MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 6:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 18, 2003 9:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam kolegow!

Mam pytanko

Jak oceniacie prace ukl.kierowniczego w 115-ce?. Sam jestem jej posiadaczem (od niedawna) ale jeszcze nie jezdzilem moim "Mietkiem" i nie wiem czy uklad bez wspomagania chodzi lekko jak na ta mase auta?. Pytanie to kieruje do was poniewaz posiadam rowniez bmw E-30 324d. Sprzet ten oryginalnie byl bez wspomagamia. Skrecic tym autem na parkingu graniczylo z cudem a moja zona nabawiala sie zakwasow. Z tego powodu kupiłem z rozbitego egzemplarza kompletne wspomaganie. Po zamontowaniu efekt byl piorunujacy!. Kierwonica krecilo sie tak lekko jakby kola byly w powietrzu!!!. Stad tez waham sie czy nie kupic wspomagania do W115?.
Masa nieobciazonego BMW wynosi 1195kg a 115 prawie 1450!. Tkniety zlym przeczuciem popartym doswiadczeniem z BMW pytam wiec: czy zalatwiac wspomaganie do "Mietka"czy tez uklad ten jest na tyle precyzyjny i na tyle lekko pracuje, ze mozna sie bez niego obyc?.

Drugie pytanie to: Czy pasuja do rozwiazania tej kwestii jakies gadzety from W123? (moze przekladnia, wezyki cisnieniowe?, moze pompa?)

Prosze o szczegolowe odpowiedzi na moje pytania za co jestem z gory niewymownie wdzieczny!

Pozdrawiam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: śr cze 18, 2003 11:01 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Milosh pisze:
czy zalatwiac wspomaganie do "Mietka"czy tez uklad ten jest na tyle precyzyjny i na tyle lekko pracuje, ze mozna sie bez niego obyc?.


Witam,

Uklad kierowniczy w kaydym MB jest precyzyjny, a co do jazdy w115 bez wspomagania, to sie kiedys przejechalem takim samochodem i trzeba sie dosc mocno przylozyc na parkingu. Nie mysle zeby to byla sprawa egzemplarza, bo masa i spore kola swoje robia i nie jest to CC lub SS i wspomagania wyraznie brakuje. Mala rada nie krecic jak auto stoi w miejscu tylko niech kolka sie choc troche kreca to bedzie latwiej [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2003 4:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
W mojej 115 nie ma wspomagania i ciągle się przymierzam do zamontowania tego luksusu. Nie wiem może się przyzwyczaiłem ale nie ma tragedii, kierownica wiadomo nie chodzi "pod jednym palcem" ale da się jeździć. Jesli nie masz pozapiekanych sworzni, końcówek układu kierowniczego, sama przekładnia ma olej i jest w miarę sprawna a także co ważne (!) jest właściwe ciśnienie w oponach to nie ma problemu.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2003 5:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2003 12:27 pm
Posty: 131
Lokalizacja: Warszawa
dokładnie, dobrze nasmarowany układ kierowniczy będzie chodził lekko. Przekładnia jest tak dobrana aby nie było problemów przy kręceniu kołem kierownicy (nie dotyczy samochodów POLONEZ) [zlosnik]

_________________
Obrazek
Dwóch wspaniałych
Osobistości nie małych
Jeden za drugiego
Jak drugi za pierwszego
Będąc w osobie jednej
Aczkolwiek nieprzewielebnej
Tworzą team niepowtarzalny
Jednakże w 100% realny.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2003 5:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
DruidusMaximus pisze:
dokładnie, dobrze nasmarowany układ kierowniczy będzie chodził lekko. Przekładnia jest tak dobrana aby nie było problemów przy kręceniu kołem kierownicy (nie dotyczy samochodów POLONEZ) [zlosnik]


Święta racja!! [oczko]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2003 11:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Slicznie szanownym kolegom dziekuje za wypowiedzi. Jestem tak usatysfakcjonowany odpowiedzia na 1 pytanie, ze az sandaly mi sie rozpiely!

Zaznaczam jednak, ze bylo tez pytanie nr. 2.
Co do zalozenia wspomagania to Szanowni Panowie "dolali oliwy do ognia".Sam od dawna nosilem sie powaznie z zamiarem kupna tego luksusowego towaru, a Wy tylko utwierdziliscie mnie w tej mysli (i THX wam za to [usmiech] !!!)

Za wypowiedzi nt. question No. 1 serdecznie podziekowal i ponownie pytam: czy da sie cos upchac pod maske w ww.temacie z W123???.
Kompatybilnosc tych pojazdow w kwestii wspomagania ma dla mnie ogromne znaczenie poniewaz jade na zlom i wyrywam z pierwszej lepszej "beczki" caly osprzet z przekladnia wlacznie. Wyrwac cos takiego z W115 jest gorzej: primo- czestotliwosc wystepowania tych pojazdow na zlomach jest dosc mizerna (poza tym musi to byc model .........ze wspomaganiem [usmiech] , secundo: po co ze zlomowanej 115 brac przekladnie? lepiej wziac go w calosci-jeszcze go przetopa w hucie albo potna na blachy do konserwy (szkoda by bylo. jak jakiegos trafie to go kupie w calosci. Nawet jakby mial stac u mnie na placu bez celu. ALE TO ZAWSZE U MNIE!!!).

Druga kwestia jest tutaj zachowanie oryginalnosci auta (sam jestem jej zagorzalym zwolennikiem), lecz mysle, ze nikt sie nie obetnie, ze kupilem sobie wspomaganko z W123 (o ile pasuje [usmiech]). Poza tym jesli te czesci byly identyczne dla obu modeli mozna przekladnie, pompe, etc z W123 podciagnac pod range pseudo-oryginalnej poniewaz jej protoplasta to przekladnia, pompa etc. z W115.

Reasumujac ponawiam pytanie czy pasuja jakies czesci do montazu z W123? Jesli tak to jakie???

Nie ukrywam, ze to pytanie jest dla mnie najwazniejsze!!

Z gory dzieki za info. Wiem, ze mnie nie zawiedziecie!

Pozdrawiam wszystkich forumowiczow

PA

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 19, 2003 12:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
mam pytanko czy w 115/114 w serii 1 byly wspomagania ???
jak były to czy jest naprawdę rarytasem znaleźć taki egzemplarz???

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 19, 2003 12:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 02, 2002 11:47 pm
Posty: 233
Lokalizacja: Legnica
Pszczola pisze:
mam pytanko czy w 115/114 w serii 1 byly wspomagania ???
jak były to czy jest naprawdę rarytasem znaleźć taki egzemplarz???


Były i są...
Znajdziesz bez trudu.

_________________
Oczek

MB W115/1 '73 200D czerwony -- sie robi
MB W123 '83 230 automat. Jak uruchomić Webasto?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 19, 2003 12:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Milosh pisze:
Slicznie szanownym kolegom dziekuje za wypowiedzi. Jestem tak usatysfakcjonowany odpowiedzia na 1 pytanie, ze az sandaly mi sie rozpiely!

Zaznaczam jednak, ze bylo tez pytanie nr. 2.
Co do zalozenia wspomagania to Szanowni Panowie "dolali oliwy do ognia".Sam od dawna nosilem sie powaznie z zamiarem kupna tego luksusowego towaru, a Wy tylko utwierdziliscie mnie w tej mysli (i THX wam za to [usmiech] !!!)

Za wypowiedzi nt. question No. 1 serdecznie podziekowal i ponownie pytam: czy da sie cos upchac pod maske w ww.temacie z W123???.


[..]
Pozdrawiam wszystkich forumowiczow

PA


W 114/115 popmpa wspomagania jest zamontowana przy silniku na dole po prawej stronie patrząc od przodu. Zbiornik wyrównawczy oleju ATF jest umieszczony nieco wyżej (mniej więcej nad przekładnią kierowniczą). W W123 pompa i zbiornik znajduje się w jednej obudowie i jest przykręcony po prawej stronie na górze, bodajże do głowicy - teraz nie pamiętam dokładnie. Widziałem pompę od 123 zamontowaną w 115 i moim zdaniem nie wygląda to za dobrze - lepiej poszukaj oryginalnego kompletu (pompa i zbiornik). Sama przekładnia chyba pasuje zamiennie, dokładnie nie sprawdzałem, ale wizualnie wygląda na identyczną. Będziesz też potrzebował kolumnę kierownicy od modelu ze wspomaganiem, ponieważ różni się długością. To tyle co pamiętam.
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 19, 2003 1:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 01, 2002 2:00 am
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Cześć Milosh!
Temat montowania wspomagania do W115 był kiedyś omawiany na "starym forum". Nie wiem czy tam zaglądałeś, jeśli nie to poczytaj tutaj: http://macmerc.netium.com.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=40&postdays=0&postorder=asc&start=0
Pozdrawiam

_________________
Wojtek
MB W115 200 '75 "Szmugler"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 19, 2003 2:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
witam
sam cwiczyłem niedawno wspomaganie w moim pojeżdzie i pasuje przekładnia z 123 z tym że jest inne ramię a aby je wymienić trzeba mieć naprawdę porządny ściągacz. inne metody ściągnięcia typu grzanie palnikiem nie wchodzą w grę gdyż spali się uszczelniacz. znaki do ustawienia położenia ramienia są takie same, króćce do przewodów ciśnieniowych również. problemem jest tylko pompa, z której zamocowaniem może być problem. ta od 123 po przykręceniu do głowicy 115 jest za mało stabilna i się zrywa, brakuje otworu na odciąg w głowicy, albo w bloku już nie pamiętam.
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 19, 2003 10:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Widziałem W115 z pompą wspomagania od W123 w wersji diesel- nie polecam tego rozwiązania ze względu na bałagan pod maską. Gość założył wspomnianą pompę i nie mieścił mu się akumlator, więc go wywalił na prawą stronę przerabiając przy okazji ssanie filtra powietrza. Nic ciekawego. A co do samego wspomagania to rzecz bardzo przydatna- szczególnie doceniłem wciśkając się w zakamarki na wstecznym z lawetą.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 19, 2003 11:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Salut!

Buty mi spadly po raz drugi!!

Wielce dziekuje szanownym Panom!!!

Jutro bedzie u mnie dosc elegancka impreza z "malowaniem" scian dywanow i trawnikow. Ale pierwszym toastem jaki wzniose to zdrowko kawalerow from MB/8 Club Pologne oraz wszystkich forumowiczow. [pub]

Malo ktore odpowiedzi mnie satysfakcjonuja ALE WASZE JAK NAJBARDZIEJ!

Jeszcze raz wszystkim bardzo dziekuje za pasjonujaca lekture w kwestii wspomagania. Juz wiem co robic, gdzie i czego szukac.

Mam nadzieje, ze kiedys tez bede mogl komus pomoc w kwestii stricto technicznej jak Wy mnie.

Bye!

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl