MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 7:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 09, 2007 9:13 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mam zamiar kupić sobie na zapas pompkę paliwa i rozdzielacz do M-102 980.
Jak wiadomo elementy te smaruje ,konserwuje benzyna.
Jak je bezpiecznie składować,żeby za ileś tam lat po zamontowaniu do auta nie okazały się złomem.
Może wezmę cały silnik ,jak wiadomo nie bede go odpalał ,ale jak go zabezpieczyć,żeby po kilku latach w garażu nadawał się do uzytku?
trzymać pompkę i rozdzielacz w pojemniku z benzyną?
A co z całym silnikiem?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 5:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Najlepiej zalac cylindry kilkoma cenymetrami^3 oleju reszta raczej nie zerdzewieje bo i tak jest w oleju. Mam jeden silnik od GAZa67 ktory ojciec kiedys wyjął z samochodu i postawil w suchym miejscu bez zadnej konserwacji i do dzis nie ma zadnej korozji. W lato przewaznie jezdze na gazie i zeby sie rozdzielacz za bardzo nie zuzywal to czasem dodaje do banzyny troszeczke oleju do dwusuwów.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
Post: śr cze 13, 2007 11:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
THC pisze:
A co z całym silnikiem?


Niektórzy cały silnik wkładali do beczki ze starym olejem - tak, żeby sie w nim "utopił". I finał.
Pozdrawia starożytny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 7:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Ale stary przepracowany olej powoduje korozje, jesli silnik byl uzywany i odstawia sie go na "postój" wystarczy zalac troche gestego uleju do cylindrow i przekrecic walem.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 15, 2007 7:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
MAD_ADAS pisze:
Ale stary przepracowany olej powoduje korozje, jesli silnik byl uzywany i odstawia sie go na "postój" wystarczy zalac troche gestego uleju do cylindrow i przekrecic walem.


Racja. Zwiazki siarki itp. Ale nikt odstawiając silnik na dłużej nie wymienia w nim oleju.... czyli w misce i "bebechach" i tak jest stary. To co ponad poziomem oleju w misce powoli "obcieknie", film olejowy rozpylony po wnętrzu bardzo szybko ulegnie utlenieniu itd. i silnik pozostaje bez żadnej osłony.

No to druga metoda: usuwamy olej i wszelkie płyny, silnik wstawiamy do wora z mocnego tworzywa, wrzucamy tam kilka woreczków inhibitora wody, odciągamy powietrze a potem napełniamy wór azotem pod niewielkim nadciśnieniem. Nie ma prawa nic się stać :)

Pozdrawia pomysłowy Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl