MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 10, 2007 11:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Pochwale sie, dostałem wczoraj jako prezent urodzinowy od kolegi Maćka Kota piękną leżankę na kółkach do prac pod samochodem [happy]
Ponieważ moja ASB podcieka pomyślałem sobie że można by ją z stamtąd wytargać i uszczelnić tym bardziej że wiem co przecieka mam już zakupione części no i mając taką super leżankę...;-)

I teraz pytanie wyjmował może ktoś z szanownego grona skrzynię samodzielnie? Trudne to jest, w skali 1..10 to ile by to było?
Jak sie do tego zabrać?
Ile może ważyć taka skrzynia, czy da sie to to wyjąć ręcznie?
Czy konieczny będzie jakiś wózek z podnośnikiem?
Jak wysoko (minimalnie) trzeba podnieść samochód żeby to wytargać stamtąd? (nie mam kanału tylko podnośnik i kobyłki)

Za wszelkie info dzięki... jeśli jest już coś na ten temat na forum poprosiłbym o linkę

_________________
traqutor
DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 11:23 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Wydaje mi sie ze po pierwsze wypadaloby umyc ja kerczerem i chwile pojezdzic zeby pokazaly sie wycieki w konkretnych miejscach :)

Po drugie jakos nie wyobrazam sobie wyciagania skrzyni bez kanału, ale moze za malo zaawansowany jestem :) I sadze ze przy pomocy kanału i drugiej osoby jest to wykonalne bez problemu ;)

No i teraz trudnosci, no nie wydaje mi sie by jakiekolwiek były, tylko najwazniejsze to poodlaczać wszystko, ale jakoś poznaczyc odpowiednio, abyś potem wszystko powsadzal na swoje miejsce ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 11:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Xytras pisze:
Wydaje mi sie ze po pierwsze wypadaloby umyc ja kerczerem i chwile pojezdzic zeby pokazaly sie wycieki w konkretnych miejscach


Zgadzam się całe podwozie skrzynia silnik umyte było na wiosnę karczerem ciśnienie 180bar na gorąco. Wszystko cacy teraz widać co i gdzie kapie.

No wiem bez kanału jest ciężko ale przecież trzeba sobie jakos radzić a jak sie uda to satysfakcja tym większa.

_________________
traqutor

DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 12:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Ja wyciągałem 2 lata temu automat z 560sec. Bez kanału, auto na klockach drewnianych z przodu, tył na kołach. Wyciągaliśmy we trzech plus podnośnik "żaba" - taki hydrauliczny na kółkach - wersja z długim ramieniem. Trzeba było wywalić wydech, potem to w zasadzie nie ma większego problemu. Silnik zostaje na poduchach, tylko wali się pokrywami zaworów na grodź i tak sobie leży. Skrzenię bez konwertera i oleju nosiłem sam, więc nie jest to aż taka przerażająca waga.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 1:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
W 116 450SE wyciągalem sam, ale w kanale.
Wlozyc sam nie dalem rady.

Pozdrawiam i zycze powodzenia.

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 1:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Mor pisze:
Trzeba było wywalić wydech,

Wydech trzeba wywalić. Dzięki cenna uwaga!
Mor pisze:
Silnik zostaje na poduchach, tylko wali się pokrywami zaworów na grodź i tak sobie leży.

Ja doczytałem sie gdzieś w internecie że przed odkręceniem skrzyni silnik podpiera się klinem drewnianym wciśniętym gdzieś od spodu pomiędzy belkę i misę i wtedy nie opiera się o grodź. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
klucha116 pisze:
Wlozyc sam nie dalem rady


Ale generalnie widzę że jest to rzecz do zrobienia kilku kolegów się skrzyknie i damy radę.
Dzięki

_________________
traqutor

DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 8:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Witam!
Mnie też niestety czeka wyciąganie skrzyni z m117. Również nie posiadam kanału i wydaje mi się że nie będzie tak łatwo. Jak dotąd wyciągałem skrzynię manualną z w123.
Muszę wymienić uszczelnienie wału korbowego.
Mam gdzieś opis jak wytargać skrzynkę ale po niemiecku.
Jak się przyda to mogę poszukać.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 8:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
wytargać to nie problem, ale żebyś nie popełnił tego samego błedu co ja przy wkładaniu... bo będzie to duuużo kosztowało [oczko]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 10:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
bary123ce pisze:
żebyś nie popełnił tego samego błedu co ja przy wkładaniu...


A jaki to błąd popełniłeś jeśli to nie tajemnica to podziel się wiedzą?

kit pisze:
Mnie też niestety czeka wyciąganie skrzyni z m117. Również nie posiadam kanału i wydaje mi się że nie będzie tak łatwo. Jak dotąd wyciągałem skrzynię manualną z w123.


kiedyś za młodzieżowca jeszcze targałem skrzynkę w fso1500 z 4 na 5 biegów zmieniałem, wtedy jakoś poszło
Teraz w DB musze wytargać bo mam do wymiany simeringi na od strony silnika uszczelka pompu oleju takie papierowe kółko z otworkami i cienki gumowy oring wokół pompy trzeba wytargać skrzynię odkręcić dzwon i od środka skrzyni wykręcić pompę.

_________________
traqutor

DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 11:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
traqutor pisze:
A jaki to błąd popełniłeś jeśli to nie tajemnica to podziel się wiedzą?



jeżeli rozwiązanie jest podobne jak w W116, to trzeba uwazac, zeby nie ulamac "ucha" przy sprzęgle hydrokinetycznym, napedzajacego pompe oleju w skrzyni.

Jezeli tak sie stanie, to mozna to przyspawac, dokladnie zaszlifowac i powinno dzialac - sily przenoszone na pompe nie sa zbyt wielkie, ale ostrzegam!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 1:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
klucha116 pisze:
trzeba uwazac, zeby nie ulamac "ucha" przy sprzęgle hydrokinetycznym


Dzięki, będziemy uważać.

_________________
traqutor

DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 9:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
klucha116 pisze:
trzeba uwazac, zeby nie ulamac "ucha" przy sprzęgle hydrokinetycznym, napedzajacego pompe oleju w skrzyni.

dokładnie!! :x

klucha116 pisze:
mozna to przyspawac, dokladnie zaszlifowac i powinno dzialac

no nie wiem :roll: [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 9:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Mor pisze:
Skrzenię bez konwertera i oleju nosiłem sam



Nie powinno sie bez potrzeby odzielac konwertera od skrzyni a napewno nie przy wyjmowaniu!!! Bo moze sie...

klucha116 pisze:
ulamac "ucha" przy sprzęgle hydrokinetycznym napedzajacego pompe oleju w skrzyni.


Skrzynie wyciaga sie tylko z konwerterem i tak tez sie wsadza. jesli konwerter zostanie wyciagniety to trzeba przy wkladaniu na 101% byc pewnym ze wszedl dokladnie na swoje miejsce.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 10:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
maestro a jak wyjmiesz skrzynie razem z konwerterem? wiem ze przez okienko da sie odkrecic ale miałem przypadek ze strasznie siedział w kole zamachowym ze musiałem podwazac i sporo sie nameczyc aby go wyjąc.jak sie wyjmuje z głową to nic niebedzie :)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 10:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
maestro a jak wyjmiesz skrzynie razem z konwerterem?


wlasnie tak..

MERCEDES 4 EVER pisze:
przez okienko da sie odkrecic




MERCEDES 4 EVER pisze:
jak sie wyjmuje z głową to nic niebedzie


jak sie wyjmuje z glowa to sie wyjmuje z konwerterem. MB nie ma zbyt skomplikowanego laczenia konwertera ze skrzynia ale juz np. VW ma tam kilak wielowypustow ktore trzeba zgrac ze soba a przy wagach skrzyn zwlaszcza tych od quatro to nie jest takie proste. Pozatym zawsze przy wyciaganiu moga peknac zabieraki pompy tak jak to opisal kolega wyzej. to jak z tymi lozyskami ktore wszyscy tak chetnie wbijaja mlotkiem ale wystarczy jeden nieuwazny ruch i mozemy lozysko na smietnik wywalic mimo ze moze na nim sladu jeszcze nie byc.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl