MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 08, 2007 11:23 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 5:26 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
witam wszystkich.
Proszę o pomoc co to może być?
Mam problem z paleniem na zimnym silniku. tak jakby ssania nie było.
Podłączyłem auto pod komputer i wywaliło na jednym z modułów kilka błędów:
błąd jest na module HFM
MB-NR: 022 545 88 32
Supplier: VDO

a lista błędów jest bardzo długa oto kilka screanów z programu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
W202, C200 + LPG, 1997


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 2:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja bym zacza od sprawdzenia;
- czujnik temp. plynu chlodzacego
- czujnik temp. powietrza w kolektorze dolotowym
- regulator powietrza dodatkowego
- potencjometr przepustnicy
Sprawdz czujniki miernikiem, spradz kable do nich dochodzace.
Sterownik wchodzi Ci w tryb awaryjny - dlatego nie chce palic na zimnym

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 2:59 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 5:26 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
witam.
do tej pory jeszcze jako tako palił na zimnym, kaszlał, lecz jakoś palił i po minucie gdu się już rozgrzał to zaczynał pracować ok. lecz dzisiaj wcale nie chce zapalić.
a może to cały komputer się walnął??

_________________
W202, C200 + LPG, 1997


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 3:01 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
To jest troche więcej niż kilka błędów...
Ja bym zaczął od skasowania wszystkiego w cholerę (wydrukowane są)
Czasami sterownik dostanie głupawki, i wrzuca do pamięci wszystkie felery, które są możliwe. Podejrzewam, że jakby te wszystkie elementy były uszkodzone, to silnik by w ogóle nie palił. Tak jak napisałem: skasuj, przejedź trochę i podepnij jeszcze raz - zobaczysz, co zostanie.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 3:32 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 5:26 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
jeszcze wczoraj kasowałem i nic nie zostało, po przejechaniu 10km błędy pojawiły się te same i skasowałem je

dzisiaj wogule nie pali

może to komputer padł??

_________________
W202, C200 + LPG, 1997


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 3:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Stary - wez miernik w reke i posprawdzaj czujniki, bedziesz wiedzial wszystko. Gdybajac do niczego nie dojdziesz.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 3:47 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 5:26 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
a jakiś schemat gdzie mogę znaleźć te czujniki.

_________________
W202, C200 + LPG, 1997


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 3:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sprawdz napiecie na B28 - napiecie odniesienia dla czujnikow temperatury (o ile dobrze pamietam +5V). Mozliwe, ze masz zwarcie w wiazce i przywiera to napiecie (lub ktorys czujnik ma zwarcie) i stad wywala tyle bledow.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 5:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 5:26 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
TReneR wieelkie dzięki za info.

a ten czujnik temperatury powietrza to gdzie fizycznie siedzi w aucie??

i jeszcze jedno pytanie. gdzie jest ten punkt B28 (co to za listwa-miejsce).

i proszę nie denerwój się, nie jestem mechanikiem więc pytam

wielki thx

_________________
W202, C200 + LPG, 1997


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 9:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czujnik temp powietrza jest pewnie na obudowie filtra powietrza. B28 jest na zlaczu komputera ale zmierz poprostu napiecie na wtyczce czujnikow temperatury na chodzacym silniku. Na jednym pinie powinno byc +5V a na drugim jakies nizsze napiecie (zalezne od temperatury)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl