MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 3:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 27, 2007 11:37 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Proszę Szanownych, przegrzebałem nieco forum, ale nie znalazłem tego czego szukałem. Chodzi mi o łopatologiczne HOWTO jak wymienić pompę wody w M110. Mam silnik, z którego będę zdejmował pompę wody i zakładał do swojej W126 280SE. Proszę o informację i jeśli to możliwe o zdjęcia co i jak kolejno odkręcać... Z góry dziękuję. :)

Dodam, że znalazłem sobie manual na Maćka stronie, ale manual manualem, a w 24letnim silniku mogą wyskoczyć niespodzianki... zwłaszcza jak się coś takiego robi pierwszy raz i nie ma żadnego doświadczenia, ani wypasionych narzędzi.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 8:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Procedura wykręcenia pompy wody ze starego wyjetego silnika to mały pikuś, wystarczy do tego śrubokręt do odkręcenia cybantów, żeby odpiąć od obudowy termostatu i klucz 13 żeby odkręcić od bloku silnika samą pompę i przewód metalowy, który leci z pompy do obudowy termostatu:
http://www.harrier.bsdtruck.net/files/m ... 126/66.jpg
http://www.harrier.bsdtruck.net/files/m ... 126/63.jpg
http://www.harrier.bsdtruck.net/files/m ... 126/67.jpg
... a dla tych co jeszcze nie widzieli na własne oczy to tak wygląda pompa wody z M110:
http://www.harrier.bsdtruck.net/files/m ... 126/73.jpg
http://www.harrier.bsdtruck.net/files/m ... 126/74.jpg

Przy okazji dowiedziałem się, że istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że taka sama pompa jest do diesla, chciałbym zatem prosić szanowne grono o zweryfikowanie tego, czy to prawda... czy do któregoś z diesli z W123 jest taka sama pompa? Patrząc na zdjęcia na tej stronie wychodzi na to, że pompa jest co najmniej podoba, jak nie taka sama... ale mimo wsztystko proszę o potwierdzenie lub zdementowanie tej pogłoski. :)

<i>harrier specjalnie wkleił tylko linki, bo zdjęcia są w pyte wielkie i nie chciało mu sie robić mniejszych... ;p</i>

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 8:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Cześć Konrad!


Zasugerowałem się źle opisaną aukcją, więc czuję się w obowiązku.

Pompa wody do OM ma z jednej strony talerz, z drugiej wirnik i nie ma króćca jak ta na twoich zdjęciach, więc jest inna. OM-y mają wspólną, M110 swoją i M102 swoją.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 9:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
więc jest inna

Ok, dziękuję... :) Będę musiał założyć strucla na razie. To może wiesz czy ten exponat można doprowadzić do jakiego takiego wyglądu przez zamontowaniem? Ja wiem, że to może nie pokrywa zaworów, więc szkiełkować nie trzeba... ale przynajmniej bym oczyścił i pomalował... tylko czym, zwykłym hammeritem? :/

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 8:06 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nic nie maluj. Umyj w benzynie lub odrdzewiaczu, np Fosol (kilka zł/ butelka).

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 10:38 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Sa trzy rodzaje pomp ktore mozna zastosowac do M110
-krótka która stosujemy do W114 poniewaz brakuje miejsca na pompe i visco-praktycznie do kupienia tylko w ASO
-normalnej długości stosowana w W123 ,W116 i W126 poniewaz jest lepiej z długością komory silnika-taka zreszta występuje we wszystkich dieslach i mniejszych benzynach
Na tych pompach mozna zastosować visco jak też sztywny wentylator.
Trzeci rodzaj to pompa długa przeznaczona do montażu wentylatora magnetycznego-nie mylić z visco -ta ma z przodu wystający magwintowany M8 króciec .
W 126 mozna zastosowac dowolna pompe tylko trzeba mieć odpowiedni osprzet typu wentylator,koło pasowe czy też dystans wykonany z aluminium pod sztywny wentylator.

Harrier u ciebie na zdjęciu jest pompa do wentylatora magnetycznego.
M110 miały chyba standartowo montowane Visco a ta pompa pochodzi prawdopodobnie z M123

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 10:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e: A po zdjęciach jesteś w stanie powiedzieć mi, ktora jest ta co ja ją mam do założenia? :) Jak wrócę do domu, to będę mógł podać numer części...

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 11:00 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Harrier niepotrzebnie odkręcasz całą aluminiową podstawe od bloku silnika-mozna odkręcić samą pompe od podstawy-wystarczy klucz 10.
Ale te pięć srub M6 mocujacych nalezy odkręcać z wyczuciem ponieważ lubia zakorodować.
oczywiśćie nowa uszczelka itd...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 11:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
Ale te pięć srub M6 mocujacych nalezy odkręcać z wyczuciem ponieważ lubia zakorodować.
oczywiśćie nowa uszczelka itd...

To właśnie powód dla którego odkręcałem całość... ale dobrze wiedzieć. :) W sumie, to pierwotny plan to było właśnie wykręcanie tylko samej pompy, ale pomyślałem sobie, że rozbierać będę na kawałki tą co cieknie... w razie czego nie żal... :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl