MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 13, 2007 12:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Witam, mam problem, postawiłem samochód dosłownie na parę minut, może pół godziny, próbuję odpalić i nic.
Nie chce zakręcić, przy przekręceniu stacyjki słyszę tylko dziwne buczenie z "puszki"?? pod bezpiecznikami i cisza. Rozrusznik nawet nie rusza. Raz zakręcił i zdechł.
Światła całkiem mocno świecą. Mam założony miernik napięcia, pokazuje 12V. Czyli tak jak zawsze wygląda, że jest ok, jednak kontrolki na desce słabo świecą.
Podłączyłem się pod drugi samochód pod akumulator, zakręcił, odpalił, wróciłem do domu, zaparkowałem, po 10 minutach odpaliłem, po 20 już nie dało rady.
Nie mam pojęcia co jest.
Coś mi rozładowuje akumulator, czy jakieś zwarcie?? czy co?? nie mam pojęcia.
Parę minut i po. A cały czas było ok.
Dzisiaj nie chciało mi działać radio, (stary kaseciak) był już w nim od momentu zakupu. To wyjąłem i włożyłem je parę razy, (nie panel) tylko cała kieszeń.
OD tego momentu zastrajkował.

Może mi ktoś pomoże??
Gdzie szukać przyczyny?? czy jakieś zwarcie??
Czy co??
Jak można dojść do tego??
Proszę o pomoc,
z góry serdeczne dzięki.

A rano do pracy... tylko jak??

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 10:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Jesli dzieje sie tak szybko jak piszesz to pewnie aku dostal zwarcia wewnetrznego. Inne zwarcie objawiloby sie smazeniem izolacji i kabli.
Podjedz do sklepu z akumulatorami i niech zmierza stan Twojego akumulatora. I jak padaka to kup nowy.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 11:31 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Odlacz kleme i zmierz prad jaki pobiera samochod na postoju.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 4:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Więc tak: (do pracy pojechałem ze znajomym).

AKumulator to Centra, ma dwa lata. Cały czas działał bez problemu.
I tu nagle po 20 minutach po wyłączeniu samochodu już nie udało się go ponownie uruchomić.
Żadnego swądu nie czuję, żeby się gdzieś coś smażyło.
Zauważyłem, że jak podłączam akumulator to nawet na wyłączonym wszystkim co jest w samochodzie idą drobniutkie iskierki gdy podłączam pod klemy.

Z tego, co cały czas bierze napięcie to chyba tylko zegar i jeszcze miernik napięcia mam taki elektroniczny w środku.
Samochód odpala na dotyk, wiec nigdy nie musiałem "Rzęcholić". ale aku wydawał sie być ok.
Światła się palą normalnie, z tego co zauważyłem to klakson na postoju trąbi tak jakby chciał a nie mógł. Ale tak było już od początku.

Przważnie po nocy na mierniku napięcia w samochodzie miałem 12V,
Przy właczeniu zapłonu zawsze spadało na 10,7-10,8. i póóxniej już normalnie,
Teraz spada poniżej 9, nawet na 7 spadło.
Akumulator ma takie oczko informujące o jego stanie, widać zielony kolor, czyli niby naładowany ale...

Nie wiem co zrobić.

Na niedzielę miałem zaplanowany ważny wyjazd i nie wiem czy teraz dam radę.

Czyli gdyby było zwarcie, objawiało by się to swądem?? Bo u mnie takowego nie ma. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> I czy to możlwe, żeby akumulator tak sobie zdechł??

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 4:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Umiesz przestawic miernik na zakres 10A DC?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 4:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Podłączyłem akumulator na 10 minut pod prostownik i zapalił od razu, teraz odłączyłem klemę, bo nie wiem czy za 20 minut mi zapali ponownie.

NIe mam pojęcia co go rozładowuje.

W samochodzie jest założony taki zwykły miernik pokazujący godzinę i napięcie,
Mam jeszcze miernik uniwersalny w domu,

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 4:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No to w tym uniwersalnym napewno masz amperomierz z zakresem 10A.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 6:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Sprawdz też czy masz dobre ładowanie akumulatora, być może nie ma ładowania wcale, a jazda na światłach zżera cały prąd w aku, poprostu padł regulator napiecia. :roll:

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 6:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Najprawdopodobniej umarł akumulator.... Jeżeli chcesz się upewnić, czy nie masz nadmiernego poboru, a nie masz miernika, to po zmierzchu (wtedy lepiej widać) spróbuj założyć "minusową" klemę na akumulator - nie powinno iskrzyć mocno (zegarek, pamięć radia, ew. podświetlenie w samochodzie). Jak iskrzy mocno - szukaj [oczko] . Ale moim zdaniem to aku...

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 6:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Drodzy Koledzy byłem teraz w sklepie, zrobiłem 15km.
ładowanie jest, bo teraz napięcie na Aku jest wyższe (12,7V) i jest ok, teraz pali ładnie ale boję się, że jak pójdę za godzinę odpalic to juz moze byc cięzko.

Tutaj jest cały problem.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 7:36 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
GEORGE P. pisze:
Tutaj jest cały problem.


Cały problem jest taki, że nie chcesz podać żadnej rzetelnej informacji, cały czas "coś ci sie wydaje" a dowodów na to żadnych nie masz. Skąd wiesz, że akumulator coś rozładowuje? Zmierzyłeś prąd rozładowania przy wyłączonych odbiornikach? NIE... Skąd wiesz, że jest ładowanie i czy jest dobre? Zmierzyłeś napięcie ładowania? NIE... A my na podstawie Twoich domysłów i subiektywnych spostrzeżeń mamy dać genialną radę. :cry:
A zwarcia są różne: duże i małe. Małe zwarcie też potrafi rozładować akumulator, a smrodu instalacji wcale nie będzie.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 7:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Miałem rok temu analogiczny problem.
Aku siadał mi dosłownie w trzy godziny(pod koniec jego życia)
Nie obyło się bez wizyty u elektryka,który po podłączeniu urzadzeń pomiarowych stwierdził że jest " lewy" pobór prądu -- zacięty włącznik podświetlenia bagaznika.Palił się calutki czas.
Przez takie rozładowywanie musiałem wymienić aku na nowy.

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 14, 2007 10:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Sprawdź dobrze jeszcze raz masę !!!! albo te dodatkowe połaczenia od klem!
Wszystko musi być czyste!

Albo spróbuj połaczyć bezpośrednio masę z aku do silnika i próbować odpalać!

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 14, 2007 5:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Witam ponownie,
Tak jak pisałem, wczoraj na parę minut akumulator pod prostownik.
Wieczorem już nie jeździłem, akumulator był normalnie podłączony w samochodzie przez całą noc, rano napięcie było ok, i zapalił bez problemu, pojechałem do pracy postawiłem, po pracy również zapalił,
Czyli jakby problem ustał, zobaczymy co dalej.

Nie mam zielonego pojęcia co mogło być przyczyną.


I dzięki Koledzy za rady,

A na zimę będę musiał zaopatrzyć się w nowy akumulator .

Pozdrawiam.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 14, 2007 7:12 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
GEORGE P. pisze:

A na zimę będę musiał zaopatrzyć się w nowy akumulator .
.


To na pewno pomoże. Będziesz miał nareszcie świety spokój.
Ale jak jest "lewy" pobór prądu, to ten spokój będzie trwał jakieś dwa tygodnie...
GEORGE P. pisze:
Nie mam zielonego pojęcia co mogło być przyczyną.


To tak jak my - jeżeli nie ma żadnych danych, to można sobie najwyżej "pogdybać"...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl