MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 30, 2007 10:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam,

Mam pytanko poniewaz czasem na zimnym silniku slychac charakterystyczy klekocik tak jakby pod maska pracowal diesel, no moze troche cichszy, wystarczy ze silnik troszke sie rozgrzeje i objaw znika potem juz tego nie ma. Ciekawe jest to, ze problem nie zawsze wystepuje gdy silnik jest zimny dlatego ciezko mi to zdiagnozowac - wpadlem na pomysl popychacza co wy na to ? :) - czy moze jakie inne sugestie ?

Pozdrawiam.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: śr maja 30, 2007 10:40 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witaj!
tez stawialbym na popychacze hydrauliczne. charakterystyczne klekotanie w benzynowych silnikach to ich sprawka przy wiekszych przebiegach.

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 10:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
A jaki w takim razie moze byc koszt wymiany tego ustrojstwa - i czy jest to skomplikowane ? I jakie skutki moze wywolac taki wadliwy popychacz ?

Pzdr.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 10:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A olej pewnie mineralny...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 10:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Olej mineralny a powinien byc polsyntetyk twoim zdaniem ? - ja go jeszcze nie zmienialem ale mam zamiar niedlugo to co zalac innym ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 10:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Klekot na zimnym silniku przy mineralu, szczegolnie przy niskich temperaturach zewnetrznych to norma - zanim ten olej zrobi sie wystarczajaco plynny, zeby do rozrzadu doplynac to troche czasu mija.
Ja jestem stanowczo zwolennikiem olei syntetycznych nawet do bardzo starych silnikow. Oczywiscie istnieje ryzyko - jezeli silnik jest w bardzo zlym stanie technicznym to moze zaczac cieknac. Poczytaj watek o olejach

ps. 300tkm to ostatni dzwonek na wymiane lancucha rozrzadu (jezeli nie byl wymienieany)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 11:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Ok z tego co poszukalem na necie to nie mozna zmieniac oleju mineralnego na polsyntetyk a tym bardziej syntetyk wiec zostane przy mineralu. Co do rozrzadu to nie wiem czy ktos go nie wymienial poniewaz autko jest w Polsce dopiero rok wiec mysle ze jest szansa ze w DE troche bardziej dbaja o te sprawy i nie jezdza az wytrzyma. Jak w kazdym razie upewnic sie ze trzeba go wymieniac lub nie ?

Pzdr.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 11:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Cremek pisze:
Ok z tego co poszukalem na necie to nie mozna zmieniac oleju mineralnego na polsyntetyk a tym bardziej syntetyk ...
Pzdr.

Nie wiem gdzie to wyczytales... ja bym wiecej nie korzystal z informacji z tych stron

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 11:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Hmm... a wiec moze moglbym prosic o jasna i pelna informacje odnosnie tych dwoch rzeczy - zmiany oleju i rozrzadu - bo kazdy mowi co innego a zaloze sie ze pojade do mechanika i on tez bedzie swoje teorie uskutecznial i w koncu nie zrobie nic bo nie bede wiedzial kto radzi dobrze. :evil:

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 11:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Rozrzad - sprawdz luz na lancuchu (gdzies na forum o tym bylo), zreszta lancuch drogi nie jest, a nie zaszkodzi wymienic!
Olej - poczytaj watek o olejach (ja bym w planie minimum zamiast wymieniac samoregulatory zrobil plukanie silnika i przeszedl na polsyntetyk)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 11:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Ok dzieki za pomoc.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 12:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
TReneR pisze:
to wyczytales... ja bym wiecej nie korzystal z informacji z tych stron


Ja za to skorzystałem z cudownych rad, jak to pięknie i super jest jeździć na full synth. Silnik benzyna W124 E220 ma jedynie 146 000 km przebiegu (i to akurat jest potwierdzone)... zalałem go dla odmłodzenia olejem Full Synth (choć mechanik upierał się na mineralny, a co najwyżej na semi synth (te mają w bazie 70% minerala i 30% synth). Silnik zgodnie z przewidywaniami mechanika zaczął mocno ociekać - w tej chwili do wymiany uszczelka pod głowicą (czyli +planowanie +uszczelniacze i co tam potrzeba ... koszt 800-1200 zł). Więc następnym razem się 2x mocno zastanowię zanim zaleję silnik stary (czyli starszy niż lat 12 - bo nie chodzi tylko o przebieg - lecz też o lata) ilejem syntetycznym


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 12:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
WojtekW pisze:
TReneR pisze:
to wyczytales... ja bym wiecej nie korzystal z informacji z tych stron


Ja za to skorzystałem z cudownych rad, jak to pięknie i super jest jeździć na full synth. Silnik benzyna W124 E220 ma jedynie 146 000 km przebiegu (i to akurat jest potwierdzone)... zalałem go dla odmłodzenia olejem Full Synth (choć mechanik upierał się na mineralny, a co najwyżej na semi synth (te mają w bazie 70% minerala i 30% synth). Silnik zgodnie z przewidywaniami mechanika zaczął mocno ociekać - w tej chwili do wymiany uszczelka pod głowicą (czyli +planowanie +uszczelniacze i co tam potrzeba ... koszt 800-1200 zł). Więc następnym razem się 2x mocno zastanowię zanim zaleję silnik stary (czyli starszy niż lat 12 - bo nie chodzi tylko o przebieg - lecz też o lata) ilejem syntetycznym


Oczywiscie zrobiles plukanie silnika a i sam silnik byl w dobrym stanie technicznym ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 1:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
TReneR pisze:
Oczywiscie zrobiles plukanie silnika a i sam silnik byl w dobrym stanie technicznym ;-)


Witam,
WojtkowiW raczej nie chodziło o problem z niekorzystna interakcją pomiędzy olajami albo złym stanem technicznym silnika, tylko skutkami nieuchronnie postępującego procesu pogarszania się z wiekiem stanu i własności uszczelnień oraz bardzo silnym działaniem dodatków myjących. Dość stary silnik, częściowo uszczelniony osadami, po starannym, acz mimowolnym, umyciu, puscił na złączach. Klasyka omawiana wielokrotnie.
Własności smarne, lepkość w niskich temperaturach oraz stabilność termiczna olei syntetycznych jest niewątpliwie lepsza od mineralnych i półsyntetycznych. Ich stosowanie w silnikach serii 124/190 jest jednak według mnie o tyle kontrowersyjne, że silniki te projektowane były przy założeniu zastosowania olejów mineralnych i stosowanie drogich olei syntetyczny nie jest niezbędny (i bez niego silniki te osiągały rewelacyjnie długie przebiegi).
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 2:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Odbylem wizyte u mechanika i stwierdzilismy ze zalejemy silnik polsyntetykiem (po gruntownym sciagnieciu starego oleju) natomiast co do rozrzadu to stwierdzil ze w tych motorach jak jest lancuch podwojny to nie ma potrzeby go wymieniac jesli nie slychac zadnych szumow i nie trzesie motorem mozna co najwyzej sprawdzic czy walek nie jest wyrobiony na krzywkach bo to moze powodowac nieprawidlowa prace popychaczy. Zobaczymy w piatek co bedzie po otwarciu pokrywy ;-)

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl