MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 12, 2007 9:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Wymieniłem kompletne sprzęgło, oraz wszystkie gumki, w pompce sprzęgłowej i wysprzęgliku, i dalej sprzęgło bierze dopiero po całkowitym wciśnięciu pedału sprzęgła do podłogi, biegi wchodzą ciężko, co może być przyczyną, można gdzieś podciagnąć sprzęgło aby wczesniej wysprzęglało???
Acha i jeszcze czyściłem i smarowałem mechanizm zmiany biegów, oraz sprawdzałem stan cięgien, regulowałem je.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 11:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Może wodzik z wysprzęgnika który wychodzi jest zgięty albo zużyty?? :roll: A w w124 są też te plastykowe podkładki?? Może ona jest za gruba??

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 11:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
zakładam, że masz nowy docisk i tarcze , jak również, że odpowietrzyłeś cały układ :P - przyczyną może być pompka lub siłownik - sama wymiana uszczelek na nic sie może zdać - jak są jakieś wżery na pompce to zaczyna przepuszczać a czasem nawet (nie wiem jak) dostaje się tam powietrze - z siłownikiem przy skrzyni jest tak samo
U nas kiedyś też był walnięty ten siłownik i nie można było odpowietrzyć układu - nie było wycieków, ale zasysał jakoś powietrze - sprawdź jeszcze raz czy w płynie nie ma powietrza

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 9:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Otóż w układzie nie ma powietrza, myślałem juz że ten wodzik przy wysprzęgliku, jest zgięty lub za krótki? A podkładek żadnych nie ma pod wysprzęglikiem. :evil:

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 10:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
POdkladek nie ma pod wysprzeglikiem zadnych. MOzesz miec lape od lozyska wyciskowego skrzywiona.
Zdejmij jeszcze raz skrzynke i przyjzyj sie jeszcze raz dokladnie wszystkim elementom. Tak chyba bedzie najprosciej. Zdjecie skrzyni to tylko jakies 1,5h [zlosnik] spokojnej roboty.
A moze poprostu pedal sie musi "zbudowac' po pewnym czasie moze m u przejdzie [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 11:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Pedalom to zadko przechodzi... :lol:

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 6:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Nie zauwazyłem aby łapa była krzywa, kilka dni temu wymieniałem sprzęgło i łapa była prosta (chyba)

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 14, 2007 10:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
JEsli jes wszystko dobrze z łapa i z jej zamocowaniem oraz alles srubki sa tam gdzie maja byc to tylko uklad hydrauliczny sprzegla cos knoci.

Ogolnie to dobrze ze na dole bierze bo jakby bral u gory to by znaczylo ze sprzeglo sie juz zuzylo ;).

ODpowietrz uklad jeszcze raz jesli nie standardowym systemem to mozesz kompresorem. NAstawic trzeba male cisnienie(naprawde male, tylko zeby przepychalo) i przytknac je do zbiorniczka plynuu hamulcowego (najlepiej jakis korek gumowy co zakryje wlew i przyknac tam pistolet lub cos co podaje cisnienie). Cisnienie ustawione naprawde nie moze byc za duze. POzniej na dole odkrecic odpowietrznik i delkiatnie przepychac plyn. NA joniec kilkakrotnie odpowietrzyc zwyklym systemtm, nadus-odkrec-zakrec-pusc-nadus....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 10:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 13, 2004 3:55 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam.
Miałem ten sam problem w swoim W123. Biegi z synchronizacją wchodziły ciężko a wsteczny ze zgrzytem.
Po zdjęciu skrzyni wymieniłem małe łożysko umieszczone w wale silnika, na którym opiera się wałek skrzyni biegów. W momencie zatarcia tego łożyska silnik ciągnie wałek skrzyni i stąd problem z wrzuceniem biegu. Łożysko jest małe i koszt śmieszny natomiast musisz zdjąć ponownie skrzynie biegów. Powodzenia w działaniu.

_________________
Mercedes 123 300D
SHL Gazela 175 już na żółtych tablicach


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 10:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Czy chodzi Ci o łożysko oporowe?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 6:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 13, 2004 3:55 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie nie o łożysko oporowe. Chodzi o małe łożysko które jest na końcu wałka skrzyni biegów, ciężko je dostrzec bo jest głęboko w środku wału silnika.
Musisz więc zdjąć docisk sprzęgła i na śrosku koła zamachowego jest malutkie łożysko podpierające wałek skrzyni. Zerknij na wątek naszego kolegi http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... rz%EAg%B3o
Tam też zobaczysz to łożysko leżące obok łożyska dociskowego.
Powodzenia

_________________
Mercedes 123 300D

SHL Gazela 175 już na żółtych tablicach


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2007 11:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
u mnie w W124 200D też się tak działo że sprzęgło łapało przy samym końcu lub też nawet nie łapało do końca i ciężko było wrzucić bieg... pomogła wymiana pompki sprzęgła i wysprzęglika, koszt niewielki ;)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 8:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
mati124 coupe pisze:
Otóż w układzie nie ma powietrza



W jaki sposob odpowietrzales?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 8:41 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Standartowo, jedna osoba naciskała pedał sprzegła, po czym dociskała pedał do podłogi, a ja w tym czasie spuszczałem płyn hamulcowy, odpowietrznikiem przez przewód do butelki , wypełnionej płynem, i tak kilka razy

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 8:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Sprobuj odpowietrzania przez hamulec, laczysz wezem odpowietrznik z kola z odpowietrznikiem sprzegla popuszczasz odpowietrzniki a 2 osoba naciska hamulec (waz musi byc calkowicie wypelniony plynem przezd ta operacja dlatego najlepiej uzyc przezroczysty zeby kontrolowac czy powietrze w nim nie idzie), zakrecasz odpowietrzniki - i tak kilka razy. Pompa sprzegla jest ustawiona nieco w pionie przy czym wlot plynu ma na gorze a wylot na dole dlatego standardowy sposob odpowietrzania rzadko sie sprawdza.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl