Miki01 pisze:
sprawa prosta, wymieniałem (....
o kutfa - jak kolega zrobił wg twojego opisu to ma olejem do hydrauliki zalany tylny most
przepis na wymianę oleju w ASD
1. odkręcić przewód (y) z "powrotu" oleju do zbiorniczka i założyć jakąś gumowa rurkę i zapakowac końcówkę rurki do jakiegoś pojemnika
2. odpalić reaktor i poczekac az olej z powrotu przestanie lecieć do naszego pojemnika ( pompa przez chwile będzie pracowac bez oleju ale nic jej nie będzie)
3. wejść pod auto i namierzyć króciec odpowietrznika w tylnym moście
4. odnaleźć przewód zasilający elektrozawór ASD , który znajduje pod tylną kanapą po stronie pasażera
5. odkręcamy odpowietrznik w moście (dobrze mieć tam założoną przeźroczystą rurkę) i podajemy zasilanie na zawór ASD - powinno wylecieć trochę oleju zmagazynowanego w akumulatorze cisnienia (gruszka jak do NIVO)
6. zalewamy nowy olej ZHM do zbiorniczka zapalamy silnik i czekamy az z powrotu zacznie leciec czysty olej, zakrecamy powrót na jego miejsce.
7. znów podajemy zasilanie na zawór ASD i odkręcamy odpowietrznik - najlepiej przy włączonym silniku, czekamy aż w wypływającym oleju nie będzie bąbelków powietrza i zakręcamy odpowietrznik, podłączamy wtyczkę zaworu ASD na jej miejsce i uzupełniamy poziom oleju w zbiorniczku.
8. jak ktoś lubi uzupełnia własne płyny ustrojowe
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)