MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 10:43 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
TReneR pisze:
jest ni mniej ni więcej tylko prąd o natężeniu 0,1125A"

Niewątpliwie jest tu racja: im prąd mniejszy, tym dla całego procesu lepiej. Wydłuża się on jednak wtedy znacznie...
Nie bawię sie jednak w płukanie i ładowanie na wodzie destylowanej: aż tak daleko zdeterminowany nie jestem [oczko]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 10:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Alternator pracuje :)
Po zaladowaniu akumulatora (3 dni sie ladowal prostownikiem automatycznym) napiecie aku wynosilo 13,5V. Po podlaczeniu wszystkiego jak sie nalezy napiecie na obwodzie wynosilo 14,05. Czyli chyba Alternator podaje napiecie. Inna kwestia to taka czy ten aku dlugo pochodzi, bo cos za duze napiecie podaje.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 11:32 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
holyfido pisze:
czy ten aku dlugo pochodzi, bo cos za duze napiecie podaje.


Nie bardzo rozumiem, o co chodzi?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 12:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Czy napiecie 13,5 V nie wskazuje na zle funkcjonowanie akumulatora? Nie powinnno byc blizej 12 V?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 12:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
holyfido pisze:
Czy napiecie 13,5 V nie wskazuje na zle funkcjonowanie akumulatora? Nie powinnno byc blizej 12 V?


Naladowany akumulator zaraz po adlaczeniu od ladowarki powinien miec ~>14V ktore to napiecie samoczynnie spada do ~12.6V po jakims czasie (godzina, dwie).
Regulator alternatora utrzymuje prawidlowo napiecie.
Czyli wyglada, ze jest wmiare ok - kwestia tylko jaka pojemnosc faktyczna ma ten akumlator (to mozna sprawdzic jedynie poprzez rozladowanie kontrolowanym pradem do 10.5V) <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Gerri pisze:
TReneR pisze:
jest ni mniej ni więcej tylko prąd o natężeniu 0,1125A"

Niewątpliwie jest tu racja: im prąd mniejszy, tym dla całego procesu lepiej. Wydłuża się on jednak wtedy znacznie...
Nie bawię sie jednak w płukanie i ładowanie na wodzie destylowanej: aż tak daleko zdeterminowany nie jestem [oczko]


Ten cytat byl zaczerpnety ze strony o Syrence - ostatnia deska ratunku dla ludzi bez gotowki na nowy akumulator [zlosnikz]

"...Wiekszość ludzi którzy kochają syrenki to ludzie po prostu "zamożni inaczej"..."

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 9:33 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
TReneR pisze:
Ten cytat byl zaczerpnety ze strony o Syrence - ostatnia deska ratunku dla ludzi bez gotowki na nowy akumulator [zlosnikz]

"...Wiekszość ludzi którzy kochają syrenki to ludzie po prostu "zamożni inaczej"..."


No cóż... Akurat mam dojście do akumulatorów zwracanych przez klientów w okresie gwarancyjnym jako niesprawne. Najczęściej jednak przyczyną reklamacji jest niedowład układu ładowania. Wtedy zabiegi reanimujące maja sens, i odnoszą spodziewany skutek. Szkoda natomiast marnować czas na reanimację akumulatora który już jest wyeksploatowany, elektrolit ma czarny, a spory procent pojemności płyt znajduje sie na dnie cel w postaci czarnego proszku.

Pzdr.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl