectry 2,0 Ecotec to 110 stopni czy nawet 120 bylo uznawane za normalna temperature latem w korku - pOple tlumaczyl sie ze wewnatrz ukladu jest inne cisnienie wiec temp. moze byc wieksza, co nie jest glupie....

...wiec moze i w MB jest podobnie, ze dopiero te 120 stopni jest niedobre...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 3:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Czy jesteście daltonistami i nie widzicie czerwonego pola powyżej 120 styopni? Podstawa to jeździmy na dobrym płynie i jeżeli wskazówka faktycznie będzie zbliżać się do 120 stopni to może być niepokojące (wtedy najlepiej włączyć ogrzewanie jeżeli ktoś bardzo panikuje), sytuacje kiedy wskazówka jest poniżej 120 stopni są w normie. [zlosnik] To czym jeździcie to nie POLONEZY w końcu.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 3:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
georem pisze:
Czy jesteście daltonistami i nie widzicie czerwonego pola powyżej 120 styopni?


A czy ja napisałem że ono jest szare?????

Pozatym jeżdżę tym samochodem już piąty sezon letni i takie coś do tej pory nie miało miejsca żeby tak szybko łapał i tak trudno schodził z tej temperatury.

georem pisze:
jeżeli wskazówka faktycznie będzie zbliżać się do 120 stopni


...i właśnie wg. mojej oceny zaczęła się zbliżać, stąd moje pytanie...

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 3:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
matrix pisze:
...i właśnie wg. mojej oceny zaczęła się zbliżać, stąd moje pytanie...


W opisie wyraźnie napisałeś, że jest w okolicach 100 więc do 120 to jeszcze 20 stopni, jeżeli będzie krytycznie to jest jeszcze wentylator (wentylatory) od klimatyzacji. Możesz odpalić auto i obserwować czy się załączy wisko, jeżeli wciąż będziesz zaniepokojony to może być termostat lub już mało wydajna chłodnica. W końcu to V8 i one potrzebują wydajnej chłodnicy. Moim zdaniem przy temperaturach powyżej 30 stopni i postajach w korku wysokie temperatury są normalnym objawem.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl