MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 08, 2007 12:56 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 06, 2007 3:16 pm
Posty: 5
Witam

Mam mercedesa 124 coupe 230 rocznik 1990 silnik 102 wymieniałem w nim elektro zawór od paliwa Bosha na taki sam od uzywany bo moj przesaczał paliwo na kolektor i załozylem o takim samym numerze i od teg czasu w aucie jak by brakowało paliwa na odpalenie ... jak sie przekreca kluczyk auto nie moze odpalic strasznie go szarpie jak by paliwa nie dostawał pod dodaniu gazu wkreca sie na obroty bez problemu ale jak z nich spada odrazu gasnie ... jak sie go potrzyma troche na obrotach to pozniej zostaje na 600 i jest ok... dopuki znow nie zgasi sie auta.. i tak za kazdym razem...


druga sprawa jaki powinien miec cisnienie oleju ? bo jest zalany syntetykiem i jak sie dobrze nagrzeje po paru przeciazeniach na wolnych wskazówka cisnienia jest ledwo nad zerem (po dodaniu gazu odrazu cisnienie rosnie przy tych około 80KM/h trzyma 3atm) co moze byc przyczyna takiego niskiego na wolnych ?
?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 11:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
syntetyk do M102 - wg mnie zły pomysł.
Po generalce może pół-syntetyk, ale do starego M102 tylko minerał.
Ale to moje zdanie ...

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 11:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Trzeba by zobaczyc pompe oleju czy aby juz nie szczerbata.

Jezeli chodzi o gasniecie. Rozumiem, ze wymieniles regulator elektrohydrauliczny z rozdzielacza wtrysku?
Mi to wyglada na brak regulacji wolnych obrotow (nastawnik w pozycji awaryjnej). Sprawdz napiecie na nastawniku wolnych obrotow, przegladnij sa m nastawnik czy sie nie zacina

ps. 600 obr/min to troche nisko - powinno bych chyba 750+/- 50

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 3:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
broneq pisze:
syntetyk do M102 - wg mnie zły pomysł.


Mam zalany 5W40 w 230CE. Ciśnienie oleju przy normalnym użytkowaniu około 2,5 po dobrym przegonieniu lub postoju w korkach spada do około 2,2. Oleju nie bierze, także chyba można zalewać :)

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 3:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
broneq pisze:
syntetyk do M102 - wg mnie zły pomysł.
Po generalce może pół-syntetyk, ale do starego M102 tylko minerał.
Ale to moje zdanie ...

Motor w mojej Mercedes jezdzi caly czas na syntetycznym mobilu jedynce i cisnienie podczas jazdy wskazuje trojeczke, a na biegu jalowym 2,2-2,5 czyli mozna jednak. Przejechalem na tym oleju juz blisko 40 kkm

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 3:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
broneq pisze:
syntetyk do M102 - wg mnie zły pomysł.

Z przykrością stwierdzam, że odnośnie mitów olejowych mam swoje zdanie i dość tego jak jakiś redaktor napisze że ten czy ten olej lepszy
miałem niskie ciśnienia oliwy na ciepłym 1-1,5 i zimnym 0,5 bara niby ok. wg książki. Z uwagi że naprawy kosztują mnie tyle co części i/lub nerwy/dorobienie przyrządów silnik M 102 przebieg 302 kkm zlany mineral zalałem półsyntetykiem a przy następnej wymianie za 3 kkm zaleję go syntetykiem najwyżej wymienię sobie uszczelniacze trzonków zaworów za 30 pln. po wymianie mam na zimnym 3,0 na jałowym po rozgrzaniu temp. ok.90 2,5 po przegnaniu i w korku przy ok.100 2,2 i o dziwo zaczął mniej chłapać oliwki [szalone]

maffiozo pisze:
co moze byc przyczyna takiego niskiego na wolnych ?

może być już zapchany filtr oleju i/lub zacięty zawór przelewowy pompy oleju [szalone]
pozdro
p.s. Też witamy na forum gwiazdki ;)

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 7:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
maffiozo pisze:
wymieniałem w nim elektro zawór od paliwa Bosha


???

A co do tego odpalania raczej ciezko pomoc na odleglosc bo to moze byc bardzo duzo czynnikow a regulacja i diagnostyka jest raczej skomplikowana.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 10:33 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 06, 2007 3:16 pm
Posty: 5
filtr oleju jest nowy... tak samo jak olej ... zmieniłem regulator na stary i z odpalaniem jest lepiej aczkolwiek czasem jak by brakowało mu paliwa na rozruch i odpali ale spada z obrotów... jak juz chodzi to obroty ma cos kolo 700 ale na goracym silniku po przejechanych 100km cisnienie na wolnych obrotach niewiele ponad 1atm ... to troche malo prawda ?

co może byc przyczyną ?? i jak to naprawic ? pomocy!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl