MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 07, 2007 5:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
Witam ma problem z układem chłodzenia,ostatnio wymieniłem wisko,gdyż tamto już sie konczyło a idzie lato wyższe temp,więc wymieniłem,podczas wymiany wyjmowałem chłodnice,która była już kiedyś lepiona czymś z powodu przecieku,po całej operacji złożyłem wszystko jak trzeba zalałem płynem i się okazało że w miejscu lepionym przecieka,pojeżdziłem tak pare dni wyciek nie był ogromny raz na jakiś czas kropelka(dbałem o odpowiedni stan płynu),i wtedy zauważyłem dziwny objaw,po nagrzaniu auta,do 90st i dodaniu gazu korek w zbiorniczku upuszcza ciśnienie,dzis wymieniłem chłodnice,zalałem płyn i jazda,podczas jazdy jest ok,ale wystarczy postawić auto na wolnych obrotach i po chwili temp rosnie i nie ma zamiaru sie zatrzymywac po drodze,powoli rosnie aż do 120st,tylu nie osiągnełem,wcześniej włączyłem ogrzewanie,dodałem gazu i spadła, tak jest za każdym razem gdy rozgrzane auto postoi na wolnych obrotach,i historia z korkie sie powtarza,nie wiem co robic,czy to uszczelka pod głowicą,wody w oleju nie ma ani odwrotnie,nie dymi na biało,pomocy,auto takie jak w podpisie

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 07, 2007 5:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Jak się zagrzeje to zobacz czy wisko działa prawidłowo (bardzo trudno je zatrzymać ręką w grubej rękawicy). Potem czy chłodnica jest gorąca (cała) - jeżeli nie to nawala termostat. A najprawdopodobniej masz zapowietrzony układ po napełnianiu. Nalewaj poprzez zdjęty wąż przy termostacie, cierpliwie aż się przeleje.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 07, 2007 6:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
cała chłodnica jest ciepła,tzn wąż na górze i na dole jest ciepły,a sam się nie odpowietrza???wisko jest sprawne cięzko je zatrzymać,stare dało się zatrzymać na wolnych obrotach gołą reką,martwi mnie to upuszczanie ciśnienia korkiem w zbiorniczku,przy każdorazowym mocniejszym dodaniu gazu,on upuszcza ciśnienie.

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 07, 2007 9:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Panowie fizyka się kłania.Temat się nazywa różne punkty wrzenia cieczy w zależnosci od cisnienia w układzie.Jezeli masz rozszczelniony uklad chlodzenia to ciecz wrze w nizszej temperaturze a korek reaguje prawidlowo bo upuszcza nadmiar cisnienia.Uszczelnij uklad a problem zniknie,lub tez moze byc wina korka zawór cisnieniowy w korku puszcza za szybko.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 07, 2007 10:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
powinieneś mieć chyba orek o ciśnieniu 1,3 bara, ale upewnij sie gdzieś jeszcze. Na korku masz jasno i wyraźnie napisane ciśnienie. Jak masz za małe to masz odpowiedź :) Dodatkowo jeśli korek faktycznie jest zły to będzie Cię czekała w przypadku jego wymiany wymiana także chłodnicy, lub jej naprawa, bo te uszczelniacze puszczą przy wyższym ciśnieniu.

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 10:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Waldi pisze:
Jezeli masz rozszczelniony uklad chlodzenia to ciecz wrze w nizszej temperaturze a korek reaguje prawidlowo bo upuszcza nadmiar cisnienia.


Ale skoro ma rozszczelniony uklad to skad sie bierze cisnienie? Powinno wywalac nie przez korek a przez miejsce rozszczelnienia.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 10:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moze uszczelka pod glowica - stad przy przygazowaniu wybija przez korek?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 11:58 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Odpowietrz uklad najpierw. Tzn. ogrzeanie na max, plyn dolej na max i czekaj, az termostat otworzy duzy obieg (poczujesz to na rurze).

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl