MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 3:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 14, 2007 8:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:54 pm
Posty: 23
Lokalizacja: zielona góra
witam
wczoraj wieczorem zdjalem kolektor dolotowy i oraz kanal laczacy turbo z kolektorem. Jako ze mam EGR okazalo sie ze oba elementy pokryte sa smolista ciecza-syf jak cholera, widac conieco na fota, ale jako ze robione telefonem, to widac nie za dobrze.
Obrazek
Kolektor i kanal wyczyscilem, EGR zaslepilem wg postu z forum, ale mam problem: kanaly glowicy i zawory dolotowe sa pokryte bardzo gruba warstwa
czarnego szlamu, na jednym to juz chyba jest max-mysle ze przeplyw powietrza jest utrudniony. I teraz pytanie: sciagac glowice i czyscic czy zostawic moze sie wypali-szczerze to boje sie to zostawic-no i nie wiem co sie dzieje w silniku w srodku. Mieliscie takie problemy??zostawiliscie czy zdejmowaliscie. Prosze o rady bo rozebralem auto i nie wiem czy skladac czy rozbierac dalej :cry: [szalone]
pozdro[/img]

_________________
W124 250D turbo '94 automat
W123 200D '79 automat-ex
Junak M10


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 8:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
w CDI zapchany dolot to chleb powszedni ...
ja głowice czyściłem palcem i szmatką z jakimiś odtłuszczaczami -
cały syf i te ścieki poszły z dymem

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 15, 2007 8:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:54 pm
Posty: 23
Lokalizacja: zielona góra
A czy po tym zabiegu cos sie zmienilo odczuwalnie?? moc, spalanie?moj mietek pali w miescie 13,5 l/100km. troche duzo.... [zlosnik]

_________________
W124 250D turbo '94 automat

W123 200D '79 automat-ex

Junak M10


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 16, 2007 1:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
ruszu pisze:
13,5 l/100km. troche duzo....

człowieku 300D przy ciężkiej nodze nie wiem czy tyle spali ....

co się zmieniło po zabiegu: kopniak naturlich większy, znika czarny dym, spalanie też - po mieście do 2l/100 mniej; na trasie z 5,8 do 4,3 itp - generalnie miodzio :P

tylko jedno pytanie mnie dręczy już od 2 lat - skąd tam się bierze ten olej - olej + spalinki = ta dziwna maź ....

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł: dalsza masakra
Post: ndz cze 17, 2007 1:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:54 pm
Posty: 23
Lokalizacja: zielona góra
master pisze:
skąd tam się bierze ten olej - olej + spalinki = ta dziwna maź


wydaje mi sie ze to niedopalony ON, znajomy taksowkarz moil mi ze to od kiepskiego paliwa spaliny niosa taki syf...nie wiem ile w tym prawdy.

Szlamu sie juz pozbylem, rozebralem miecia ciutke mocniej i okazalo sie ze:
-pompa wody-luz na lozyskach-do wymiany
-lozysko w sprzegle kompresora klimy-do wymiany
-lozyska alternatora do wymiany

czy moze byc jakas przyczyne tego ze wszystko co napedzane paskiem pogubilo lozyska, czy poprostu popsulo sie ze starości auto ma 13 lat, licznikowo 227kkm, ale mechanik określil przebieg na ok.350tys na podstawie ogledzien i lancucha rozrzadu.


Ogólnie straszna rozpierducha-gdy dolicze wtryski ktore tez musze wymienic, doliczając uszczelki ktore musze kupic chyba bede musial sprzedać nerke[zlosnik]

_________________
W124 250D turbo '94 automat

W123 200D '79 automat-ex

Junak M10


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 18, 2007 11:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
W swoim 124 z OM606 zrobilem tak jak ruszu - zdjalem kolektor, oczyscilem go, glowicy nie ruszalem. Nastepnie zaslepilem EGR. Jezdzilem tak z pol roku i ktoregos dnia stwierdzielm ze sobie go na chwile podepne. I bardzo sie zdziwilem bo auto stalo sie duzo bardziej elastyczne jakos tak miekko zaczal chodzic.
No i zostawilem ten EGR wlaczony.
Paradoksalnie spaliny w dolocie obnizaja temperature w cylindrach - to jest wazne jak ktos ma ciezka noge. Wiec zawsze trzeba pamietac o konsekwencjach...

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 9:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:54 pm
Posty: 23
Lokalizacja: zielona góra
szeryf pisze:
auto stalo sie duzo bardziej elastyczne jakos tak miekko zaczal chodzic.
No i zostawilem ten EGR wlaczony.


..dlatego narazie EGR zaslepiam..tak na probe...jeden mechanik chcial mi to wywalic, ale sie nie zgodzilem i narazie zaslepie:)

pozdrawiam

_________________
W124 250D turbo '94 automat

W123 200D '79 automat-ex

Junak M10


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 9:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
ruszu pisze:
A czy po tym zabiegu cos sie zmienilo odczuwalnie?? moc, spalanie?moj mietek pali w miescie 13,5 l/100km. troche duzo.... [zlosnik]


Dobry żart albo masz coś nie tak .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2007 10:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
master pisze:
- skąd tam się bierze ten olej - olej + spalinki = ta dziwna maź ...



Poczytajcie sobie ten wątek o olejach i tego pdf'a który jest tam podłączony

piszą tam fajne ciekawostki!!!

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2007 5:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:54 pm
Posty: 23
Lokalizacja: zielona góra
Wika pisze:
Dobry żart albo masz coś nie tak .


zart to nie jest-dlatego staram sie teraz szukac "zaginionych litrów" :) narazie zmieniam wtryski czyszcze kolektor i glowice-sprawdzalem cisnienie jest ok.
zobacze co sie bedzie dzialo-jak to nie pomoze to dalej cos bede kombinowal

_________________
W124 250D turbo '94 automat

W123 200D '79 automat-ex

Junak M10


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2007 5:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Monter pisze:
Poczytajcie sobie ten wątek o olejach i tego pdf'a który jest tam podłączony

brak pdf'a - może ktoś go ma jeszcze ??

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2007 6:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
master pisze:
brak pdf'a - może ktoś go ma jeszcze ??



jest chyba na piątej stronie czy coś

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2007 10:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
ponieważ delikatnie zainteresował mnie ten temat to powiedzcie mi czy w W210 300td jest EGR i gdzie go szukać?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2007 11:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
no powinien być - w 124 po '93 200D miało takowe urządzenie
Popey pisze:
ponieważ delikatnie zainteresował mnie ten temat to powiedzcie mi czy w W210 300td jest EGR i gdzie go szukać?

Patrzysz na kolektor dolotowy - do niego idzie rura ze świeżym powietrzem i druga mniejsza z brudnym (czyt. spalinki) - rura ta zazwyczaj podąża w stroną kierowcy, następnie do wydechu. W CDI wchodzi ona później chyba do bloku nawet, ale ciężko się tam rozeznać. W 124 okrążała cały silnik i doczepiało się ją do kolektora wydechowego. ERG ogólnie to cały układ, więc szukać go należy między wlotem do głowicy i wylotem 8) Z doświadczenia wiem, że warto mieć udrożniony ten układ.

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: czw lip 05, 2007 10:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:54 pm
Posty: 23
Lokalizacja: zielona góra
witam
sciagnalem glowice wyjalem zawory-maź z kolektora dolotowego na zworach sie zapiekla i stworzyla niezla skorpupe-zeby ja zdjac musialem uzyc szczotki drucianej na gumowce.zalanczam zdjecia dwoch zaworow
Obrazek
Obrazek

a ogolnie wrocilem z garazu zadowolony bo silnik okazal sie zdrowy-gladz w pozadku-jeszcze widac slady po honowaniu, zero progu, zawory oprocz tego syfu jak nowe:)

pozdrawiam

_________________
W124 250D turbo '94 automat

W123 200D '79 automat-ex

Junak M10


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl