MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stop KE
Post: wt cze 05, 2007 1:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czy ktos ma u siebie zamontowany modl Stop KE (przy jezdzie na LPG otwiera hydroregulator zmniejszajac cisnienia na wtryskach tak, zeby sie nie otwieraly - nie ma koniecznosci odlaczania pompy paliwa wiec rozdzielacz jest smarowany).
Prosilbym o zmierzenie napiec na koncowkach chydroregulatora podczas pracy na LPG.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 2:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Zmierze, jak tylko bede mial auto pod reka czyli w przeciagu kilku dni.

Zamierzasz zrobic zamiennik? :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 3:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
zegarek pisze:
Zmierze, jak tylko bede mial auto pod reka czyli w przeciagu kilku dni.

Zamierzasz zrobic zamiennik? :)


Nie - bardziej z ciekawosci, bo wydaje mi sie, ze poprostu podaja pelne napiecie na regulator (wpelni otwarty) i wpinaja rezystor w obwod z ECU (zeby nie wylapal bledu). Dodatkowo jeszcze jest opuznienie przelaczania faz....
Modol kosztuje 45zl wiec nawet nie ma sensu grzac lutownicy bo za prad wiecej zaplace ;-)

ps. a jak to u Ciebie dziala - zadnych problemow?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 3:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
U mnie na 90% nie ma wpietego zadnego rezystora.
A dziala bez zarzutu. Wazne zeby miec sprawny regulator. Gazowiec mial u siebie w Audi stop-ke, ale niestety regulator szlag trafil i podpijal PB.
Najlepszy jest test w dluzszej trasie, gdzie jedziesz nonstop na gazie :D, bo wtedy latwo mozna zaobserwowac podpijanie.

stop-ke montuja tez na pompie paliwa i podobno efekt koncowy jest ten sam, wiec bez regulatora tez da rade (e.g. w k-jetronic). Ale to juz wiem z czytania internetu, a nie od samych gazowcow.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 4:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wylaczanie pompy mi sie nie podoba - nie ma smarowania rozdzielacza i cisnienia po przelaczeniu na PB - silnik zgasnie.
Razem ze Stop KE mozna jeszcze obnizyc napiecie na pompie, zeby zmniejszyc cisnienia paliwa ale wtedy nie bedzie ciaglego obiegu przez powrot z rozdzielacza.
Bez rezystora przy przejsciu z LPG na PB bez wylaczania zaplonu -> ECU moze pamietac rozwarcie na regulatorze i wejsc w tryb awaryjny (brak regulacji dawki)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 4:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
TReneR pisze:
Wylaczanie pompy mi sie nie podoba - nie ma smarowania rozdzielacza i cisnienia po przelaczeniu na PB - silnik zgasnie.
Razem ze Stop KE mozna jeszcze obnizyc napiecie na pompie, zeby zmniejszyc cisnienia paliwa ale wtedy nie bedzie ciaglego obiegu przez powrot z rozdzielacza.


Nie chodzilo mi o odciecie pompy, bo do tego nie trzeba stop-ke.
Dlaczego po obnizeniu napiecia na pompie nie bedzie ciaglego obiegu? Co bedzie sie dzialo z benzyna pompowana przez pompe?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 4:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jezeli Stop KE nie odcina pompy to co niby tam robi - nie bardzo widze jaka inna funkcje mialby tam pelnic?

Przy niskim cisnieniu paliwa regulator cisnienia na powrocie nie przepusci paliwa (nie otworzy sie). Po prostu pompa bedzie mielila w miejscu i grzla paliwo - troche niebezpieczne.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 4:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
TReneR pisze:
Jezeli Stop KE nie odcina pompy to co niby tam robi - nie bardzo widze jaka inna funkcje mialby tam pelnic?


Z tego co zrozumialem, to obnizyc napiecie na pompie.
Juz pamietam, ze przegladalem instrukcje odpowiednika stop-ke jakiegos innego producenta i w niej byly dwa sposoby instalacji - na regulator i pompe.

Cytuj:
Przy niskim cisnieniu paliwa regulator cisnienia na powrocie nie przepusci paliwa (nie otworzy sie). Po prostu pompa bedzie mielila w miejscu i grzla paliwo - troche niebezpieczne.


Rozumiem, ze efekt obnizenia cisnienia paliwa przed regulatorem /= obnizenie cisnienia paliwa przez regulator.

Myslalem, ze efekt ten sam, wynikalo to z mojej niewiedzy na temat dokladnego dzialania calego mechanizmu.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 5:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Trzeba by sprawdzc czy regulator na wtrysku calkowicie sie zamyka przy niskim cisnieniu (bo szczeze mowiac nie wiem) ale golnie jego zadaniem jest utrzymanie stalego (regulowanego podcisnieniem) cisnienia na rozdzielaczu....

Najlepiej zdjac waz powrotu za rozdzielaczem. wlozyc rezystor w szereg z pompa i odpalic na LPG sprawdzajac czy cos cieknie ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 6:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
TReneR pisze:
Wylaczanie pompy mi sie nie podoba - nie ma smarowania rozdzielacza i cisnienia po przelaczeniu na PB - silnik zgasnie.


Pierwsze slysze. Cisnienie jest zaly czas bo nie pompa je utrzymuje tylko regulator cisnienia, jest ono nizsze niz to potrzebne do otwarcia wtryskiwaczy jednak wystarczajace do smarowania tloka rozdzielacza. Silnik po przelaczeniu na PB gasnie bo dostaje 2 rodzaje paliwa na raz, gaz jeszcze jest t ruze dolotowej wiec silnik zwyczajnie jest zalewany. Gdyby nie bylo cisnienia paliwa w ukladzie to klapa spietrzajaca by skakala - co czasem ma miejsce gdy wyjezdzimy paliwo do konca.

TReneR pisze:
Trzeba by sprawdzc czy regulator na wtrysku calkowicie sie zamyka przy niskim cisnieniu


Nie zamyka sie moze jedynie ustawic tak cisnienie sterujace ze nie bedzie nic na wtryskiwacze szlo w sumie to nie jestem pewien czy on jest w stanie calkiem odciac doplyw musialbym w ksiazke zerknac a ta w warsztacie). Za rozdzielaczem wyplywac paliwo bedzie nadal do baku.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 8:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
roadrunner pisze:

Pierwsze slysze. Cisnienie jest zaly czas bo nie pompa je utrzymuje tylko regulator cisnienia, jest ono nizsze niz to potrzebne do otwarcia wtryskiwaczy jednak wystarczajace do smarowania tloka rozdzielacza. Silnik po przelaczeniu na PB gasnie bo dostaje 2 rodzaje paliwa na raz, gaz jeszcze jest t ruze dolotowej wiec silnik zwyczajnie jest zalewany. Gdyby nie bylo cisnienia paliwa w ukladzie to klapa spietrzajaca by skakala - co czasem ma miejsce gdy wyjezdzimy paliwo do konca.


Nie zamyka sie moze jedynie ustawic tak cisnienie sterujace ze nie bedzie nic na wtryskiwacze szlo w sumie to nie jestem pewien czy on jest w stanie calkiem odciac doplyw musialbym w ksiazke zerknac a ta w warsztacie). Za rozdzielaczem wyplywac paliwo bedzie nadal do baku.


Te dwie wypowiedzi sa dokladnie przeciwstawne (sprzeczne ze soba), skoro regulator podcisnieniowy nie zamyka sie calkowicie nawet przy niskim cisnieniu a pompa nie pracuj to .... sam sobie dopowiedz co sie dzieje z cisnieniem i paliwem zgromadzonym w akumlatorze ;-)


ps. gwarantuje ze po kilku h jazdy na LPG nie bedzie cisnienia w ukladzie paliwowym
ps2 silnik na pb gasnie glownie z braku cisnienia - jest za niskie zeby otworzyc wtryski a pompa potrzebuje troche czasu aby napelnic akumlator. Oczywiscie gaz pozostajacy w kolektorze nie pomaga (nalezy wykonac przelaczanie przy wcisnietym pedale gazu)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony wt cze 05, 2007 9:02 pm przez TReneR, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 8:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Te dwie wypowiedzi sa dokladnie przeciwstawne (sprzeczne ze soba), skoro regulator podcisnieniowy nie zamyka sie calkowicie nawet przy niskim cisnieniu a pompa nie pracuj to .... sam sobie dopowiedz co sie dzieje z cisnieniem i paliwem zgromadzonym w akumlatorze


ps. gwarantuje ze po kilku h jazdy na LPG nie bedzie cisnienia w ukladzie paliwowym


Piszac
roadrunner pisze:
Cisnienie jest zaly czas bo nie pompa je utrzymuje tylko regulator cisnienia,

mowilem o regulatorze cisnienia paliwa ktory znajduje sie na wyjsciu z rozdzielacza i przez niego paliwko idzie do baku - ten regulator utrzymuje cisnienie w ukladzie paliwowym.

Natomiast odpowiadajac na twoje slowa

TReneR pisze:
regulator na wtrysku


Myslalem ze mowisz o nastawniku cisnienia czyli tej czarnej kostce na rozdzielaczu ktora ma za zadanie regulowac roznica cisnien w gornych i dolnych komorach rodzielacza co wplywa na ilosc paliwa podawanego na wtryskiwacze

W miedzyczasie pominalem zdanie

TReneR pisze:
(regulowanego podcisnieniem)


ktore pokazuje ze nie masz zielonego pojecia jak ten uklad dziala a co potwierdza stwierdzenie no chyba ze teraz piszesz to regulatorze cisnienia a nie hydro regulatorze jak to wczesniej nazwales.


TReneR pisze:
gwarantuje ze po kilku h jazdy na LPG nie bedzie cisnienia w ukladzie paliwowym


Cisnienie jest w ukladzie caly czas. Dla sprawdzenia proponuje odlaczyc przewod doprowadzajacy prad do pompy (znajdziesz gpo przy akumulatorze (czerwony w bawelnianym oplocie najczesciej, jest tam taka okragla zlaczka na nim i w tym miejscu mozna rozpiac) odpalic auto na gazie mozesz jezdzic nawet tydzien i potem odkrec przewod na wyjsciu z rozdzielacza.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 9:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
roadrunner pisze:

Natomiast odpowiadajac na twoje slowa

TReneR pisze:
regulator na wtrysku


Myslalem ze mowisz o nastawniku cisnienia czyli tej czarnej kostce na rozdzielaczu ktora ma za zadanie regulowac roznica cisnien w gornych i dolnych komorach rodzielacza co wplywa na ilosc paliwa podawanego na wtryskiwacze

W miedzyczasie pominalem zdanie

TReneR pisze:
(regulowanego podcisnieniem)


ktore pokazuje ze nie masz zielonego pojecia jak ten uklad dziala a co potwierdza stwierdzenie



Ja pisze o jednym Ty czytasz zupelnie co innego - regulator podcisnieniowy na powrocie benzyny do baku przy/na rozdzielaczu - o tym caly czas dyskutujemy
Obrazek
Regulator elektohydrauliczny rozdzielacza do ktorego wlasnie przylacza sie Stop KE to zupelnie inna bajka
Obrazek
Najpierw czytaj, puzniej zarzucaj niewiedze.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony wt cze 05, 2007 9:37 pm przez TReneR, łącznie zmieniany 4 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 9:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Mi to urządzonko gazownicy ściągnęli i podłączyli,ale nie działało i po kilku próbach wyjęli i rozstaliśmy sie w pokoju.Szef firmy mówił,że firma produkująca to urządzenie jest nie teges i od niej nie biorą produktów.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 9:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moze miales niesprawny regulator elektrohydrauliczny rozdzielacza?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl