MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 08, 2007 7:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Witam.
Mam zamiar kupić taki włącznik do mojej Mercedes.
Dzwoniłem do ASO,koszt 160zł,w sklepie z częściami do Mercedesa 39zł.
W ASO powiedzieli mi,że włącznik do mojego auta włącza wentylator,gdy temperatura płynu osiągnie 130 stopni !?
coś za dużo IMO
Na tym, który jest aktualnie w samochodzie jest wybite 100 stopni, ale wentylator włącza się dopiero, gdy wskazówka temperatury osiągnie ok.120 stopni.
Wydaj mi się, że wentylator powinien włączać się wcześniej, tym bardziej w duże upały.
W sklepie z częściami powiedzieli mi że ich czujnik włącza wentylator przy 100 i wyłącza przy 95 stopniach. O coś takiego mi chodzi.
Jakie są wasze opinie w tym temacie?
Posdroofka
Trocin

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 4:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
U mnie włącza przy około 100 stopniach. 130 to przecież koniec skali

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 7:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
A ja jestem ciekawy jak jest sterowany wentylator w 124 ?? - u mnie po uruchomieniu silnika kreci sie on caly czas tylko wolno tak ze mozna go spokojnie reka zatrzymac bez obaw o uraz :-) - a szczerze mowiac nie udalo mi sie zauwazyc zeby sie kiedykolwiek krecil szybciej bo temperatura nigdy mi nie przekroczyla 100 (ta nastepna kreska po 80) - zwykle podczas jazdy wskazowka lezy na 80.
Czy to OK ??

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 8:15 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Jak temperatura płynu osiągnie wartość wybitą na termowłączniku (zazwyczaj 100 stopni) obwód jest zamykany i wentylator się załącza.
W ciepłe dni w korkach po mieście na pewno wskazówka ruszy się z 80 i na następnej kresce wentylator powinien się włączyć.
Normalnie podczas jazdy wskazówka "leży" na 80.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 3:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
trocin pisze:
Na tym, który jest aktualnie w samochodzie jest wybite 100 stopni, ale wentylator włącza się dopiero, gdy wskazówka temperatury osiągnie ok.120 stopni.

U mnie jest tak samo, włącza się dopiero jak wskaźnik temp. osiąga 120 stopni. Też eydaje mi się to za dużo. NA włączniku wybite mam również 100. Twraz kwestia co walnięte włącznik czy czuinik, który wskazuje temperaturę. Na trasie wskazówka w okolicy 80 stopni, ale w korku potrafi podjechać pod 120.

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 11, 2007 12:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 26, 2006 1:04 am
Posty: 57
Lokalizacja: Łódź
ja mam ten sam problem co wy wentylatoz wlacza sie dopiero przy 120 stopniach co strasznie mnie denerwuje bo o jak jezdze na bezynie to luz nic mu nie jest ale jak mam na gazie to mi glupnie i czasami se kichnie , co za tym idzie trzeba wsadzic lapke w goracy silnik i nalozyc rurke pod filtrem

Gdzies tu na forum czytalem ze wentylator ma 2 biegi a steruje tym jakis opornik (porcelanka) ale nie wiem dokladie o co chodzi moze ktos wie o co mi chodzi ?

_________________
190E 1.8 '90r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 11, 2007 7:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
To jak jest wisco, w 124 jest zwykły elektromagnes i wentylator włącza się normalnie i kręci cały czas tak samo...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 9:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Wymieniłem czujnik i zdecydowana poprawa. Wentylator włącza się przy ok. 98 stopni i wyłącza przy ok. 92 silnik nie nagrzewa sie już jak wcześniej do 120 stopni, i to wszystko za 39 zł... :)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 10:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
w rożnych modelach 124 były albo elektromagnesy, albo wiatraki ze sprzegłem wiskotycznym. Wisco do pewnej temperatury kręci się wolno napędane oporem płynu znajdującego sie we wnetrzu, a gdy temperatura ośiągnie pewien poziom bimetal w wiatraku załacza go na maxa i wiatrak kręci się z taka samą prędkością jak silnik, ale tylko do 4000 obrotów na minutę. Najłatwiej sprawdzić czy działa po prostu pod blokiem uruchomić silnik i przytrzymać go jakiś czas na około 2000 obrotów. Temperatura szybko osiągnie około 100 stopni i wtedy powinno być wyraźnie wyczuwalne załączenie wiatraka. Słychać i czuć w momencie załączenie pewna wibrację, a temperatura momentalnie spada :) Można wtedy zajrzeć pod maskę i zobaczyć jak się kręci wiatrak, ale odradzam wsadzania w niego rąk ;)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 10:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
U mnie również pomgła wymiana włącznika. Teraz wiatrak włącza się gdy wskazówka dochodzi do pierwszej tej nieopisanej kreski nad wskazaniem 80 stopni. I o to chodzi [zlosnikz]

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl